مراقبت های بعد از بوتاکس

برای درمان چروکهای پیشانی و کنار چشم ها (در مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست) میتوان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چروکها جلوگیری شود.

زیبایی رکن بدون پایه و اساس زندگی بشریت می باشد و انسان می کوشد که بهترین راهها را برای زیبا تر شدن انتخاب کرده. یکی از این راههای زیبایی که به تازگی محبوبیت بسیاری کسب کرده است بوتاکس می باشد. طبق ارقام و آمار تعدادی زیادی از افراد در کشورمان تمایل زیادی به انجام بوتاکس دارند و دلیلشان برای انجام این کار این است که بوتاکس باعث زیبایی شده و جوانی را برایشان به ارمغان می آورد.

تزریق بوتاکس (Botox) یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی است که به واسطه آن بسیاری از چروک‌های صورت برطرف می‌شود. اما تزریق بوتاکس عوارضی دارد که برای جلوگیری از آن مستلزم رعایت نکاتی خواهید بود. در این مقاله کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا نکات مهمی جهت بهبود سریع بعد از تزریق بوتاکس در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

با بالا رفتن سن، خطوط پیری روی صورت هر شخصی نقش می‌بندد. بسیار از افراد، حس خوبی در برابر چروک صورت نداشته و سعی می‌کنند آن را برطرف سازند. دلایل خطوط یا چروک روی صورت هر فرد علاوه بر سن به موارد دیگری بستگی دارد.

این عوامل عبارتند از:

  • مقدار تابش نور آفتاب
  • اخم کردن
  • عادت‌های خنده
  • چاق و لاغر شدن صورت

معمولا برای رفع چروک روی صورت راهی به نام تزریق بوتاکس پیشنهاد می‌شود که با تزریق ماده‌ای ژل‌گونه، پوست صورت را در برابر چین خوردگی مقاوم می‌کند.

مراقبت های بعد از بوتاکس

برای جلوگیری از پخش بوتاکس به عضلات غیر هدف( جهت پیشگیری از عوارض احتمالی مانند افتادگی پلک یا ابرو) بهتر است به مدت ۴ساعت از موارد زیر پرهیز فرمایید.

۱-دراز کشیدن

۲-پایین انداختن سر

۳-شستشوی صورت

۴-ماساژ و دستکاری پیشانی

لازم به ذکر است حدود دو هفته زمان لازم است تا نتیجه بوتاکس مشخص شود.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *