پی آر پی و ریزش مو

امروزه مطالعات نشان می‌دهد که پی آر پی برای درمان الگوهای ریزش مو در زنان و مردان مطمئن و اثربخش است.به همین دلیل از درمان ریزش موبا پی آر پی استفاده می‌شود

پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) یک روش درمانی طبیعی است که از فاکتورهای رشد و سلول‌های بنیادی متعلق به بدن خود شما برای تسریع در رشد موهایتان استفاده می‌کند. روش پی آر پی یک روش بسیار مؤثر در درمان طاسی و نیز کمک به پرپشت شدن موها و حفظ نتایج عمل کاشت مو می‌باشد. در مقاله های پیشین، علل ریزش مو در مردان مورد بررسی قرار گرفت. در این مقاله کلینیک آرتا قصد دارد درمان ریزش مو با روش پی آر پی را بررسی نماید. با ما همراه باشید.

پی آر پی و ریزش مو

اقدامات بعد از پی آر پی

جلسه درمان ریزش مو با پی آر پی بسته به‌شدت ریزش مو بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد. ازآنجایی‌که محل تزریق پلاکت در ابتدا کمی ‌ملتهب می‌شود، ممکن است بیمار کمی ‌احساس درد و ناراحتی در پوست سر خود داشته باشد. توصیه ما به بیماران این است که از داروهای ضدالتهاب و مسکن برای تسکین درد یا التهاب پوست سر استفاده نکنند چراکه این داروها در روند اثرگذاری PRP (پی آر پی) اختلال ایجاد می‌کنند. برای رسیدن به نتایج دلخواه لازم است این روش درمانی چند جلسه انجام شود. برخی از بیماران تنها سالی یک بار به روش پی آر پی نیازمندند.

پی آر پی و ریزش مو

آیا پی آر پی عوارض دارد؟

روش تزریق پی آر پی یک روش کاملاً ایمن است که هیچ‌گونه عوارض و خطرتی ندارد. پی آر پی یک روش بدون جراحی و بدون درد است که به‌سادگی انجام می‌شود. پلاسمای حاوی پلاکت، خود یک ماده‌ی ضدمیکروب و یک ضدالتهاب بیولوژیکی است و بنابراین عملکردی دفاعی و ضد عفونت دارد. سال‌های زیادی است که از روش تزریق پی آر پی برای درمان زخم‌های مختلف (مانند زخم‌های ارتوپدی، زخم‌های مزمن، سوختگی و جای برش جراحی) استفاده می‌شود و بنابراین واضح است که این روش نه‌تنها عوارضی ندارد بلکه موجب آغاز روند بهبود و بازسازی در بدن می‌شود.

چه کسانی نمی توانند از پی آر پی استفاده کنند؟

تنها افرادی که به بیمارهایی مانند؛ سرطان، بیماری های مزمن پوستی؛ اختلال منابولیک، اختلال سیستماتیک، بیماری کبدی مزمن، سندرم اختلال پلاکتی، عفونت های حاد و مزمن، ترومبوسیتوپنی و بیثباتی همودینامیک دچار هستند، نمی توانند از روش پی آر پی جهت درمان ریزش موهای خود استفاده کنند.

پی آر پی و ریزش مو

مزایای روش پی آر پی

مزایای روش پی آر پی (PRP) برای درمان ریزش مو عبارتند از:

  • روشی ساده و بدون جراحی
  • شامل چند تزریق: کل مدت این عمل حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد
  • نتایج ایمن و مطمئن
  • دوره بهبودی بسیار سریع
  • نتایج زیبا و فوق‌العاده طبیعی

سایر موارد استفاده از روش پی آر پی

  • می توان چروک های دست را با این روش درمان کرد.
  • برای ریزش مو و معضل طاسی مفید است.
  • پف کردن و چروک های موجود در زیر چشم ها را از بین می برد.
  • با چروک هایی که بر صورت یا گردنتان است خداحافظی می کنید
پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *