لیپوماتیک و درمان موضعی چاقی

لیپوماتیک، روشی برای برداشت غیرتهاجمی بافت چربی از بدن است. در این روش هدف کاهش چاقی موضعی درقسمت های مختلف بدن می باشد.برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید

لیپوماتیک چیست؟ (LIPOMATIC) روشی پیشرفته با کمترین عوارض برای تخلیه چربی‌های موضعی بوده و دقیق‌تر از روش لیپوساکشن (LIPOSUCTION) است. لیپوماتیک روشی برای کاهش سایز است و برای کاهش وزن و درمان چاقی راه‌حل محسوب نمی‌شود. استفاده از این روش برای از بین بردن چربی‌هایی با مقدار زیاد در بدن اصلا توصیه نمی‌شود، اما با این روش، حجم زیادی از چربی‌ها در یک جلسه تخلیه می‌شوند و نیاز به بیهوشی ندارد. در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا اطلاعات مفیدی در زمینه لیپوماتیک در اختیار شما عززیزان قرار می دهیم.

لیپوماتیک عمل جراحی غیرتهاجمی است و اگر به‌خوبی انجام نشود، سبب افتادگی پوست، نامتناسبی اندام‌هایی مثل ران و گودرفتگی غیرطبیعی و درد و خون‌ریزی می‌شود؛ چون در مقایسه با لیزرلیپولیز، از لیزر و حرارت استفاده نمی‌شود، لذا فیبروز (FIBROSIS) در بافت پوست به‌ندرت مشاهده خواهد شد.

لیپوماتیک و درمان موضعی چاقی

روش‌های حذف چربی‌های موضعی

روش‌های حذف چربی‌های موضوعی به‌صورت کلی به دو دسته عمده تقسیم می‌شود:

  • بخش اول مربوط به مواردی است که بیمار با رژیم غذایی، ورزش و استفاده از دستگاه‌های غیرتهاجمی که نیاز به عمل جراحی ندارد، نسبت به از بین بردن چربی اقدام می‌کند. وکیوم و ماساژ از جمله این روش‌هاست.
  • بخش دوم مربوط به مواردی است که بیمار با رژیم غذایی و ورزش نتوانسته یا قادر نیست چربی‌های اضافی را از بین ببرد و با تشخیص پزشک متخصص، باید جراحی (لیپوساکشن معمولی، لیپوماتیک و لیزر لیپولیز) شود. عوارض لیزر لیپولیز از لیپوساکشن کمتر است.

جراحی‌های چاقی، دو دسته است:

  • جراحی چاقی مفرط
  • جراحی چاقی موضعی

انجام هر یک از این روش‌ها باید به تشخیص پزشک متخصص انجام شود؛ نه پزشک عمومی.

چگونگی انجام لیپوماتیک

لیپوماتیک، روشی برای برداشت غیرتهاجمی بافت چربی از بدن است. در این عمل، پزشک معالج از طریق دستگاه، با حرکات لرزشی لوله‌ای به‌نام کانولا، سلول‌های چربی را به‌روش غیرلیزری و حرارتی خارج می‌کند. ایمنی لیپوماتیک از لیپوساکشن بسیار بیشتر است و عفونت کمتری ایجاد می‌کند؛ چراکه محافظت از اعصاب، رگ‌های خونی و ماهیچه‌ها در روش لیپوماتیک از لیپوساکشن بیشتر است.

هدف روش لیپوماتیک برخلاف روش لیپوساکشن، تغییر سایز، فرم و حجم در نقطه خاصی از بدن است. درحالی‌که در روش لیپوساکشن، هدف اصلی، کم‌کردن وزن است. در این روش، کلیه نواحی بدن که دارای توده چربی است، تراشیده و چربی انباشته برداشته می‌شود (سوزانده نمی‌شود).

ارتعاش در روش لیپوماتیک سبب می‌شود تا چربی‌ها نسوزد و بافت و سلول‌های چربی بدون کمترین آسیب، از زیر پوست بیرون کشیده شود. با این روش، افراد می‌توانند ضمن کاهش سایز شکم و پهلوها، با تزریق چربی به سینه، سایز آن را بزرگ و فرم بهتری به باسن خود بدهند.

لیپوماتیک و درمان موضعی چاقی

لیپوماتیک یک دستگاه با هوای فشرده است که به یک کانولا متصل است و به طور خودکار 360 درجه می چرخد. کانولا دارای ارتعاش ثابتی است که سلول های چربی را بدون آسیب دیدن پوست و بافت های اطراف، به ذرات کوچک تبدیل می کند و فرایند برای بیماری راحت تر انجام می شود.

مزیت های لیپوماتیک به لیپوساکشن

  • کاهش کبودی روی پوست
  • به حداقل رساندن درد
  • بی خطر و موثر
  • دوره بهبود کمتر
  • توقف سریع دستگاه در صورتی که کانولا با بافت غیر چربی برخورد داشته باشد
پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *