خواص آلوئه ورا

آلوئه ورا در طی هزاران سال گیاهی محبوب بوده که همواره مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. در این مقاله کلینیک آرتا به معرفی برخی از خواص آلوئه ورا می پردازد.

آلوئه ورا در طی هزاران سال گیاهی محبوب بوده که همواره مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. در این مقاله کلینیک آرتا به معرفی برخی از خواص آلوئه ورا می پردازد.

خواص آلوئه ورا

 

1. دارای ترکیبات گیاهی سالم است

آلوئه ورا گیاهی ست با ساقه ای کوتاه و ضخیم که مقادیر زیادی آب را در برگ های خود ذخیره کرده است. این گیاه غالبا در صنعت غذایی، دارویی و در ساخت لوازم آرایش استفاده می شود. ارزش تقریبی این گیاه در بازار بین المللی حدود 13 میلیارد دلار می باشد.
آلوئه ورا را می توان از طریق برگ های ضخیم، آبدار و تیز آن شناسایی کرد که می تواند تا حدود 30 تا 50 سانتی متر رشد کند. هر برگ دارای بافت های باریکی ست که آب در آن ذخیره شده و سبب ضخامت برگ های آن می شود. این بافت های باریک متشکل از آب، در واقع همان “ژل” آلوئه ورا بوده که در محصولات آن استفاده می شود. این ژل در واقع شامل ترکیبات زیست فعالی همچون ویتامین ها، مواد معدنی، آمینواسیدها و آنتی اکسیدان ها می باشد.

خواص آلوئه ورا

 

2. دارای خواص آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال است

آنتی باکتریال ها نقش مهمی در سلامتی دارند. ژل آلوئه ورا دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی بوده که متعلق به خانواده بزرگی از ترکیبات با نام پلی فنل ها می باشد. برخی از این ترکیبات می توانند رشد باکتری های مضر را مهار کنند.

خواص آلوئه ورا

 

3. روند درمان سوختگی را سرعت می بخشد

در صنعت پزشکی آلوئه ورا بیشتر به عنوان موضعی و کمتر به عنوان خوراکی استفاده می شود. این گیاه غالبا در جهت درمان زخم ها و به خصوص زخم های سوختگی مانند آفتاب سوختگی استفاده می شود. FDA در سال 1959 پماد آلوئه ورا را به عنوان دارویی برای سوختگی تایید کرد. مطالعات نشان می دهند که این گیاه در درمان موضعی سوختگی های درجه یک و دو موثر می باشد.

4. یبوست را کاهش می دهد

آلوئه ورا غالبا در درمان یبوست استفاده شده که در این روش درمانی به جای ژل، از شیره گیاهی آن استفاده می شود. شیره این گیاه، موادی چسبنده و زرد رنگ می باشد که در زیر پوسته هر کدام از برگ ها موجود است. ترکیب کلیدی که سبب ایجاد این خاصیت می شود آلویین یا بباروئلین نام دارد که دارای خواص ملین فراوانی می باشد.ت انجام شده بر روی 30 زن حدود 45 ساله، استفاده از ژل موضعی آلوئه ورا سبب افزایش ترشخ کلاژن در یک دوره 90 روزه شد.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *