علل تیرگی زیر بغل و درمان آن

یکی از مواردی که در بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها باعث اذیت و ناراحتی می شود تیرگی زیر بغل می باشد به هر حال علت این تغییر رنگ هر چه که باشد،  باعث ناراحتی شما شده و تاثیر نامطلوبی بر اعتماد به نفس شما خواهد داشت. در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در ابتدا علل اصلی تیرگی زیر بغل و در نهایت روش های روشن شدن  پوست زیر بغل و بهبود سلامت این ناحیه توضیح می دهیم.

علل اصلی تیرگی زیر بغل عبارتند از:

  • استفاده از تیغ
  • عامل وراثت
  • تعریق بیش از حد
  • دیابت
  • سلول های مرده

پوست زیر بغل ناحیه ای است که به دلایل مختلف تیره تر از سایر بخش های بدن می شود. به عنوان مثال یکی از این عوامل ژنتیک است. از طرف دیگر مواد شیمیایی موجود در دئودورانت ها و ضد عرق ها اغلب باعث تغییر رنگ پوست می شوند. تیرگی پوست زیر بغل ممکن است به دلیل تراکم موهای زائد زیر بغل و عدم رفع کامل آنها بروز کند. یا گاهی استفاده از تیغ کند باعث تیرگی پوست زیر بغل می شود.در ادامه چند روش برطرف نمودن تیرگی زیر بغل را برای شما عزیزان معرفی می کنیم لازم به ذکر است این روش های خانگی برای برطرف نمودن تیرگی جزئی می باشد و ممکن است مدت زمان زیادی برای تغییر در رنگ پوست نیاز باشد. در بعضی موارد تیرگی به اندازه ای است که می بایست با لیزر برطرف نمود.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید طبیعی است که به حذف باکتری ها کمک کرده و از رشد آنها نیز جلوگیری می کند. به علاوه سرکه سیب یک عامل سفید کننده محسوب می شود که می تواند بوی زیر بغل را نیز برطرف کند. برای استفاده از سرکه سیب لازم است مقدار مساوی از آب و سرکه سیب را با یکدیگر حل کنید و آن را با استفاده از یک پارچه نرم بر روی ناحیه زیر بغل خود استفاده کنید. بهتر است ابتدا مقداری سرکه سیب را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا از حساسیت نداشتن به این ماده مطمئن شوید.

 

علل تیرگی زیر بغل و درمان آن

لایه برداری زیر بغل با لیمو و شکر

این لایه بردار طبیعی اولین گامی است که برای روشن شدن و رفع تیرگی زیر بغل انجام می شود. لیمو حاوی اسید زیادی است و باید تنها شب ها روی پوست مورد استفاده قرار گیرد، چرا که بعد از مالیدن لیمو روی پوست و قرار گرفتن آن در مقابل نور خورشید باعث می شود تاثیرات معکوس بروز کند.

لیمو یک عامل روشن کننده قوی است و شکر یک لایه بردار طبیعی محسوب می شود که به راحتی سلول های مرده را برمی دارد. برای استفاده از این لایه بردار و روشن کننده باید یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای یا شکر تصفیه نشده را با نصف فنجان آبلیمو ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را به طور مستقیم روی پوست زیر بغل خود قرار دهید و 15 دقیقه صبر کنید، سپس پوست خود را شسته و خشک کنید.

علل تیرگی زیر بغل و درمان آن

همانطور که می دانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است شما می توانید با رعایت موارد زیر از ابتلا به تیرگی پوست زیر بغل پیشگیری نمایید.

  • لیزر موهای زائد حجم تراکم مو در زیر بغل یکی از موارد تیرگی زیر بغل می باشد با انجام لیزر موهای زائد تراکم مو در این ناحیه کاهش و سبب کاهش تعریق در این ناحیه می شود.
  • تزریق بوتاکس جهت کاهش تعریق بعضی افراد بطور ذاتی دچار تعریق در نواحی مانند زیر بغل، کف دست و کف پا هستند. تزریق بوتاکس در ناحیه مورد نظر سبب کاهش تعریق در نتیجه پیشگیری از تیرگی زیر بغل می شود.
  • کاهش استفاده از محصولات شیمیایی مانند مام، دئو دورانت و …
  • استفاده کمتر از تیغ
پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *