رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی چیست؟

عمل بینی (به اصطلاح رینوپلاستی نامیده می شود) جراحی بینی است که شکل آن را تغییر داده یا عملکرد آن را بهبود می بخشد.جهت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید

رینوپلاستی یک روش زیبایی صورت است که معمولا برای بهبود ظاهر یا بازسازی بینی انجام می شود.در طول رینوپلاستی، غضروف بینی و استخوان ها اصلاح می شود یا بافت افزوده می شود تا جذابیت بصری بینی را بهبود بخشد. همچنین رینوپلاستی برای شکستن شکستگی بینی انجام می شود.

هنگامی که رینوپلاستی برای ترمیم شکستگی بینی استفاده می شود، هدف بازگرداندن زخم قبل از آسیب است. Septorhinoplasty یک روش مرتبط با آن است که برای بیماران مبتلا به انسداد بینی نیز انجام می شودSeptorhinoplasty نه تنها ظاهر بینی را بهبود می بخشد، بلکه مانع ایجاد هرگونه اختلال داخلی و ایجاد ساختاری می شود که ممکن است تنفس بینی را مسدود کند.

کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله قصد دارد ضمن توضیح در این زمینه نمونه هایی زیبا از رینوپلاستی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. شما می توانید جهت مشاوره قبل از انجام این عمل توسط متخصصین مجرب به کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا مراجعه نمایید.

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی چیست؟

ارزیابی اولیه برای رینوپلاستی

نگرانی ها و انتظارات رینوپلاستی باید قبل از جراحی به طور کامل مورد بحث قرار گیرد. توصیه های جراح و هر گونه محدودیت خاصی که توسط ساختار بینی، چهره و پوست شما مطرح می شود، برای درک و توضیح مهم هستند. عکس ها (بدون آرایش) معمولا قبل از عمل جراحی برای کمک به برنامه ریزی قبل از عمل و پس از جراحی برای ثبت نتایج پس از عمل استخراج می شود.

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی چیست؟

بیهوشی

درحالت کلی هرگونه عمل جراحی نیازمند بیهوشی می باشد که مدت زمان بیهوشی بستگی به نوع عمل دارد. اما موضوع حائز اهمیت که می بایست باید به آن توجه نمود آزمایشات قبل بیهوشی و تکمیل فرم پرسش و پاسخ در زمینه  اطلاعات شخصی، حساسیت های دارویی، سابقه بیماری و … که باید توسط بیمار با دقت انجام شود.

رینوپلاستی به دو روش بسته یا باز انجام می شود:

1- روش بسته  در صورتی که برش ها در داخل بینی باشد.

2- روش باز است، برش بر روی لاله های بینی دیده می شود.

از طریق این برش ها، پوستی که روی استخوان ها و غضروف های بینی قرار می گیرد، به آرامی جدا می شود به طوری که امکان دسترسی به ساختار بینی وجود دارد.

با برداشتن استخوان یا غضروف، ممکن است بینی بیش از کوچک شود. گاهی اوقات جراحی بینی ممكن است نیاز به افزودن غضروف داشته باشد.

در بعضی موارد این روش برای برطرف نمودن جداره متخلل در بینی که سبب اختلال در تنفس فرد ایجاد کرده بکار می رود.اگر حفره های بینی از بین رفته باشد، می توان آن را صاف کرد و پلیپ در داخل بینی کاهش می یابد تا تنفس را بهبود بخشد

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *