سم زدایی و کاهش وزن

سم های موجود در بدن ممکن است روند کاهش وزن شما را متوقف کنند.علاوه بر عواقب ناخوشایند بر سلانت بدن محققان متعقدند که سموم در اضافه وزن وچاقی نقش مهمی دارند.

کبد و کلیه اندامهای حیاتی بدن ما هستند که به هضم دارو ها و مواد غذایی موجود در بدن ما کمک می کند. مواد موجود در بدن ما می توانند کبد و کلیه ما را آلوده کنند این می تواند به انواع مختلفی از عوارض مانند سنگ کلیه، نارسایی کلیه، سیروز کبدی و هپاتیت منجر شود. بسیاری از داروهای طبیعی موثر برای از بین بردن سموم مضر از کبد و کلیه وجود دارد.

سم های موجود در بدن ممکن است روند کاهش وزن شما را متوقف کنند. ما در معرض مواد شیمیایی موجود در غذا، هوا، لوازم آرایشی ، پاک کننده های خانگی و … هستیم در میان عواقب بالقوه ناخوشایند که در سیستم بدنی شما ایجاد می کند محققان متعقدند که سموم در اضافه وزن و چاقی نقش مهمی دارند.کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله  یک طرح سم زدایی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا علاوه بر پاکسازی کبد شما، به روند کاهش وزن شما نیز کمک کند و بطور کلی سموم اضافی در بدن شما را از بین ببرد.

چگونه مواد سمی می تواند روند کاهش وزن شما را به تعویق بیندازد. 

هنگامی که بدن ما سمی است، مکانیسم سم زدایی در کبد به تدریج کم می شود و برخی از سموم می توانند فعالیت طولانی تری داشته باشند برای سم زدایی موثر جهت از دست دادن وزن و بهبود کلی سلامت، نیاز به کاهش یا حذف عوامل ایجاد کننده بار سمی در بدن است. یک رژیم غذایی سالم مهم ترین روش سم زدایی است. اول، مواد غذایی را که مواد سمی در آن وجود دارد مانند فروکتوز که در آب میوه های تجاری یافت می شود حذف کنید.

تحقیقات نشان می دهد که این قند ساده می تواند یک عامل کلیدی برای بیماری های مزمن مانند چاقی باشد. فروکتوز مشکلاتی شامل التهاب مزمن و استرس را بیشتر می کند که هر دو به چاقی کمک می کند. سم زدایی طبیعی نیز شامل اجتناب از چربی های ترانس و چربی های مضر است. این چربی ها در غذاهای فرآوری شده موجود می باشد.

سم زدایی و کاهش وزن

مواد غذایی مفید برای سم زدایی بدن

چربی ها و روغن های طبیعی

روغنهای طبیعی  مثل روغن زیتون فوق العاده و روغن نارگیل ارگانیک انرژی برای فرآیندهای سم زدایی و بیوتکنولوژی را فراهم می کنند.

آجیل و دانه ها

برای میان وعده های سالم، بادام، دانه های آفتابگردان، گردو، و دانه های کتان را امتحان کنید. آجیل و دانه ها منابع عالی فیبر هستند که به دفع  مناسب کمک می کنند.

پروتئین ها

پروتئین برای عملکرد مناسب، دو مسیر اصلی سم زدایی در سلول های کبدی دارد. گوشت گاو و غذاهای دریایی  سرشار از پرتئین می باشد.

حبوبات

لوبیا، عدس و سایر حبوبات منبع خوبی از فیبر محلول و غیر محلول و همچنین انواع پیش ماده های اسید آمینه هستند.

میوه ها

میوه ها حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی مانند بتا کاروتن، لوتیین و آنتوسیانین ها هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی محافظتی هستند. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر محلول و نامحلول هستند و در آب زیاد هستند.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *