کاربرد پی آر پی

PRP فاکتور های زیادی را در خود دارد که رشد فولیکول مو را تحریک می کند. پی ار پی با توجه به نیازهای شخصی هر فرد برای درمان های مختلف انجام می پذیرد.

کلمه prp  مخفف کلمه (PLASMA RICH PLATELET) یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. در خون اجزای مختلفی وجود دارد که مهم ترین آنها شامل گلبولهای قرمز، گلبولهای سفید و پلاکتها است. پلاکتها جزء مهم ترین منابع فاکتور های رشد سلولی بدن هستند.این سلولها در فرآیند های مهمی مثل انعقاد خون، پاسخ ایمنی، آنژیو ژنزیا همان فرآیند تولید رگ های خونی در بافت، تکثیر سلولی، و ترمیم بافت های آسیب دیده در بدن نقش دارند.پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتور های رشد مهمی هستند که در انجام امور ترمیمی بسیار کارامد هستند. در واقع پلاکتها در محل آسیب دیده، این فاکتور های رشد را آزاد می کنند و ادامه مسیر ترمیم با این عوامل تسریع می شود. دراین پروسه زایش سلولی و بازسازی و جوانسازی سلول ها تسریع پیدا می کنند و در سنین بالاتر ، باعث افزایش شادابی و طراوت پوستی می شود.در واقع پی آر پی سلول بنیادی و همسویی اثرات آن در خیلی از جاها به ترمیم توسط سلول های بنیادی هم نام برده می شود.

در این مقاله کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا  اطلاعات مفیدی در زمینه کاربرد های مختلف پی آر پی و توضیح چند روش کاربردی آن در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

prp دارای موارد استفاده و کاربرد های متعددی است از جمله:

  • چین و چروک های ناشی از افزایش سن در صورت ها و دستها
  • خطوط اخم و خطوط خنده و اطراف لپ ها
  • پف و تیرگی و گودی اطراف چشم ها
  • جای جوش و گودی های ناشی از جای زخم های آبله مرغان
  • اسکار های جراحی، سوختگی و بریدگی ها
  • درمان مفاصل و کمک به ترمیم آنها
  • درمان طاسی موی سر یا ابرو، کمک به کاهش و قطع ریزش موی سر و حتی رویش مجدد
  • درمان چین و چروک ناشی از افزایش سن
  • ترمیم زخم های قدیمی ناشی از سوختگی، بریدگی…
  • تسریع در روند ترمیم زخک های گسترده

کاربرد پی آر پی

پی آر پی و پیشگیری از ریزش مو

PRP فاکتور های زیادی را در خود دارد که رشد فولیکول مو را تحریک می کند. پی ار پی با توجه به نیازهای شخصی هر فرد انجام میشود در نتیجه تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت است.هدف اولیه ازPRP تحریک فولیکول های موی غیرفعال و یا تازه کاشته شده برای ورود به یک فاز رویشی فعال است.

کاربرد پی آر پی

پی آر پی و جوانسازی صورت و دست ها

فاکتورهای رشد که پس از تزریق پی آر پی آزاد می‌شوند مسئول موارد زیر می‌باشند:

  • تحریک تشکیل کلاژن
  • تشکیل رگ‌های خونی جدید
  • سازماندهی دوباره‌ی سلول‌ها و بافت‌ پوست

این تأثیرات باعث بهبود تون پوستی، رنگ و بافت، شده و همچنین خطوط را صاف کرده و ظاهر چین و چروک‌ها را نرم می‌کند. به علاوه‌ این مزایا، ناحیه‌ تحت درمان رطوبت بیشتری را دریافت می‌کند که این موضوع به نرم، سالم و با طراوت نگه داشتن پوست کمک می‌کند. این مزایا، نتیجه‌ی مستقیم فاکتورهای رشد می‌باشند، که مکانیزم بهبود زخم بدن را کنترل می‌کند. زمانی که فاکتورهای رشد توسط درمان PRP برانگیخته می‎شوند، تولید کلاژن تقویت می‌گردد که به بهبود ظاهر آسیب‌های پوستی مرتبط با سن، شامل چین و چروک‌ها، اسکارها و خطوط باریک کمک می‌نماید.

کاربرد پی آر پی

پی آر پی و برطرف کردن گودی، تیرگی  اطراف چشم

امروزه روش های جوانسازی و لیفتینگ پوست موجب شده که سن ظاهری افراد از سن تقویمی کمتر به نظر آید و تنها ناحیه از بدن که در این روش ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد پلک و بافت اطراف چشم است. برای جوانسازی پوست اطراف چشم روش های مختلف پیشنهاد شده است که پی آرپی یکی از روش های غیر تهاجمی و موثر می باشد. پی آر پی دور چشم روشی طبیعی است برای جوانسازی و برطرف کردن چین و چروک و تیرگی های اطراف چشم که با استفاده از پلاکت های خون فرایند جوانسازی در پوست حساس دور چشم انجام می شود.پلک از دو قسمت چشمی و پوستی درست شده است که در  این روش قسمت پوستی پلک فوقانی و تحتانی مورد درمان قرار می گیرد.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *