کاشت مو به روش FIT

در مقاله های پیشین، علل ریزش مو در مردان و کاشت مو به روش FUT بررسی شد. کلینیک آرتا قصد دارد در این مقاله کاشت مو به روش FIT را مورد بررسی قرار دهد. با ما همراه باشید!

در مقاله های پیشین، علل ریزش مو در مردان و کاشت مو به روش FUT بررسی شد. کلینیک آرتا قصد دارد در این مقاله کاشت مو به روش FIT را مورد بررسی قرار دهد. با ما همراه باشید!

کاشت مو به روش FIT روشی می باشد که از طریق جراحی فولیکول های موی شخص، از بخش های پر پشت آن استخراج شده و به قسمت های کم پشت تر پیوند زده می شود. در طی برداشت مو، بخش های مورد نظر تحت تاثیر بی حسی موضعی قرار گرفته و فولیکول های مو که شامل یک یا 4 تار مو می باشد، از سر استخراج می شود. این عمل با استفاده از ابزارهای جراحی ویژه ای با دقت فراوان انجام می شود. سپس جراح با استفاده از سوزن های مخصوص جراحی، در بخش هایی از سر که برای پیوند در نظر گرفته شده اند سوراخ های ریزی ایجاد می کند. سپس جراح با دقت فراوان و با توجه به جهت موهای سر، فولیکول های مو در هر کدام از این حفره ها قرار می دهد.

کاشت مو به روش FIT

این روش در یک جلسه طولانی، یا چند جلسه کوتاه تر انجام می شود. هر شخص به تعداد بیشتری برای پیوند نیاز داشته باشد، جلسه جراحی وی طولانی تر خواهد شد. دوره نقاهت پس از این روش بسیار کوتاه می باشد و حدود 7 روز پس از انجام این روش، آثار برداشت و کاشت مو تقریبا محو می شوند. این روش دائمی بوده و آثار آن به طور بلند مدت بر روی سر باقی خواهد ماند.

فواید استفاده از روش FIT

  • آثار زخم در آن وجود ندارد
  • ناحیه اهدا کننده سر پس از حدود 2 هفته به روند طبیعی رشد خود ادامه می دهد
  • این روش، بسیار طبیعی می باشد
  • موی سر در جهت و زاویه طبیعی خود رشد می کند
  • نیاز به بخیه ندارد و دوره نقاهت در آن کوتاه می باشد
  • نیازی به بیهوشی نداشته و درد و آسیبی برای بدن ایجاد نمی کند

کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT

بعد از استفاده از روش FUT چه کارهایی باید انجام داد؟

  • از جای زخم خود مراقبت کنید. چرا که مثل هر جراحی دیگر، عمل کاشت مو نیز با مقداری زخم و احساس خارش همراه است. شما می توانید از کرم موضعی آنتی بیوتیکی که جراحتان برای جلوگیری از عفونت و کاهش سوزش و تورم پوست سر برایتان تجویز کرده است استفاده کنید. در غیر این صورت، برای استفاده از هر داروی دیگری با جراح خود تماس بگیرید.
  • اگر در طول  3 تا 4 ساعت بعد از جراحی احساس درد و ناراحتی کردید از مسکن استفاده کنید. این تقریبا زمانی است که طول می کشد تا تاثیر بی هوشی از بین برود و ممکن است در این مدت کمی احساس درد و تورم داشته باشید.
  • برای خواب در موقعیت نیمه راست  قرار گرفته  و از دو یا چند بالش برای بالا نگه داشتن سر خود در اولین شب پس از عمل در خانه استفاده کنید.در شب های دوم و سوم هم به همین روش عمل کنید. این موقعیت برای جلوگیری از تورم بیشتر پوست سر شما ضروری است. اگر می توانید، برای این که سرتان بالا نگه داشته شود، روی یک صندلی راحتی بخوابید. اگر پیوند ها در قسمت پایین تر تاج سر قرار داده شده باشند  یا یک خط برش در پشت سر وجود داشته باشد، در دو شب اول برای جلوگیری از اسیب رسیدن به رشد موها و یا خارج شدن پیوندها در اثر اصطکاک با بالش باید به پهلو بخوابید.
  • سعی کنید از محل کار خود مرخصی بگیرید تا بتوانید  به اندازه کافی استراحت کرده و کبودی های اطراف خط رویش مو نیز کاهش پیدا کنند.
  • دو روز پس از انجام عمل به کلینیک جراح خود  مراجعه کنید تا  پانسمانتان برداشته و سرتان شستشو داده شود.
  • از جراح خود بخواهید که مناسب ترین شامپو را برایتان تجویز کند و روز بعد  این شامپو را هم برای  قسمت بانک مو و هم  برای بخش دریافت کننده موی پوست سر استفاده کنید.
پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *