بهترین روش های پیشگیری سفیدی مو

تغییر رنگ مو با افزایش سن امر طبیعی است طبیعی است . اما موی سفید ممکن است در هر سنی ظاهر شود، حتی نوجوانان و افراد بالای 20 سال ممکن است تار های سفید مو  را در موهای خود ببینند

تغییر رنگ مو با افزایش سن امر طبیعی است . اما موی سفید ممکن است در هر سنی ظاهر شود، حتی نوجوانان و افراد بالای 20 سال ممکن است تار های سفید مو  را در موهای خود ببینند.در این مقاله کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا قصد دارد ابتدا علل سفیدی مو و در نهایت پیشگیری از آن را برای شما عزیزان توضیح دهد. بدن انسان دارای میلیون ها فولیکول مو یا کیسه های کوچک است که روی پوست قرار دارد. فولیکولها سلولهای موی و رنگی یا رنگدانه حاوی ملانین را تولید می کنند. با گذشت زمان، فولیکول های مو سلول های رنگدانه را از دست می دهند و در نتیجه مو رنگ سفید به خود می گیرند.

در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا، برخی از موارد که علل شایع موهای سفید پیش از موعد، و همچنین راه هایی برای کاهش روند فرآیند سفیدی مو یا جلوگیری از آن، در نظر گرفته شده است.این موارد عبارتند از:

  • کمبود ویتامین می تواند باعث ایجاد موهای سفید شود.
  • سیگار کشیدن به مدت طولانی با پیری زودرس مرتبط است.
  • کمبود ویتامین، هر گونه کمبود ویتامین B-6، B-12، بیوتین، ویتامین D یا ویتامین E می تواند سبب سفیدی مو شود.

بهترین روش های پیشگیری سفیدی مو

جلوگیری از موی سفید بستگی به علت آن دارد.

یک گزارش حاوی مطالعات کمبودی در ویتامین D-3، ویتامین B-12 و مس و ارتباط آنها با موهای مشکی است. این نشان می دهد که کمبود های تغذیه ای بر pigmentation اثر می گذارد، و پیشنهاد می کند که رنگ مو با مکمل ویتامین قابل بازگشت است.

ژنتیک

 موهای سفید  زودرس موی مردانه به طور عمده به ژنتیک مرتبط است.نژادها و قومیت ها نیز نقش بازی می کنند. زودرس شدن سفیدی مو در افراد سفید پوست ممکن است از 20 سالگی شروع شود، در حالی که یک فرد می تواند 25 سال سن در آسیا و 30 سال در جمعیت آفریقایی-آمریکایی باشد.

استرس 

در حالیکه اغلب گیاهی است، استرس اکسیداتیو در بدن ممکن است نقش مهمی ایفا کند، در صورتی که این فرایند پیش از موعد اتفاق می افتد.

استرس  موجب عدم تعادل می شود که آنتی اکسیدان ها برای مقابله با اثرات مضر رادیکال های آزاد کافی نیستند. رادیکال های آزاد مولکول های بی ثبات هستند که به سلول ها آسیب می رسانند و باعث پیری و بیماری می شوند.استرس بیش از حد می تواند باعث پیشرفت بیماری، از جمله ویتیلیگو رنگدانه پوست می شود. ویتیلیگو همچنین ممکن است موهای سفید را به دلیل مرگ سلول های ملانین یا از دست دادن عملکرد سلول، تبدیل کند.

بهترین روش های پیشگیری سفیدی مو

سیگار کشیدن

مطالعه 2015 در مجله آکادمی پوست آمریکا نیز نشان داد که سیگار کشیدن با موهای سفید نارس در مردان جوان ارتباط دارد

رنگ موهای شیمیایی

محصولات مو، حتی شامپوها، می توانند به موهای زودرس مو کمک کنند. بسیاری از این محصولات شامل مواد مضر است که باعث کاهش ملانین می شود.

پراکسید هیدروژن، که در بسیاری از رنگ موها است، یکی از این مواد شیمیایی مضر است.

پیشگیری و برگشت دادن موهای سفید نارس
اگر علت ژنتیک یا پیری باشد، هیچ چیز نمی تواند فرآیند را جلوگیری یا معکوس کند. با این حال، درمان موهای خاکستری می تواند اجازه می دهد رنگ آمیزی رنگ به صورت اگر از دست رفتن به علت یک وضعیت پزشکی است.

هنگامی که رژیم غذایی و کمبود ویتامین ها سبب ایجاد موهای زودرس موی سفید می شود، اصلاح این ممکن است مشکل را معکوس کند و یا از بدتر شدن آن جلوگیری کند.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *