درمان ترک های پوستی

دیگر نگران ترک های پوستی خود نباشید کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا زیر نظر متخصصین مجرب روش قطعی جهت رفع ترک های پوستی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.
هنگامی که بدن رشد سریعتری نسبت به پوست دارد، در پوست ترک ایجاد می‌شود و اسکار در حین ترمیم تشکیل می‌گردد. این اسکارها در سطح پوست به شکل استرچ مارک دیده می‌شوند.
احتمال ایجاد استرچ مارک (ترک‌های ناشی از کشیدگی پوست) در افراد مختلف متفاوت است که به عوامل زیر بستگی دارد:
  • پوست
  • نژاد
  • سن
  • رژیم غذایی
  • رطوبت پوست
زنان باردار، ورزشکاران بدنسازی، نوجوانان در هنگام بلوغ و کسانی که افزایش وزن سریع داشته‌اند بیشترین افراد مستعد به استرچ مارک هستند.
استرچ مارک (ترک‌های ناشی از کشیدگی پوست) ذاتاً ماندگار هستند ، گرچه روش با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات جدید روش های نوینی برای کمرنگ شدن و ازبین بردن این ترک های پوستی پدید آمده است. برای اطلاعات بیشتر از روش های نوین جهت ازبین بردن ترک های پوستی با این مقاله از وبسایت کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا همراه باشید.
درمان ترک های پوستی
در بعضی موارد خشکی ناشی از از دست دادن رطوبت در پوست است و باعث ترک های کوچک یا همان استرچ مارک می شود…
پوست یکی از مهم ترین ارگان هاست.
نیاز به مراقبت هایی مانند:
  • با ملایمت لمس کردن
  • کنترل دما
  • حفاظت در برابر عفونت ها
  • و… دارد
کلاژن موجود در پوست خاصیت کشسانی دارد و هر چه میزان کلاژن پوست بالا باشد سلامت پوست شما تضمین شده خواهد بود کلاژن از طریق پروتئین تأمین می شود و افرادی که این پروتئین را به میزان کمی در بدن دارند پوست آنها کمتر فرایند کلاژن سازی را انجام می دهد و در نتیجه با تغییرات آب و هوایی و کاهش وزن یا اضافه وزن پوست آنها دچار ترک های پوستی می شود. این مشکل پوستی علاوه بر تغییرات وزنی علل های دیگری نیز دارد اما شایع ترین علت آن می تواند تغییرات وزنی در جسم فرد باشد.
درمان ترک های پوستی
باید بدانید که تا کنون هیچ روش قطعی برای پیشگیری یا درمان این ترک ها معرفی نشده.پوست هایی که رنگ تیره تری دارند به احتمال کمتری دچار این ترک ها می شوند.این ترک ها  در ابتدا به رنگ قرمز بوده که درمان آن در این مرحله بسیار نتیجه بخش بوده از این رو توصیه می شود برای پیشگیری از ترک ها پوستی در شروع به وجود آمدن ترک به پزشک مراجعه نمایید. اما در بیشتر موارد شما متوجه پدید آمدن این ترک ها نمی شوید و زمانیکه رنگ آن ها سفید شده و در عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده اند متوجه می شوید، دیگر نگران نباشد کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا زیر نظر متخصصین مجرب توسط دستگاه تیکسل بهترین خدمات را ارائه می دهد.
پیشنهادهایی برای کاهش شدت ایجاد ترک های پوستی:
☘️مرتب پوست بدنتون رو مرطوب کنید.
☘️در رژیم غذاییتان از ویتامین هایE،C وگروهB بیشتر استفاده کنید.
☘️روزانه مقداری گردو بخورید.
☘️مراقب افزایش وزنتون باشید.(در یک خانم سالم افزایش وزن نرمال در طی دوران بارداری بسته به BMIباید حدود ۱۱تا۱۵کیلو باشه.خوردن غذاهای پرکالری در دوران بارداری توصیه نمی شه)
☘️از همان اوایل بارداری شروع به چرب کردن روزانه ی پوست بدن کنید. مخصوصا شکم،بازوها،رانها و پستانها
☘️برای چرب کردن از روغن گندم،زیتون،کرچک و همینطور ژل آلوئه ورا استفاده کنید.
☘️آب کافی بنوشید تا پوست شما هیدراته شود. (روزانه حدود ۱۰تا۱۲لیوان)
☘️ورزش کنید مثل یوگا(با ورزش کردن جریان خون بهتری در پوست شما برقرار می شود)
☘️بعد از زایمان می توانید برای بهتر شدن ظاهر پوستتان لیزر کنید(لیزر با گرم کردن پوست رشد کلاژن ها را تحریک می کند)
درمان ترک های پوستی
کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا توجه شما عزیزان را به کلیپ زیر جهت آشنایی کامل با دستگاه تیکسل و چگونگی اثر بخشی آن جلب می کند.
پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *