علل گودی و تیرگی چشم

یکی از اولین قسمت هایی که در صورت دیده می شود، چشم ها هستند. این که چشم ها چگونه به نظر بیایند، تأثیر زیادی در انرژی های انتقالی یک فرد به دیگران دارد. به طور مثال، اگر همیشه چشمان خسته ای داشته باشید که اطراف آن ها پف کرده و یا تیره باشد، به طور حتم اثرات خوبی بر دیگران نخواهید گذاشت. بهتر است بدانید که گودی و سیاهی چشم در کنار تمام چیزهایی که گفته شد، باعث می شود تا سن شما بیش از چیزی که هست به نظر بیاید و این قطعاً برای شما خبر خوشحال کننده ای نخواهد بود،   کلینیک تخصصی پوست و مو با بهره گیری از متخصصان درجه یک و استفاده از به روزترین متدهای زیبایی استفاده شده در کلینیک های معتبر اروپا و آمریکا، بسیاری از مشکلات پوستی شما از جمله لک صورت و مشکلات نواحی چشمان را برطرف می کند. اگر خواهان زیبایی و جوانی هستید و برای به دست آوردن آن مسیرهای زیادی را طی کرده اید، می توانید به    کلینیک تخصصی پوست و مو به عنوان مشاوری مورد اعتماد در زمینه زیبایی و جوانسازی اعتماد کنید.

علت گودی و تیرگی چشم

 

گودی و سیاهی دور چشم، افراد  زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیار آزاردهنده است. سیاهی دور چشم وگودی زیر چشم به فرد ظاهری خسته، کسل و پیر می دهند، در حالی که در واقع احساس شادابی و نشاط دارید. با وجود این که درمان سیاهی و گودی زیر چشم کار آسانی نیست، اما روش های بدون نیاز به عمل جراحی برای رفع گودی زیر چشم و بازگرداندن ظاهری جوان و شاداب اثبات شده است.

آیا واقعا برای تیرگی زیر چشم ها هیچ کاری نمی‌توان کرد؟

برای پاسخ به این سوال بد نیست کمی راجع به تیرگی زیر چشم ها بیشتر بدانیم.بیماری تیرگی زیر چشم یک بیماری ایدیوپاتیک است. به این معنا که علت بیشتر آنها ناشناخته است ، البته بسیاری از مبتلایان سابقه خانوادگی مثبتی دارند اما از شایع‌ترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم‌ ها می‌توان به انواع آلرژی‌ها اشاره کرد.آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل، گوجه‌فرنگی و یا گردن‌آویز شروع می‌شودو به آلرژی به پنی‌سیلین، دود سیگار و هوای آلوده و یا حتی به چهره رئیس اداره ختم می‌شود.بدیهی است درمان آن، استفاده از یک آنتی‌هیستامین نیست و تنها باید از ماده حساسیت‌زا دوری جست.

علت گودی و تیرگی چشم

کاهش حجم ناشی از افزایش سن

کاهش حجم یا کاهش چربی در گونه ها و کاهش حجم زیر چشم باعث ایجاد حالتی در صورت می شود که به آن ناودان اشکی می گویند. ناودان اشکی افتادگی زیر چشم است که باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شود. اگر چه ناودان اشکی در بیشتر افراد به دلیل پیری بوجود می آید، اما بعضی از افراد  در جوانی نیز این مشکل را دارند.

نازک شدن پوست زیر چشم

پلک ها نازک ترین پوست بدن را تشکیل می دهند و با افزایش سن، نازک تر نیز می شوند. این پلک ها پوشش نازکی در برابر نور و برای حفاظت از ساختارهای زمینه ای چشم مثل رگ ها و عضلات ایجاد می کنند.

 

برجستگی چربی زیر چشم

با افزایش سن، فرآیند جذب استخوان افزایش پیدا می کند و کاسه چشم بزرگتر می شود و در نتیجه چربی ای که کره ی چشم در آن قرار دارد به سمت پایین و خارج برآمده می شود. متاسفانه برخی افراد با داشتن برخی عادات نادرست در سبک زندگی شان، باعث بوجود آمدن سیاهی و گودی زیر چشم هایشان می شوند. در زیر به برخی از این عادات نادرست اشاره شده است:

علت گودی و تیرگی چشم

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث ایجاد مشکلات عروقی مثل انسداد رگ های خونی می شود، در نتیجه موجب ضعیف شدن گردش خون شده و باعث می شود رگ های خونی تیره تر و برجسته تر به نظر برسند.

بی خوابی

  • کمبود خواب کافی نیز می‌تواند باعث به‌ وجود آمدن تیره‌گی‌های زیر چشم در نوجوانان شود.
  • بی‌خوابی مزمن باعث‌ رنگ‌ پریده‌ شدن و تیره‌تر‌ شدن چشمان فرد نسبت به حالت عادی می‌شود.
  • محققان پی‌برده‌اند که نوجوانان بیشتر از سایر افراد از کمبود خواب کافی رنج‌می‌برند و در نتیجه‌ی آن احتمال بروز لکه‌های تیره در اطراف چشمان آنها بیشتر از بقیه افراد است.

بیشتربخوایم:

مهم ترین علل سوزش چشم در تابستان

بهترین ماسک های خانگی

بهترین روش برطرف نمودن تیرگی نواحی مختلف بدن

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *