تیرگی دور چشم

کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا قصد دارد در این مقاله به برخی از درمان های گیاهی جهت رفع تیرگی دور چشم بپردازد. با ما همراه باشید.

“تیرگی دور چشم” در زیبایی صورت تاثیر بسزایی داردو در برخی موارد ممکن است صورت شما هميشه خسته و بيمار به نظر برسد. از اين لحاظ در حال روحي و رواني افراد تاثير دارد. لذا افراد زیادی برای رفع آن به درمان پزشکی و یا خانگی اقدام می کنند. کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا قصد دارد در این مقاله به برخی از درمان های گیاهی جهت رفع تیرگی دور چشم بپردازد. با ما همراه باشید.

۱. آب:

در اولين و مهم ترين عامل نوشيدن ٦ تا ٨ ليوان آب در طول روز است. آب باعث پف کردن زیر چشم‌ها می‌شود. داخل حفره استخوانی اطراف کره چشم را چربی فرا گرفته است، با افزایش سن این چربی رفته‌ رفته ازبین می رود و موجب حالت پف‌آلود زیر چشم می‌شود. هنگامی‌که آب در این چربی جمع می‌شود حالت پف‌آلود زیر چشم‌ها تشدید می‌گردد. پس مصرف میزان توصیه‌شده آب (۸-۶ لیوان در روز) می‌تواند احتباس آب در بدن را کاهش داده و پف‌ کردگی دور چشم‌ها نیز کمتر می‌شود.تیرگی دور چشم

۲. روغن بادام:

ویتامین E به عنوان نرم کننده ای برای پوست عمل می کند. فقط روغن بادام را در نواحی تیره خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب بر روی چشم ها باقی بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

۳. خیار:

مصرف این میوه کم کالری، منجر به تنگ شدن رگ های خونی زیر چشم و کاهش ورم دور چشم می شود. تیرگی و پف اطراف چشم را از بین می برند. قرار دادن تکه خیار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دور چشم برای از بین بردن سیاهی های اطراف چشم موثر است.

خیار

۴. لیمو ترش:

ویتامین C موجود در آب لیموترش می تواند برای درمان سیاهی دور چشم استفاده شود. با استفاده از یک توپ پنبه ای مقداری آب لیموترش تازه را بر روی چشم بسته قرار دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

تیرگی دور چشم

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *