چربي دور شكمي و رفع آن

چربی دور شکم عموما به دلیل مصرف غذاهای چرب و عدم تحرک کافی تشکیل می شود هرچند که نباید عواملی مانند هورمون و ژن را نادیده گرفت.

چربی دور شکم عموما به دلیل مصرف غذاهای چرب و عدم تحرک کافی تشکیل می شود هرچند که نباید عواملی مانند هورمون و ژن را نادیده گرفت. در برخی افراد استعداد جمع شدن چربی در اطراف پهلو و شکم بیشتر از سایرین است .

البته در بسیاری از‌موارد ضعف در عضلات شکم و عدم توانایی ماهیچه های آن برای حفظ ظاهر باعث تشدید حالت شل و بدفرم شکم می شود . مثلا عده بسیاری از این موضوع شکایت دارند که چرا با وجود وزن کم شکم ما (مخصوصا قسمت پایینی آن ) بدفرم است و بزرگ به نظر می رسد. این افراد از جمله افرادی هستند که ماهیچه های شکم آن ها ضعیف است و چربی دور شکم را بستر نمایان می کنند.

سوزاندن چربی شکم فرآیندی زمانبر است و برای این کار باید کمی حوصله به خرج داد. چربی دور شکم یا چربی پهلو ها بیشتر در آقایان پدیدار می شود و در واقع این نوع چربی بیشتر مختص آقایان است. هرچند در خانم ها هم بخصوص با افزایش سن ممکن است این چربی بوجود آید.

برای لاغر کردن شکم به توصیه های زیر عمل کنید

١. آب کردن چربی فرآیندی وقت‌گیر است، بنابراین از همین حالا دست به کار شوید! صبور باشید و انتظار نداشته باشید که یک شبه لاغر شوید.

٢. چربی های اضافی ناحیه ی شکم را با تمرینات ورزشی هوازی بسوزانید، در غیر این صورت تغییری مشاهده نخواهید کرد.

٣. از تمرینات مناسب برای ناحیه شکم مانند دراز و نشست استفاده کنید و از تمرینات ورزشی مخصوص باسن خودداری کنید.

٤. فرآیند کاهش وزن در ناحیه شکم ، تنها با ورزش امکان پذیر نیست! ورزش موضعی، بدون رژیم غذایی مناسب ممکن نیست بتواند چربی های اضافه را از بین ببرد. بنابر این حتمآ رژیم غذایی مناسب خودتان را رعایت کنید .

چرا چربي دور شكم آب نمي شود؟

١. افسردگي

٢. خوراكي هاي كارخانه اي

٣. مصرف نوشابه

٤. مچربی هاي اشباع

٥. عدم مصرف چربي

١٠ خوراكي براي چربي سوزي شكم

۱. هل

۲. لبنیات

۳. انواع ماهی ها

۴. شکلات تلخ

۵.کنجد

۶. هندوانه

۷. کرفس

۸. خیار

۹.چوب میخک

۱۰. گوجه‌فرنگی

در مقاله بعدي، جزئيات عمل هاي لاغري و نمونه هاي انجام شده در كلينيك آرتا بررسي خواهد شد.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *