حلزون تراپی چیست و چه خواص و اثراتی روی پوست صورت دارد؟

بسیاری از کشورهای آسیایی حلزون تراپی روی صورت افراد برای داشتن پوستی زیبا انجام می شود. هم چنین یکی از محبوب ترین مواد در زمینه مراقبت از پوست در کشور کره است و بیشتر مردم دست کم یک محصول حاوی حلزون را در برنامه روتین خود دارند.آلوئه ورا، عسل،اسید هیالورونیک ، چای سبز، روغن درخت چای، عصاره ریشه شیرین بیان تنها برخی از ترکیبات خاصی هستند که جز محصولات پوست کره ای بشمار می روند.همان طور که حلزون روی پوست می خزد، مخاط را روی پوست ترشح می کند و مانند ماسک عمل می کند. روش درمانی حلزون تراپی به ترمیم پروتئین ها، اسیدهیالورونیک، الاستین،ضد میکروب ، پپتیدها ، گلیکول اسید و آنتی اکسیدان ها روی پوست کمک می کند.ازمخاط حلزون در دوران یونان باستان برای کمک به ناخوشی های داخل بدن، مانند سوء هاضمه یا سرفه، و همچنین التهاب پوست کاربرد داشته است.

حلزون تراپی

حلزون تراپی

تاریخچه حلزون تراپی :

حلزون درمانی از 2000 سال پیش و در زمان بقراط نیز رونق داشته است. در آن زمان بقراط حلزون ها را قطعه قطعه کرده و در شیری ترش مزه مخلوط می کرد. سپس آن را به عنوان ضماد بر روی زخم ها و محل های آسیب دیده پوست قرار می داد.

مخاط حلزون :

حلزون معمولا دارای دو نوع مخاط اصلی هستند:یکی سطح را پوشش می دهند و در امتداد آن حرکت می کنند و نوع دیگر که بدن فرد را محافظت می کند.به اعتقاد دانشمندان در زمینه آرایشی ، مخاط حلزون غلظت بالای پروتئین و دیگر پلیمرهای محلول در آب را دارد که وقتی خشک می شوند کوچک شده و پوست را می کشند. علاوه بر حلزون، سفیده تخم مرغ نیز این اثر را دارد.یکی از دلایل مهم استفاده از سفید تخم مرغ برای پوست نیز همین است و برای مدت های مدید به عنوان یک کرم ضد چین و چروک، مورد استفاده قرار می گرفته است.

حلزون تراپی

حلزون تراپی چیست ؟

حلزون تراپی جز درمان های زیبایی منحصر به فرد بشمار می رود و برای پوست مفید است. این روش درمانی در درجه اول یک درمان ضد چروک است. در طی حلزون تراپی، حلزون روی صورت می خزد.حرکت حلزون زنده بر روی پوست بدن انسان سبب جوان سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده آن می شود. آن ها این شیوه را حلزون تراپی یا Snail Therapy نامیده اند. حلزون درمانی در واقع به کار بردن ترشحات حلزون های مخصوص و درمانگری است که برای از بین بردن سلول های مرده ، رفع چین و چروک و کاهش منافذ پوست استفاده می گردد.

حلزون تراپی

مزایای ماده چسبناک حلزون برای پوست صورت : 

ماده چسبناک حلزون یک سری فواید برای پوست از جمله ترمیم لکه ها و صاف کردن چین و چروک دارد. این مخاط به رفع چین و چروک و حتی آکنه کمک می کند. دلیل استفاده از این روش درمانی نسبت به دیگر درمان های دیگر این است که ماده چسبناک حلزون توانایی تولید الاستین و کلاژن در پوست را دارد. حلزون درمانی یک روش طبیعی برای بهره وری از حلزون در مقایسه با کرم آرایشی و لوسیون ها است. متخصصان آرایش وزیبایی بر این باورند که حلزون تراپی در ژاپن، چین و غرب بسیار محبوب است. اما حتی پس از تاییدیه و محبوبیت این درمان ها معمولا توسط بسیاری از افراد پذیرفته نمی شود، دلیل ناراحتی آن ها خزیدن این موجودات بود. از طرف دیگر، کرم و لوسیون های زیبایی حاوی ماده چسبناک توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد و مشهور است

حلزون تراپی

فواید استفاده از حلزون زنده برای پوست:

وقتی حلزون تراپی روی پوست پاکسازی شده انجام میشود مواد ترشح شده با سلول های پوستی شما ترکیب می شود و اثرات زیر را به همراه دارد:

  • فرآیند درمان طبیعی آسیب های پوستی را تحریک می کند.
  • التهابات پوستی را کم می کند.
  • باعث بهبود تیرگی،کدورت و لکه های پوست می شود.
  • نوسازی سلول های پوستی را افزایش می دهد.
  • سلول های آسیب دیده پوست را حل می کند و باعث ایجاد سلول های جدید و سالم می شود.در حقیقت کلاژن حلزون باعث تجدید پوست می شود.
  • جای جوش و زخم های پوستی و ترک های پوستی را کم می کند.
  • با استفاده مداوم از حلزون تراپی ، سطح پوست شفاف و درخشان می شود
  • سبب ترمیم سلول های آسیب دیده پوستی توسط اشعه ماورای بنفش نور خورشید می شود.
  • باعث رشد و تکامل مولکول های کربوهیدراتی نگهدارنده آب در پوست می شود.در نتیجه باعث حفظ رطوبت و نرمی پوست می گردد.
  • توانایی پوست را در تولید مواد ضد میکروبی بهبود می بخشد،در نتیجه با عفونت های پوستی مبارزه می کند

حلزون تراپی

هرچند وقت یکبار می توان حلزون تراپی انجام داد ؟

طبق توصیه کارشناسان افراد بالای 30 سال هر شش ماه یک بار و افراد بالا چهل سال هر 4 ماه یک بار می توانند این عمل جوانسازی پوست را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

انواع متفاوت لایه برداری پوست

چگونه در یک هفته پوست خود را صاف کنیم؟

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *