انواع متفاوت لایه برداری پوست

پیلینگ یا لایه برداری پوست یکی از روش هایی که متخصصان پوست و مو از آن برای درمان مشکلات زیبایی پوست مانند از بین بردن جای جوش ها، لک ها و همچنین جوان سازی پوست و بهبود چین و چروک های سطحی استفاده می کنند.

لایه برداری پوست

 

لایه برداری پوست

لایه برداری با برداشتن لایه بیرونی پوست، روند پوست اندازی را سریع تر می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را درخشان و صاف میکند. در این بخش از سلامت پوست و موی کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا شما را با انواع روش های لایه برداری پوست و روش انجام آن آشنا خواهیم کرد.

انواع متفاوت لایه برداری پوست

اسیدها و آنزیم های خاص در پوست یک سوختگی شیمیایی خفیف و کنترل شده ایجاد می کنند و باعث از بین رفتن سلول های مرده می شوند . پس از اینکه سلول های مرده از بین می روند ، سلول های سالم و جوان جای آنها را می گیرند و اینگونه پوست لایه برداری می شود . لایه برداری پوست را به سه گروه مختلف تقسیم می نمایم:

1) لایه برداری شیمیایی

 

لایه برداری پوست

2) لایه برداری مکانیکی

3) لایه برداری با لیزر.

لایه برداری شیمیایی

این لایه برداری براساس نوع ماده به کار رفته، غلظت آن و مدت زمان ماندن مواد روی پوست متفاوت است ، به سه دسته سطحی، متوسط و عمیق تقسیم بندی می شود .

لایه برداری پوست

لایه برداری سطحی

در این لایه برداری که با هدف رفع کدورت و تیرگی پوست، چروک های خفیف زودرس و درمان جوشگاه های قدیمی در اپیدرم یا لایه سطحی پوست انجام می شود. ترکیباتی که در این لایه برداری استفاده می شود ، هیدروکسی اسیدها(آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید) با غلظت های 02 تا 07 درصد است.

لایه برداری متوسط

این نوع لایه برداری با عمق بیشتری درون پوست نفوذ می کنند و برای درمان ضایعاتی مثل اسکار آکنه، خطوط پوستی، تغییرات رنگ پوست و تغییرات پوست بر اثر آفتاب به کار می رود . از این نوع لایه برداری برای از بین بردن سلول های مرده بدن به جز صورت استفاده می شود . تری کلرو استواستیک (TCA) با غلظت های متوسط، ترکیباتی هستند که در این لایه برداری استفاده می شود.

لایه برداری عمیق

این فرآورده ها قوی ترین لایه بردارهای پوست هستند . از لایه برداری عمیق برای درمان چین های خشن پوستی، آثار عمیق ناشی از افزایش سن و آفتاب، اسکار پوستی و ضایعات رشد یافته پیش سرطان استفاده می شود .

لایه برداری پوست

لایه برداری مکانیکی

در لایه بردارهای مکانیکی مواد ساینده ای مثل سنباده را روی سطح پوست می کشند تا سطح پوست را عاری ازسلول های مرده نماید . این روش لایه برداری کمک زیادی به درمان دارویی مثلا بهبود لک های صورت می کند زیرا تاثیر و نفوذ داروهای پوست را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:

میکرودرم

چگونه در یک هفته پوست خود را صاف کنیم؟

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *