پیلینگ سالسیلیک چیست؟

یکی از متداول‌ترین مشکلات و ناهنجارهای پوستی، بروز جوش و آکنه است. در این مقاله قصد داریم به یکی از روش های درمان قطعی آکنه، پیلینگ سالسیلیک بپردازیم.

پیلینگ یا همان لایه برداری به عملی گفته می شود که لایه سطحی پوست به طرقی برداشته شود.

مواردی که لایه برداری انجام می گیرد:

– وجود جوش صورت  و از بین بردن اسکارهای (SCAR) باقیمانده از جوش صورت
– وجود لک صورت  یا ملاسما
– وجود کک و مک یا فرکل (FRECKLE )
– وجود هر نوع اسکار از قبیل سوختگی، باقیمانده هر نوع ضایعه در صورت
– وجود انواعی از لک ، باقیمانده از التهاب قبلی

پیلینگ سالسیلیک چیست؟

در این مقاله از وبسایت کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا به بررسی بیشتر یکی از روش های قطعی درمان آکنه، پیلینگ سالسیلیک می پردازیم.

درمان بسیار موثر آکنه فعال و التهابی، ترکیب پلینگ سالسیلیک و درمان دارویی می باشد. امروزه استفاده از سالسیلیک برای پیلینگ شیمیایی در درمان آکنه فعال و اسکار بسیار مرسوم است و در هر دونوع آکنه التهابی و غیر التهابی و جوشهای سر سیاه و کومدونها تاثیر بسیار مناسبی داشته و حتی در پوست های تیره هم کاملا موثر می باشد.

مطالعات نشان داده است که در مقایسه با سایر درمان ها، استفاده از پیلینگ سالسیلیک در درمان آکنه فعال دارای عوارض جانبی ناچیز و گذرا و تاثیر درمانی بسیار خوب است.

پیلینگ سالسیلیک چیست

متخصصان پوست برای درمان قرمزی و تغییر رنگ پوست حاصل از آکنه پیلینگ سالسیلیک را به طور معمول در۴تا ۶ جلسه و با فواصل ۲یا ۴ هفته تجویز می کنند و تنها عوارض این درمان خشکی مختصر پوست و درموارد بسیار نادر قرمزی موقتی و چند ساعته ناحیه است.

با این روش درمانی عوارض معمول پیلینگ مانند قرمزی و سوزش و تیرگی پوست گزارش نشده است و بیمار می تواند بلافاصله بعد از انجام پیلینگ در محل کار حضور پیدا کند .

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *