مهم ترین نکات تزریق ژل لب

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد. جهت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد. حجم لب، ارتفاع و برجستگی آن تحت تاثیر سن قرار خواهند گرفت. لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. در تزریق ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق ژل لب افزوده می شود. در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا اطلاعات مفیدی در زمینه تزریق ژل لب در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

مهم ترین نکات تزریق ژل لب
لب فوقانی از دو قسمت لب سفید و لب قرمز تشکیل شده است که توسط حاشیه لب از یکدیگر جدا شده اند. با تشکیل چروک عمودی و موازی در قسمت سفید لب فوقانی ظاهر نامطلوبی ایجاد می شود و در صورت استفاده از رژلب بصورت خطوط عمودی قرمز رنگ در لب بالا خودش را نشان می دهد. بطور معمول لب تحتانی حجیم تر از لب فوقانی است و کمی جلوتر از آن قرار گرفته است. می توان گفت لب تحتانی حدودا دو برابر لب فوقانی می باشد. در حالیکه لب بالا و پایین نسبت به هم بعنوان خواهر در نظر گرفته می شوند نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها بعنوان دو قلو نسبت به یکدیگر تصور می شوند و وجود تقارن در این دو نیمه بسیار مهم و اساسی می باشد. در تزریق ژل لب با حجم دادن و برجسته کردن حاشیه لب جذابیت و زیبایی صورت بیشتر می شود.

توصیه هایی بسیار مهم برای تزریق ژل لب

  • قبل از هر گونه تزریقی باید لب معاینه شود تا اگر اختلال عملکردی وجود دارد مورد توجه قرار گیرد.
  • فرم لب بایستی به سایز اولیه لب، ابعاد صورت و میمیک و دینامیک لب انتخاب شود و در حیطه طبیعی باشد.
  • تزریق دوطرف لب بدون در نظر گرفتن قسمت مرکزی لبها صحیح نمی باشد.
  • طبق اصول زیبایی شناسی، لب بالا بایستی بیست درصد کوچکتر و عقب تر از لب پایین باشد.
  • در برخی مراجعین قبل از تزریق لب نیاز به اصلاحات دیگری مانند افزایش حجم سایز چانه وجود دارد.
  • بهترین انتخاب برای افزایش حجم لب استفاده از ژل های هیالورونیک اسید می باشد البته مارک ژل و کیفیت برند آن هم بسیار مهم است.
  • تبحر و تکنیک پزشک در تزریق ژل لب بسیار حائز اهمیت است.
  • تزریق در لب را می‌توان برحسب نیاز بیمار فقط در خطوط دور لب انجام داده و یا اینکه حجم خود لب‌ها را نیز افزایش داد. در هر یک از این موارد باید میزان مصرف ژل و هزینه بیمار را مدنظر قرار دهیم.

مهم ترین نکات تزریق ژل لب

ژل های لب دایمی نیستند

ژل های لب عموما بین ۶ تا ۸ ماه دوام دارند . در بهترین شرایط ممکن است یک سال هم ماندگاری داشته باشد. ماندگاری ژل بسته به خصوصیات هر فرد متغیر است . بدن بعضی افراد ژل را زودتر جذب می کنند. عموما دوام ژل های لب نسبت به سایر نقاط مثل گونه یک مقداری کمتر است زیرا لب همواره در حال حرکت است و این امر موجب جذب زودتر ژل می شود. به همین دلیل ممکن است هر ۶ ما یکبار نیاز به ترمیم داشته باشد.

شما می توانید تزریق ژل را مرحله به مرحله انجام دهید .

اگر به دنبال تغییرات ظریف و تدریجی لب هستید و نمی خواید یکباره لب های شما تغییر قابل توجهی داشته باشد می توانید طی دوره های مشخص به میزان آن اضافه کنید. پزشک شما با توجه علم زیباشناختی چهره در صورت نیاز ، مقدار آن را برای شما افزایش خواهد داد.

 اگر برای یک جشن و یا رویداد مهمی آماده می شوید

اگر دوست دارید برای مراسم های مهم از جمله چشن عروسی ، تولد یا مهمانی خاصی ، لب های خود را با تزریق ژل فرم دهی کنید بهتر است چند هفته قبل این کار را انجام دهید . این به شما کمک می کند تا در روز جشن لب های شما بهبود یافته و کاملا زیبا و طبیعی به نظر برسد.

مهم ترین نکات تزریق ژل لب

مواردی که باید قبل و بعد تزریق ژل رعایت کرد:

توصیه می شود که قبل از اقدام برای تزریق ژل لب و گونه ، در جستجوی پزشک متخصص پوست برای اینکار باشید ، تا با بهره گیری از تخصص خود در کنار توجه به حفظ هارمونی و هماهنگی صورتتان ، موقعیت اجتماعی شما را نیز در نظر گرفته و به صورت هنرمندانه اقدام به تزریق ژل لب و گونه بکند.

توجه کنید که چند روز قبل و بعد ژل لب از مصرف مسکن هایی همچون آسپرین و بروفن و همچنین امگا۳ ، ویتامین ای ، وارفارین، دی پیرید آمول ، داروهای ضد حساسیت، داروهای ضد انعقاد خون، جین سین ، تیکاوپیدین و … خودداری کنید تا از شدت عوارض بکاهید. توصیه دیگر ما این است که قبل از تزریق ژل ، چای سبز مصرف ننمایید.

چه کسانی نباید گونه و لب تزریق ژل کنند ؟

تزریق ژل در موارد زیر ممنوع می باشد :

  • افرادی که در سیستم عضلانی یا عصبی بدن خود دچار مشکل می باشند. مانند بیماران ام اس
  • کسانی که در محلی که قرار است تزریق ژل انجام شود ، عفونت فعال دارند. به عنوان مثال تبخال در لب
  • خانم های باردار و شیرده
  • افرادد مبتلا به بیماری هایی که باعث ضعف در سیستم ایمنی بدنشان می باشند.
  • افرادی که به دلایلی مجبورند داروهای ضد انعقاد با دوز بالا استفاده نمایند.
پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *