علل و درمان چروك شدن پوست ٢

پوست عضوی حساس از بدن است که در صورت عدم مراقبت از آن می‌تواند دچار آسیب‌هایی شود. از بین تمامی نقاط بدن پوست صورت به دلیل اینکه بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد بیشترین آسیب را دیده و می‌تواند فرد را در سنین جوانیس با چروک‌هایی شدید مواجه کند.

پوست عضوی حساس از بدن است که در صورت عدم مراقبت از آن می‌تواند دچار آسیب‌هایی شود. از بین تمامی نقاط بدن پوست صورت به دلیل اینکه بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد بیشترین آسیب را دیده و می‌تواند فرد را در سنین جوانیس با چروک‌هایی شدید مواجه کند.چروک‌هایی که در قسمت‌های مختلف صورت مانند خطوط دور لب، دور چشم، پیشانی خود را نمایش می‌دهند. در واقع اشعه ماورا بنفش خورشید اصلی ترین عامل برای ایجاد چین های سطحی ریز و چروک‌های عمیق است.

 

ليزر فركشنال چيست؟

در روش لیزر فرکشنال CO2برای رفع چین وچروک صورت پرتوهای نور لیزر به صورت پشت سر هم و میکروسکوپی به سطح پوست تابانده می شود ، این پرتوها به طور مستقیم به پوست آسیب دیده تابانده می شوند و از لایه های سطحی پوست عبور کرده و در مدت زمان چند ثانیه بافت های زائد را بدون اینکه به بافت های مجاور آسیب بزند ، از بین می برد .با از بین رفتن بافت های زائد چین وچروک صورت و دور چشم هم از بین می رود در واقع با این کار روند طبیعی ترمیم بافت ها شروع شده و به جای سلول های قدیمی و آسیب دیده ، سلول های جدید ، تازه ، سالم و با طراوت جانشین می شوند و و به دنبال آن پوست صاف می شود .
در حالت معمول ، نتایج حاصل از رفع چین و چروک دور چشم و صورت طی چند جلسه درمانی ظاهر می شود ، ولی تعداد جلسات درمان در هر فرد با توجه به شدت و عمق چین و چروک ، سطح انتظار بیمار و شرایط پزشکی و ژنتیکی بیمار بستگی دارد .

تعداد جلسات لیزر لیزر فراکشنال بین 3 تا 5 جلسه که هر جلسه ماهی یک بار انجام می شود.بلافاصله بعد از لیزر پوست ملتهب و بروافروخته میشود که با کمپرس یخ یا سرما این التهاب بهتر میشود ، 12 تا 24 ساعت بعد از لیزر محل لیزر حالت افتاب سوختگی پیدا میکند ( قهوه ای سوخته ) و این حالت طی 3 تا 6 روز با پوست اندازی برطرف میشود ، بعد از ان پوست نسبتا شفاف و کمی قرمز ظاهر میشود که این قرمزی خفیف ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد .در 3 تا 6 روز اول که پوست حالت سوختگی دارد در معرض افتاب مستقیم حتی به میزان کم هم قرار نگیرد. اکیدا توصیه میشود شخص نیم ساعت قبل از بیرون رفتن به مقدار کافی از ضد افتاب با عیار مناسب استفاده کند.دو هفته بعد از اولین جلسه لیزر پوست نسبتا شفاف و روشن میشود و در صورتیکه شخص کرم های ضد افتاب خود را خوب استفاده کند با ادامه هر جلسه لیزر ( ماهی یک بار ) پوست شفاف تر میشود .

 

نتایج حاصل از درمان لیزر چین و چروک صورت

نتیجه ی حاصل از درمان چین وچروک دور چشم با استفاده از روش لیزر به طور سریع قابل مشاهده است ولی دوران بهبودی به طور تدریجی است . بعد از عمل لیزر جوانسازی پوست پوستتان نسبت به قبل نرم تر ، صاف تر ، روشن تر و حجیم تر می شود . با گذشت ۳ الی ۶ ماه و افزایش تولید کلاژن ها ، وضعیت پوست بهتر و بهتر می شود . نتیجه ی حاصل از درمان سیاهی چشم طولانی مدت است ، البته این مدت هم در افراد مختلف با توجه به سن ، شرایط پزشکی ، ژنتیکی و نحوه مراقبت از پوست متفاوت است . و ممکن است برای فردی دوره این مدت کوتاه و برای دیگری بلند مدت باشد .

 

مزایای استفاده از لیزر فراکشنال چیست؟

– این نوع لیزر به بیهوشی و اتاق عمل نیاز ندارد و برای کاهش مختصر ناراحتی هم می‌توان از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده کرد.

-ترمیم سریع ظرف 24 تا 48 ساعت بعد از انجام لیزر هم مزیت بعدی است.

– بعد از درمان با لیزر ، پوست شما نرم تر ، صاف تر ، روشن تر و پر حجم تر از قبل می شود .

– در مدت ۳ الی ۶ ماه طول می کشد ، تا لایه های زیرین پوست التیام یافته و شما آثار بهبودی را در پوست خود مشاهده کنید .

-برای رفع چروک‌های دور چشم، چروک‌های ظریف صورت، هموارسازی جای جوش و پاکسازی لک هم می‌توان از این لیزر بهره گرفت.

-بعد از لیزر به مراقبت خاصی نیاز نیست و فقط باید از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب کافی استفاده کرد.

 

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *