مهم ترین علل تیرگی اطراف چشم

یکی از عواملی که بسیارازافرادازوجودآن رنج می برندتیرگی اطراف چشم می باشد. کلینیک تخصصی پوست وموی آرتادراین زمینه اطلاعات مفیدی دراختیارشماعزیزان قرارمی دهد.

حلقه تیره اطراف چشم در بسیاری از خانم ها و آقایون رایج می باشد. واین موضوع برای آنها بسیار ناراحت کننده است. از همه مهم تر درمان این مشکل، برای افراد بسیار دشوار می باشد.

این مشکل در بعضی افراد بیشتر رایج می باشد:

  • سالمندان
  • ژنتیکی
  • در برخی نژاد ها بارنگ  پوست های تیره رایج تر می باشد

 کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله موارد علل بروز تیرگی اطراف چشم را برای شما عزیزان توضیح می دهد.

خستگی

خستگی شدید و یا فقط چند ساعت خواب کمتر از حد معمول باعث ایجاد حلقه های تیره اطراف چشم شما شود. کمبود خواب باعث می شود که پوست شما خسته و ناپایدار شود و بافت های تیره و رگ های خونی زیر پوست شما را نشان دهد.

آلرژی

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم می تواند حلقه های تیره را ایجاد کند. هنگامی که یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین ها را به عنوان پاسخ به باکتری های مضر آزاد می کند. به غیر از ایجاد نشانه های ناراحت کننده – از جمله خارش، قرمزی خفیف چشم ها- هیستامینها باعث ایجاد رگ های خونی شما نیز می شوند و در زیر پوست شما ظاهر می شوند.

آلرژی نیز می تواند باعث افزایش میل شما به مالیدن و خارش پوست در اطراف چشم شما شود. این اقدامات می تواند تیرگی اطراف چشم شما را بدتر کند، باعث التهاب، تورم و شکست  رگ های خونی  شود. این می تواند به حلقه تیره اطراف چشم شما منجر شود.

کم آبی

کم آبی یک علت رایج حلقه های تیره اطراف چشم شما است. هنگامی که بدن شما مقدار مناسب آب دریافت نمی کند، پوست زیر چشم شما شروع به خشک شدن می کند واین سبب چسبندگی پوست به استخوان اطراف چشم می شود.

نور خورشید

در معرض نور خورشید قرار گرفتن بیش از حد، سبب می شود  بدن شما  melanin را بیش از حد تولید کند، رنگدانه ای که رنگ پوست شما را فراهم می کند.تابش نور خورشید بیش از حد – مخصوصا برای چشمانتان – می تواند باعث ایجاد این  رنگدانه ها در اطراف پوست شود.

تماشای بیش از حد تلویزیون و یا صفحه نمایش

تماشای تلویزیون و یا صفحه نمایش کامپیوتر شما می تواند موجب بروز چشمگیری در چشم شما شود. این فشار می تواند عروق خونی اطراف چشم شما را بزرگ کند. در نتیجه، پوست اطراف چشم شما به مرور زمان تیره می شود.

ژنتیک

سابقه خانوادگی نیز در ایجاد حلقه های تیره زیر چشم شما نقش دارد. این می تواند یک ویژگی ارثی باشد که در اوایل دوران کودکی دیده می شود و ممکن است در آستانه میانسلی یا به آرامی ناپدید شود. پیش بینی های مربوط به سایر شرایط پزشکی – مانند بیماری تیروئید – همچنین می تواند درحلقه های تاریک زیر چشم شما ایجاد شود.

درمان های پزشکی

 برخی از درمان های پزشکی برای کاهش ظاهر حلقه های تیره در دسترس هستند. برخی از روشهای رایج عبارتند از:

  • پودرهای شیمیایی برای کاهش رنگدانه
  • انواع لیزر برای احیای پوست و افزایش سفتی پوست
  • پرکننده های بافت برای مخفی کردن عروق خونی و ملانین که باعث ایجاد تغییر رنگ پوست در زیر چشم ها می شود مانند تزریق فیلر

مهم-ترین-علل-تیرگی-اطراف-چشم

قبل از تصمیم گیری بر روی هر روش زیبایی، گزینه های خود را با یک دکتر در میان بگذارید. درمان های پزشکی نیاز به مشاوره توسط متخصصین مجرب دارند.

چشم انداز

برای بسیاری از افراد، حلقه های تیره موقت هستند و اغلب نشان دهنده پیری یا عدم خواب هستند. اگر چه تعدادی از درمان های در خانه و پزشکی در دسترس برای بهبود ظاهر چشم شما وجود دارد، حلقه های تیره به طور معمول هیچ علتی برای زنگ هشدار نیستند. با این حال، اگر تغییر رنگ یا تورم در طول زمان بدتر می شود، با پزشک یا متخصص پوست تماس بگیرید تا اطمینان حاصل شود که این مسئله را به درستی تشخیص داده اید و بهترین درمان را دریافت می کنید.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *