عمل بینی یا رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی، افزون برایجاد تناسب دربینی، ارتباط خوشایندتری را بین بینی ودیگراجزای صورت برقرار می كند.به همین دلیل قبل ازهراقدامی نیازبه مشاوره می باشد

جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ،اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند.

عمل بینی یا رینوپلاستی

مشاوره اولیه

در اولین قرار ملاقات با جراح، باید انتظارات خود را از عمل جراحی و اینکه دوست دارید بعد از جراحی چطور به نظر برسید به طور واضح توضیح دهید.بحث های دقیق در مورد دلایل شما برای انجام جراحی بینی در این مرحله بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی اطلاعات لازم را دریافت کرده اید تا بتوانید تصمیم گیری کاملا آگاهانه در مورد انجام عمل جراحی زیبایی بینی داشته باشید. کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا توسط متخصصین متبحر بهترین خدمات مشاوره را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

جراح باید سابقه پزشکی شما را بررسی کند تا اطمینان حاصل شود منعی برای انجام رینوپلاستی وجود ندارد. معمولا از شما خواسته می شود تا فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، بدین معنی که مزایا و عوارض احتمالی مربوط به این عمل را درک کرده اید. برای مقایسه نتیجه درمان ممکن است پزشک عکسی از قبل و بعد درمان از شما بیاندازد.

جراحی زیبایی و پلاستیك بینی، افزون بر ایجاد تناسب درخود بینی، ارتباط خوشایندتری را بین بینی و دیگر اجزای صورت برقرار می كند. به همین دلیل نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بینی با پیشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است كه هرنوع نقص دراجزای صورت می تواند براین ارتباط ظریف تأثیر گذارد. به عنوان مثال چانه كوچك ،موجب برآمده تر به نظر رسیدن بینی می شود. بی توجهی نسبت به تناسب بینی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتیجه رضایت بخش خواهد شد.

عمل بینی یا رینوپلاستی

چه سنی برای عمل جراحی پلاستیك بینی مناسب است؟

سن عمل جراحی رینوپلاستی در دختران از سن 15 سالگی ودر پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد كامل جسمی وفكری وداشتن انگیزه كافی فرد امكان پذیر است.

آیا عمل جراحی پلاستیك بینی در افراد مسن امكان پذیر است؟

عمل جراحی زیبایی بینی در افراد مسن از آنجا كه با افزایش سن بافت های بینی دچار افتادگی و سستی می شوند این امر برظاهر وعملكرد بینی تأثیر می گذارد. بالا بردن نوك بینی دراین افراد موجب جوان به نظر رسیدن وبهبود تنفس می شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.بینی شامل دو جزء اصلی است: استخوان و غضروف. استخوان از قسمت بالای بینی محافظت می کند، در حالی که قسمت پایین بینی توسط غضروف محافظت می شود.در داخل بینی یک حفره توخالی وجود دارد که حفره بینی نامیده می شود و توسط تیغه بینی به دو بخش تقسیم می شود.در برخی از افراد، تیغه بینی، کمی از راستای خود خارج شده و غضروف تقسیم کننده بینی کج می­شود. غضروف کج می تواند تنفس بینی را مختل کند. در بسیاری از موارد جراحی برای صاف کردن تیغه و بهبود تنفس پیشنهاد می­شود که این عمل سپتوپلاستی (جراحی انحراف بینی) نامیده می شود.طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، روش های جراحی زیبایی بینی دهمین روش جراحی رایج در ایالات متحده با بیش از 38 هزار عمل در سال 2017 است. اگر قصد کوچک کردن بینی یا هر عمل زیبایی دیگری توسط رینوپلاستی دارید، اطلاعات زیر به شما درک اولیه ای از این روش می دهد. این اطلاعات نمی تواند به تمام سوالات شما پاسخ دهد، زیرا بستگی زیادی به فرد و جراح دارد. لطفا درمورد هرچیزی که متوجه نمی شوید از یک جراح سوال کنید.

عمل بینی یا رینوپلاستی

 

جهت مشاهده سایر نمونه های رینوپلاستی کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا به گالری این مجموعه مراجعه نمایید.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *