منافذ باز پوست

منافذ باز پوست یکی از شایعترین مشکلات پوستی می باشد.کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا چند راه ساده برای پیشگیری از باز شدن منافذ پوست در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

ممکن است شما هم وقتی جلوی آینه می‌روید، با نقاط سیاهی روی بینی و اطراف آن و یا روی گونه‌ها در صورت خود مواجه شوید. با کمی جست و جو به این نتیجه می‌رسید که منافذ صورت شما باز شده‌اند. باید بدانید که منفذها در صورت همه وجود دارند و وظیفه آنها خارج کردن سموم از بدن و تنظیم چربی و دمای پوست و همچنین مرطوب نگه داشتن آن است. اما باز شدن بیشتر آنها به دلایل مختلف سلامت پوست را به خطر می‌اندازد و باید برای درمان آن اقدام شود.

مرکز تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله قصد دارد منافذ باز پوست و علل ایجاد این عارضه را مورد بررسی قرار دهد. با ما همراه باشید.

علل منافذ باز پوست

علل متعددی وجود دارد که ممکن است سبب باز شدن منافذ پوست شوند. آن ها عبارتند از:

  • تولید سطح بالای چربی
  • کاهش کشش و انعطاف پذیری در اطراف منافذ پوست
  • فولیکول ضخیم مو
  • علل ژنتیکی یا ارثی
  • کاهش تولید کلاژن در پوست  ناشی از پیری
  • آسیب بیش از حد در مقابل نور خورشید

روش های درمان طبیعی منافذ باز پوست

  • شکر

شکر را می‌توان ماده‌ای موثر در رفع منافذ پوست و آثار برجای مانده از جوش‌های سرسفید بشمار آورد. شکر حاوی اسید گلیکولیک (AHA) است و باعث زدودن سلول‌های مرده و تولید سلول‌های جدید می‌شود.

دو قاشق شکر را بخوبی با یک قاشق روغن زیتون و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی قسمت آسیب دیده پوست‌تان ماساژ دهید. سپس پوست را با آب شستشو داده خشک کرده و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. به منظور از جلوگیری از حساسیت پوست، از این روش هر دو روز یکبار استفاده کنید.

منافذ باز پوست

  • سیب‌زمینی

سیب‌زمینی بیش از تمام میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی است و در درمان بافت‌های آسیب دیده پوست بکار می‌رود. برش‌های نازک سیب‌زمینی روی پوست بگذارید و حداقل 15 دقیقه صبر کنید. سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید. برای کسب نتیجه بهتر، روزانه یکبار از این نسخه استفاده کنید.

منافذ باز پوست

  • روغن نارگیل

از روغن نارگیل می‌توان در ترمیم منافذ باز پوست کمک گرفت. تنها کاری که باید بکنید آن است که به اندازه یک چهارم قاشق چای‌خوری از روغن نارگیل را کف دست ریخته و اجازه دهید تا حرارت بدن باعث ذوب آن شود. سپس با کمک نوک انگشتان خود روغن را روی پوستتان ماساژ دهید.

ضرورتی به شستن پوست وجود ندارد زیرا روغن نارگیل حاوی ویتامین‌ها و اسید‌های چرب مورد نیاز پوست است و تا زمانی که آثار روغن بر پوست موجود است به ترمیم و بازسازی پوست کمک می‌کند. اما اگر وجود روغن روی پوستتان شما را آزار می‌دهد حداقل 30 دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را شستشو دهید.روغن نارگیل

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *