لیزر فرکشنال چیست و چگونه انجام می شود ؟

در چند سال اخیر درمان های زیبایی و جوان سازی با تحولات شگرفی روبه رو بوده است. این روش های نوین جایگزین روش های پر عارضه و تهاجمی گذشته شده اند. لیزر فرکشنال هم یکی از روش هایی است که شما نیازدارید تا اطلاعات دقیق و کاملی راجع به ان داشته باشید چرا که امروزه استقبال وسیعی از آن در تمام نقاط جهان می شود پس بهتر است بدانید که :لیزر فرکشنال چیست و چگونه انجام می شود ؟ لیزر فراکسل تا چه اندازه می تواند جای جوش ، لک و مک ، ترک های روی پوست و افتادگی ها را درمان کند؟ عوارض و فواید این روش زیبایی مدرن و پیشرفته در چه چیزهایی خلاصه می شود؟ و سوالات دیگری که در این بخش به تمامی آنها پاسخ خواهیم داد.

لیزر فرکشنال چیست

لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال co2  یا فراکسل چیست؟

( Fractional laser ) یک روش درمان غیر تهاجمی ا ست که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته،اشعه لیزر را به هزاران اشعه میکروسکوپیک تقسیم می کند ، در نتیجه فقط بخشی از پوست تحت تأ ثیر اشعه قرار می گیرد. لیزرفرکشنا ل حد واسط لیزرهای تخریبی (ablative) وغیرتخریبی(nonablative ) است. در حالیکه لیزرهای تخریبی فقط روی ا پیدرم ( سلولهای سطح پوست ) اثر گذاشته و لیزرهای غیر تخریبی فقط روی درم ( لایه میانی پوست) مؤثر است، لیزر فرکشنال همزمان روی اپیدرم ودرم مؤثر است.

روش کار و عملکرد لیزر فرکشنال :

مکانیسم این لیزر بدین صورت است که ستون های از نور لیزر با شعاع هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده میشود لذا مناطقی از سطح پوست ( اپیدرم )عملا سالم می ماند. لیزر فرکشنال لایه اپیدرم ودرم پوست را هدف قرار می دهد ولی این عمل را با ایجاد هزاران ستون اشعه که بسیار ظریف ولی عمقی هستند انجام می دهد .به هر یک از ستونهای اشعه لیزر MTZ یاMicrothermal treatment zone گفته می شود .

لیزر فرکشنال چیست

تابش هر یک از ستونهای اشعه لیزر موجب تخریب اپیدرم ودرم به صورت ستونی می شود. نتیجه تخریب اپیدرم بیرون ریخته شدن محتوای آن است که به همراه آن سلولهای رنگدانه ای هم خارج می شود . نتیجه تخریب درم ایجاد واکنشی است که باعث باز سازی و ساخت کلاژن جدید می شود.

انجام لیزر فرکشنال چقدر طول می کشد؟

برای کل صورت حدودا نیم ساعت ولی اگر رادیو فرکونسی همراه لیزر فراکشنال انجام شود برای کل صورت 45 دقیقه انجام لیزر طول میکشد.

چند جلسه لیزر فرکشنال برای رسیدن به نتیجه دلخواه کافی است؟

بسته به تنظیمات دستگاه و نوع بیماری تحت درمان، بین 6-4 جلسه درمان لازم است . فوا صل جلسات درمان معمولا یکماه می باشد .

لیزر فرکشنال چیست

کدام قسمت از بدن می تواند لیزر فرکشنال را بپذیرد؟

لیزر فرکشنال را میتوان برای تمام بدن به کار برد ولی کاربرد آن در مناطقی که کاربرد سایر لیزرها محدودیت دارد مثل گردن و دست اثرات بهتری دارد.

فواید استفاده از تکنیک فراکشنال:

  • افزایش کلاژن سازی
  • ریسک کمتر عوارض در مقایسه با روشهای قبلی
  • قابلیت لایه برداری، و تحریک پذیری به صورت هم زمان
  • کاربرد آسان
  • هزینه مناسب
  • کاهش چین و چروک های سطحی و رفع افتادگی پوست
  • بهبود واضح قوام و ترکیب پوست در یک جلسه

حداقل زمان بهبودی به صورتیکه فرد می تواند فعالیت معمولی خود را ظرف 3 روز ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

بلفاروپلاستی چیست ؟

مزونیدلینگ چیست ؟

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *