هایفو تراپی و 14 مورد از کاربردی ترین روشهای آن در جوانسازی و لاغری !!!

هایفو تراپی تکنولوژی مدرن و بسیار جدیدی است که خیلی زود طرفدارانی پر و پا قرص پیدا کرد . هدف اصلی هایفو تراپی ، جوانسازی پوست و از بین بردن علائم پیری و چین و چروک ناشی از افزایش سن می باشد البته به شرطی که این خطوط و گرد پیری چندان عمیق نشده باشد و یا افتادگی بیش از اندازه نباشد .هایفو تراپی کاربردهای متفاوتی دارد که از جمله آنها می توان به لیفت صورت با هایفو ، هایفوتراپی دور چشم ، لیفت ابرو با هایفوتراپی ، هایفو پلک ، هایفو برای خط خنده و هایفوتراپی غبغب اشاره نمود . علاوه بر این می توان لاغری صورت با هایفو و همچنین رفع چین و چروک سینه و رفع غبغب با هایفو را نیز جزء کاربردهای مهم هایفو دانست.

هایفو ابرو - هایفو برای خط خنده

از جمله روش هایی که این تکنیک برای جوانسازی و لاغری صورت و اندام به کار می بر عبارتند از : 

1 . هایفو پلک

علاوه بر گونه ، افتادگی پلک نیز از شایعترین تغییرات پس از افزایش سن می باشد . این مشکل را می تواند به خوبی با هایفو پلک حل کرد . در متد هایفو تراپی  پلک ها ، پوست  پلک با استفاده از نیروی امواج سفت شده و کشیده می شود در نتیجه پلکها بالا رفته و چهره فرد را گشاده تر و جوان تر نمایان می سازد.

معمولا برای دستیابی به نتیجه بهتر ، همزمان با هایفو پلک ، هایفو پیشانی نیز انجام می شود تا هم چین و چروک ها برطرف شود و هم ابرو به طرف بالا لیفت شود.

در هایفو پلک نیز امواج دستگاه HIFU با ایجاد گرمای موضعی در زیر پوست پلکها باعث می شود پوست پلک شروع به کلاژن سازی کند در نتیجه سفت تر شده و در نهایت افتادگی آن به بهترین شکل برطرف شود .لازم است به این نکته حیاتی توجه داشته باشید که به دلیل حساس بودن پلکها به دلیل قرار داشتن در اطراف ناحیه حساس چشم ، هایفو پلکها حتما و حتما باید در کلینیک تخصصی و توسط متخصص جراحی پلاستیک با تجربه و با آشنایی کامل از دستگاه HIFU انجام شود ، چرا که در غیر این هایفو پلک می تواند به غیر تقارن شدن پلکها بیانجامد و نه تنها افتادگی پلک ها را اصلاح نمی کند بلکه فرد را بیش از پیش دچار مشکل می سازد.

2 . هایفو گونه

برای بازگرداندن برجستگی و زیبایی گونه ، روش غیر جراحی گزینه مناسبی به شمار می رود. روش هایی همچون تزریق بوتاکس ، ژل و چربی به گونه ها می تواند فرم برجسته ای به گونه ها بدهد ، اما هیچ یک از این روش ها به اندازه هایفو ماندگاری ندارند و حتی گاهی عوارض بیشتری نسبت به هایفو گونه به دنبال دارند .در هایفو گونه با استفاده از تمرکز انرژی امواج دستگاه بر روی لایه های عمیق زیر پوست و گرم نمودن بافت آن ، پوست گونه کشیده شده و برجسته تر به نظر می رسد .  لیفت گونه با هایفو علاوه بر اینکه افتادگی گونه را برطرف می سازد و ان را بالا می کشد ، به مرور بر روی حجم و رنگ گونه نیز تاثیر گذاشته و آن را بهبود می دهد .

 

هایفوتراپی دور چشم - هایفو پلک

این تکنیک نه تنها نتایج خوبی دارد بلکه عوارض ناچیزی دارد که اغلب مقداری تورم و قرمزی بر روی ناحیه درمانی می باشد که پس از مدتی به مرور از بین می رود. بهتر است برای مشاهده نتایج نهایی فرد حداقل 3 ماه منتظر بماند.تناسبی که در نتیجه هایفو گونه بین صورت و گونه ها ایجاد می شود ، به زیبایی چند برابری چهره منتهی می شود . در اغلب موارد فرد بعد از هایفو از تغییرات ایجاد شده راضی است . البته این به شرطی است که متخصص هایفو ، امواج هایفو تراپی را به درستی و متناسب با میزان مشکل پوست تنظیم نماید.

3 . هایفوتراپی ابروها

هایفوتراپی ابرو ها با از بین بردن چین و چروک های این ناحیه از صورت ، آن را کشیده و در نتیجه چهره فرمی شادابتر و جذاب تر می گیرد.هایفو ابروها روشی است که بدون جراحی و تنها در یک جلسه انجام می شود . در این تکنیک با نفوذ امواج هایفو ، حرارت و انرژی خاصی به لایه های عمقی پوست وارد می کند، که به دنبال آن کلاژن های قدیمی تخریب شده و  کلاژن های جدید احیا می شوند . در نتیجه پوست کشیده شده و جوانتر به نظر می رسد.

هایفوتراپی ابرو - لیفت ابرو با هایفوتراپی

معمولا از هایفوتراپی ابرو ها در جهت رفع افتادگی ابروها و خوابیده شدن آن بر روی پلک ها ، استفاده می شود . این تکینک با اینکه محدودیت سنی ندارد اما اغلب برای افرادی انجام می شود که به سبب سن بالا ، افتادگی ابرو پیدا کرده اند ابرو شده اند.

از مزایای هایفو ابرو می توان به این موارد اشاره کرد ، لیفت  و کشیدن پوست ابرو بدون برش و خونریزی ، کم بودن عوارض ، انجلم سرپایی درمان ، عدم نیاز به بخیه و دوره نقاهت و در نتیجه امکان بلافاصله بازگشتن به سر کار ،  نداشتن اشعه و در نتیجه بی خطر بودن برای سلامتی انسان. در مواردی نیز ممکن است از هایفو تراپی صورت برای رفع چاقی اضافه در ناحیه صورت استفاده شود.

4 . هایفو تراپی زیر چشم

این روش به منظور رفع چین و چروک و جوانسازی آن انجام می شود . یکی از موارد مهم در استفاده از هایفو بدین منظور داشتن تخصص لازم برای پزشک هایفوکار می باشد. چرا که تنظیم دقیق و اصولی امواج هایفو تراپی به علت حساسیت و نازکی پوست اطراف چشم ، پایین و بالای پلک ها امری بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود تا سبب آسیب به پوست در این نواحی نشود. بدین منظور معمولا از یک پروب ۱.۵  و ۲ میلی متری برای انتقال انرژی به لایه های زیرین پوست استفاده می شود.

5 . هایفوتراپی دور چشم

از این روش برای برطرف کردن چین و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم استفاده می شود . این کار با استفاده از امواج مافوق صوت متمرکز و نفوذ به بافت همبند زیرین پوست و فرستادن انرژی گرمایی به آنجا انجام می شود ، تولید کلاژن اتفاقی است که این فرایند در پی خود می آورد. لازم به ذکر است که این امواج مشابه با سونوگرافی معمولی است و درست مثل آن کاملا ایمن و بی خطر می باشد. البته افرادی که جزء گزینه های منع درمان با این روش می باشند نظیر مادران باردار و یا شیرده نباید تا رفع مشکل این مدل درمان را انجام دهند.هایفو دور چشم بسیار حساس است و معمولا بدین شیوه انجام می شود که دستگاه هایفو به طور یکنواخت بر روی پوست دور چشم به حرکت در آورده می شود که طی آن چین و چروک، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و حتی تیرگی اطراف چشم ، برطرف می شود. از این رو این روش جزء روش های کارآمد درامر جوانسازی دور چشم به شمار می رود.

از مزیت های این متد می توان به ایمن بودن ، عدم ایجاد برش ، عدم وجود عوارضی مثل سوزش یا خارش و کوتاه بودن زمان درمان به علاوه تاثیر طولانی مدت می باشد. تنها عارضه کمی التهاب است که پس از مدتی از بین می رود . اگرچه تعداد جلسات به عمق چین و چروک ها بستگی دارد اما معمولا با یک جلسه نیم تا 3 ساعته هایفو می توان چروک های پنجه کلاغی را بهبود بخشید.

ممکن است این سوال پیش آید که آیا واقعا هایفو دور چشم موثر است ؟

در پاسخ باید گفت که  تاثیر هایفو دور چشم به طور مستقیم  به عمق چین و چروک، میزان کبودی و تیرگی ها و یا گودی چشم وابسته است. بدین معنی که هر اندازه عمق این خطوط کمتر باشد هایفوتراپی دور چشم اثر چشمگیرتری دارد اما با زیاد شدن عمق چروک ها از تاثیرات درمان کاسته می شود.

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که این تکنیک تنها جنبه درمانی ندارد بلکه در مواردی به عنوان تکنیکی پیشگیرانه به کار برده می شود و می تواند توسط افرادی که در پی به تاخیر انداختن فرآیند پیری در پوست صورت خود می باشند مورد استفاده قرار گیرد.

6 . هایفو تراپی تیرگی و سیاهی دور چشم

این روش با عملکردی غیر تهاجمی به رفع سیاهی زیر چشم می پردازد که به جوانسازی پوست اطراف چشم نیز کمک می کند. انرژی این دستگاه با تحریک کلاژن سازی به خاصیت ارتجاعی پوست زیر چشم کمک کرده و در نتیجه باعث کاهش کیسه‌ها و گودی زیر چشم و تیرگی دور چشم می شود.مطالعات بالینی استفاده از این تکینیک را ایمن و موثر تشخیص داده اند. در هایفو تراپی سیاهی دور چشم به‌ طور همزمان ، تصاویر اولتراسوند که لایه‌های زیرین پوست را نمایش می‌دهد نیز به کار می رود که به پزشک این امکان را می دهد که بتواند نواحی ای از پوست که نیاز به درمان بیشتری دارند را به خوبی تشخیص دهد و در نتیجه این اتفاق نتایجی بسیار بهتر به دست خواهد آمد.این احتمال وجود دارد که فرد بلافاصله پس از درمان تغییرات مثبتی را مشاهده نماید اما نتایج درمانی این روش به‌ مرور و طی ۲ تا ۳ ماه مشخص می شود. این امر نیز به این دلیل است که در این مدت ، پوست مرتبا و به مرور کلاژن تولید کرده و بر روی پوست اثر می کذارد در نتیجه این اتفاق، پوست سفت شده و تیرگی ، گودی و یا پف زیر چشم برطرف می شود.

7 . هایفوتراپی غبغب

این روش غیر تهاجمی در رفع غبغب و افتادگی آن، با استفاده از امواج هایفو و نفوذ به اعماق پوست و در نتیجه از هم پاشیدن چربی ها در این ناحیه انجام می گیرد. علاوه بر این هایفوتراپی غبغب به  سفت شدن پوست اطراف گردن و رفع افتادگی پوست گردن و غبغب می انجامد.

رفع غبغب با هایفو - هایفو تراپی

رفع غبغب به روش هایفو ، معمولا یک جلسه درمان 30 تا 90 دقیقه ای نیاز دارد . رفع غبغب با هایفو تراپی در کنار رژیم غذایی مناسب و فعالیت های ورزشی نتایجی موثر و موثر به دنبال دارد. از مزیت های رفع غبغب با هایفو این است که کمترین آسیبی به گردن وارد نکرده و تنها با یک جلسه درمان غبغب را برطرف کرده و به جوانسازی پوست گردن می انجامد . به علاوه اینکه با اینکار نه تنها پوست گردن کشیده می شود بلکه چانه نیز فرمی زیباتر به خود می گیرد و چهره فرد را به شکلی مثبت تحت تاثیر خوش فرمی خود قرار می دهد.

از دیگر مزیت های هایفوتراپی غبغب این است که بدون آسیب به لایه‌های فوقانی درم و اپیدرم انجام می شود و پس از آن فرد نیازی به استراحت جهت بهبودی ندارد.

8 . زاویه سازی صورت با هایفو تراپی

از این تکنیک برای اصلاح خطوط فک بدون زاویه و نامشخص و یا به اصطلاح زاویه دار کردن فک استفاده می شود. زاویه دار کردن صورت با هایفو تراپی از طریق اثر گذاری بر بافت های زیرین فک و سفت کردن آنها ،  به بهبود خط چانه می پردازد.

9 . هایفو پیشانی

هایفو پیشانی و لیفت آن نتایج خوبی به دنبال دارد و به آن شرط که همزمان با لیفت پلک و لیفت ابرو انجام شود می تواند به طرز قابل توجهی به جوانسازی پوست منجر شود و تغییرات مثبتی در چهره فرد ایجاد نماید . در مواردی می توان از هایفو پیشانی به جای بوتاکس پیشانی بهره برد چرا که هم عوارض کمتری دارد و هم اینکه دوام و ماندگاری ان طولانی تر می باشد.

عمل زیبایی هایفو - روش هایفو تراپی

یکی از دیگر روش هایی که به اثر گذاری بیشتر و طولانی مدت تر هایفو پیشانی و جوانسازی بیشتر پوست کمک می کند تزریق بوتاکس و چربی بعد از هایفو می باشد. البته این تزریق ها باید چند روز بعد از هایفو پیشانی انجام شود چون در غیر اینصورت گرمای امواج هایفو چربی را ذوب کرده و از میزان بوتاکس تزریق شده می کاهد.لازم به ذکر است که هایفو برای چروک پیشانی تنها مختص افراد مسن نیست و برای افراد جوانی که با چروک پیشانی یا افتادگی پلکهایشان درگیرند و به دنبال تکنیکی برای لیفت پوست هستند نیز به کار می رود.

10 . هایفوتراپی صورت

این درمان برای برطرف کردن چین و چروک های سطحی و نازک  و رفع شل شدگی و افتادگی پوست صورت، گردن و چانه استفاده می شود . تاثیرات فوق العاده این راهکار به دلیل تولید کلاژن و الاستینی است که پس از درمان در تمام نواحی صورت شروع به تولید و اثر گذاری می کنند.معمولا یک پزشک با تجربه در این کار ، امواج را با فرکانس های بالا و در نقطه ای که لایه های پوست به ماهیچه ها می رسند وارد می کند تا از طریق انقباض عضلات، هم چین و چروک برطرف گردد و هم لیفت و جوانسازی پوست در آن ناحیه ، صورت بگیرد.

هایفو تراپی - هایفو ابرو - هایفو پلک

جالب توجه است که هایفو نه تنها بافت آسیب دیده را در مان می کند و به بازسازی بافتهای مرده پوست و احیای مجدد آنها می پردازد، بلکه برای بازسازی لایه‌های سالم پوست نیز بسیار موثر است.

11 . هایفو خط خنده

هایفو برای خط خنده یکی از راهکاری جوان‌سازی پوست و روشی موثر و مفید در رفع خط خنده به شمار می آید . هایفو با تولید کلاژنی که در این ناحیه به وجود می آورد، به مرور خط خنده را برطرف می سازد. معمولا برای دستیابی به نتیجه مورد نظر ، لازم است همزمان با هایفو برای خط خنده ، روش های درمانی دیگر بنا به تشخیص پزشک نیز انجام شود.به دلیل حساس بودن و وجود عصب در اطراف لب ها ، هایفو خط خنده با سطح خاصی از انرژی و اغلب گرمای متمرکز شده کم انجام می شود. مدت زمان جلسه هایفو حنده حدود 45 دقیقه می باشد.هایفو خط خنده علاوه بر کاهش خطوط سطحی اطراف دهان می تواند به لیفت ناحیه پایین صورت و بالا کشیدن پوست آن نیز بیانجامد و حتی از برجستگی نواحی پایین فک بکاهد.

12 . منافذ باز پوست

درمان هایفو اگر چه می تواند با کشیدگی پوست و لیفت آن به بسته شدن منافذ باز پوست نیز کمک کند  اما اغلب به عنوان راهکار اصلی برای بسته شدن منافذ باز پوست به کار نمی رود.

 

تکنولوژی هایفو - عمل هایفو صورت

از بهترین روش هایی  که برای رفع مشکل منافذ باز پوست به کار می رود می توان تکنیک های مزوتراپی یا مزوبوتاکس ، میکرونیدلینگ و یا رادیو فرکانسی (RF) را نام برد.

استفاده از هایفو برای زیبایی های تنه و اندام

علاوه بر هایفوتراپی صورت از این تکنولوژی مدرن و جدید برای زیبایی برخی از اندام نیز استفاده می شود:

13 . هایفوتراپی لاغری

هایفوتراپی لاغری یکی دیگر از کاربردهای متنوع هایفو می باشد که برای افرادی که در نواحی خاصی از بدن چربی اضافه دارند و تمایل به آب کردن این چربی ها دارند مورد استفاده قرار می گیرد . این کار با نفوذ امواج به بافت چربی و سپس تولید گرما انجام می شود که در نتیجه آن چربی ها آب شده ، از بین می روند و پس از آن نیز به دلیل تحریک کلاژن سازی پوست لیفت شده و فرمی جوانتر به خود می گیرد.

 

هایفو پوست - لیفت صورت با هایفو

با این روش لاغری اندام هایی مثل شکم، پهلوها، بازو  باسن، ران پا و غبغب انجام می شود . البته نباید این نکته را فراموش کرد که این تکنیک سبب کاهش وزن نمی شود بلکه باعث تنظیم سلول های چربی در ناحیه درمان می گردد. معمولا تعداد جلساتی که فرد را به نتیجه مطلوبش برساند بیشتر از 3 جلسه می باشد. نتایج این شیوه درمانی پس از 2 هفته نمایان شده و به طور قطعی تر پس از 4 ماه کاملا مشخص می شود.

14 . هایفو برای رفع چین و چروک قفسه سینه

در این روش مثل دیگر روش ها از طریق هایفو ، سینه لیفت شده و همزمان قوام پوست آن نیز افزایش می یابد. در طول این فرآیند ماهیچه ها نیز به تولید کلاژن تحریک شده و به جوانسازی سینه ختم می شوند.

بیشتر بخوانید:

ژل های تزریقی(فیلرها)، باید‏ها و نباید‏ها

چگونه با چین و چروک ها مقابله کنیم

 

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *