عوارض آرايش زياد پوست صورت

لوازم آرایش از مواد شیمیایی درست شده است و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی مضرات خاص خود را داشته و موجب چین و چروک و خشکی پوست می کند.

همانطور که میدانید لوازم آرایش از مواد شیمیایی درست شده است و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی مضرات خاص خود را داشته و موجب چین و چروک و خشکی پوست می کند.

آرایش یکی از پرمصرف ترین چیزهایی که در طول روز در سراسر دنیا تولید و خریداری می شود، لوازم آرایشی است. اکثر این مواد آرایشی به صورت شیمیایی تولید شده اند و شاید به گفته ی تولید کننده ها آسیبی به پوست نرسانند اما با کمی تامل می بینیم که چنین چیزی غیر ممکن است. در ادامه درمورد معایب استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی صحبت خواهیم کرد.

زیبایی و زیبا به نظر رسیدن همیشه برای خیلی ها مهم بوده و هست اما این اهمیت در برخی موارد باعث می شود بعضی ها دست به اقدامات زیبایی نامتعارف و آرایش های عجیب و غریب و غلیظ بزنند که طبیعتا عوارض زیادی نیز به دنبال دارد.

 

عوارض و خطرات آرایش کردن روزانه

١. پیری زودرس

خانم هایی که زیاد آرایش می کنند و آرایش خود را زود به زود پاک نمی کنند یا از مواد آرایشی غیراستاندارد استفاده می کنند، باید منتظر به وجود آمدن پیری زودرس پوست خود باشند. خط چشم، ریمل و لاک ناخن از اقلامی هستند که به طور شایع چنین واکنش هایی ایجاد می کنند.

٢. پف زیر چشم

یکی از دلایل بارز پف زیر چشم علاوه بر بیخوابی مصرف زیاد لوازم آرایشی است. چون پوست اطراف چشم نسبت به مواد شیمیایی حساس است.

٣. اعتیاد به لوازم آرایشی

مهمترین چیزی که مردم به آن می اندیشند این است که فکر می کنند بدون آرایش زیبا نیستند و این نوعی اعتیاد به لوازم آرایش است. خداوند به همه ی بندگانش ظاهری زیبا داده و تفکر ما اینگونه است.

٤. چین و چروک پوست

استفاده مدام از لوازم آرایش و در نهایت شستن و پاک کردن آن باعث می شود تا در دراز مدت چربی و ویتامین ها و طرائت پوست از دست برود و در نتیجه پوستی چروک و خشک و پیر داشته باشید. اگر می خواهید پوستتان زود پیر نشود و جوان بماند بهتر است که از آرایش روزانه دوری کنید.

٥. سردرد

آرایش کردن به مدت طولانی منجر به سردرد می شود. معمولا سرگیجه، خستگی و حالت تهوع از عوارض استفاده زیاد از لوازم آرایش است. پس هنگام پاک کردن آرایش احتیاط کنید.

٦. جوش

استفاده زیاد از لوازم آرایش باعث جوش زدن پوست می شود که ناراحت کننده است. از طرفی درمان جوشها اثراتی را روی پوست بجا میگذارد که زیبایی را کاهش می دهد.

٧. سرطان و دیگر بیماری های مزمن

لوازم آرایش درصد مبتلا شدن به بیماری های مزمن را بالا می برد. رژ لب حاوی آلومینیوم به مرور زمان موجب کم خونی و کمبود گلوکز می شود. بسیاری از محصولات حاوی زینک اکسید, BHA و باریوم سولفات هستند.

٨. آسیب لب ها

استفاده زیاد از لوازم آرایشی باعث از بین رفتن زیبایی لب ها می شود. لوازم آرایش و رژلب باعث می شود که لب ها پوسته پوسته و تیره رنگ شوند. استفاده از رژلب های 24 ساعته برای سلامت و زیبایی لب ها بسیار خطرناک است.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *