ليزر پوست هاي چرب

لیزر درمانی پوست های چربی زمان انجام می شود که درمان های نظیر ؛ کرم های موضعی ، قرص ها و درمان های موضعی تاثیری در کاهش چربی پوست ندارند .

ليزر پوست هاي چرب زمان انجام می شود که درمان های نظیر ؛ کرم های موضعی ، قرص ها و درمان های موضعی تاثیری در کاهش چربی پوست ندارند .

پوست‌های روشن و غیر برنزه مناسب روش لیزر درمانی هستند .

پزشک متخصص ،  پوست فرد را به دقت تمیز می‌کند ، ژلی مخصوص لیزر قبل از شروع جلسه بر روی پوست مالیده می شود ، این ژل که مشابه ژل سونوگرافی می باشد ، جهت محافظت از سطح پوست و انتقال طول موج‌های لیزر به پوست بر روی پوست مالیده می شود ، اشعه ی لیزر به سطح پوست تابیده می شود که شامل دو نوع طول موج می باشد:

– طول موج اولیه بر روی لایه‌ی سطحی( اپیدرم ) موجب نابودی باکتری‌های مسئول بروز آکنه و عروق خونی تغذیه‌کننده غدد زیر پوستی می شود .

– طول موج دوم با تاثیر بر روی لایه ی درم پوست ، موجب تحریک سلول‌های فیبروپلاست و تولید کلاژن می شود .

نتایج حاصل از روش لیزر درمان پوست های چرب ،  دائمی نخواهد بود و برای حفظ نتایج حاصل به جلسات درمانی مجدد نیاز خواهد بود .

مراقبت های پس از درمان لیزر پوست چرب

– رژیم مراقبت از پوست باید براساس کنترل چربی باشد

-باید از لایه بردارهای مناسب پوست چرب استفاده کرد.

– دو بار روز به پاکسازی چربی پوست اقدام کنید .

– از مواد پاک کننده ی فاقد عطر استفاده کنید .

– جهت شست و شو از آب ولرم استفاده کنید ، هرگز از آب داغ که موجب تحریک پوست می شود ، استفاده نکنید .

– پوست لیزر شده را با استفاده کرم ضد آفتاب مناسب ، محافظت کنید .

– دوش گرم ، سنا رفتن و هر گونه حرارت دادن به پوست چرب لیزر شده ممنوع است .

– از مواد آرایشی فاقد روغن استفاده کنید .

 

پیشگیری

– مواد قابض، صابون‌های قوی و الکل‌ها: این مواد، پوست را خشک و تحریک می‌کنند. ممکن است جایی خوانده باشید که استفاده از چنین موادی موجب می‌شوند پوست با ترشح چربی بیشتر، این مشکلات را جبران کند. هیچگونه شواهد علمی برای تایید این امر وجود ندارد ولی بر اساس گفته‌ها، برای بعضی از افراد، این مورد دیده شده است. فارغ از این موارد، این محصولات، پوست را تحریک می‌کنند و تحریک پوست می‌تواند به آکنه منجر شود.

– پاکسازی بیش از حد: شستن زیاد صورت برای رفع برق ناشی از پوست چرب، ممکن است وسوسه کننده باشد. هرچند، در صورتی که مستعد آکنه هستید، شستن زیاد پوست یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. شستن زیاد، موجب خشکی و تحریک زیاد می‌شود، که می‌دانیم هر دو آنها علائم آکنه را افزایش می‌دهند. صورت خود را به روش مناسب، و تنها دو مرتبه در روز بشویید.

– مواد آرایشی سنگین: محققین هیچ تحقیق خاصی بر روی این موضوع انجام نداده‌اند که چگونه کرم پودرهای سنگین یا دیگر مواد آرایشی چرب، بطور خاص بر تولید چربی اثر می‌گذارند، ولی بر اساس آنچه بین افراد گفته می‌شود، بنظر می‌رسد این محصولات موجب می‌شوند علائم پوست چرب را تجربه کنید. فارغ از اینکه آیا این مواد آرایشی سنگین، چربی تولید می‌کنند یا نه، باید از آنها اجتناب کرد زیرا احتمال وجود مواد مسدودکننده روزنه‌ها، در چنین محصولاتی هست.

– استروئیدهای آنابولیک: اگرچه این امری روشن است، ولی از استروئیدهای آنابولیک اجتناب کنید زیرا می‌توانند موجب سطوح غیر‌طبیعی بالای آندروژن شده و باعث شوند غدد چربی مقادیر بسیار زیادی چربی ترشح کنند که گاهی درمان آکنه را دشوار می‌سازد.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *