ریزش شدید مو

ریزش مو ممکن است در هر سن و شرایطی برای افراد پیش آید و این معمولا نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا داروها می باشد...

ریزش مو در هر سن و شرایطی ممکن است برای افراد پیش آید و این معمولا نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا داروها می باشد. طاسی معمولا به ریزش بیش از حد مو از سر اشاره دارد. ریزش موی ارثی بر اثر افزایش سن شایع ترین علت طاسی است. بعضی از مردم ترجیح می دهند  طاسی خود را با کلاه، پروتز مو، کلاه گیس و … پنهان کنند زیرا درمان نتیجه بخشی را برای آن پیدا نکرده اند خوشبختانه کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله قصد دارد یکی از روش های کاهش ریزش مو و در نهایت یکی از بهترین روش های درمان طاسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

قبل از شروع درمان ریزش مو، با پزشک خود درباره علت ریزش مو و گزینه های درمان صحبت کنید زیرا در بعضی موارد ریزش مو موقت می باشد و با تجویز روش هایی مانند پی آر پی و مزوتراپی درمان می شود ولی در بیشتر موارد به دلایل مشکلات ژنتیکی و استرس بخصوص در آقایان ریزش مو دائمی می باشد و تنها راه درمان کاشت مو می باشد.

ریزش شدید مو

مزوتراپی چیست؟

فرمول استانداردی برای مواد تزریق در مزوتراپی وجودندارد و پزشکان از مواد مختلفی برای مزوتراپی استفاده می کنند که اغلب موارد دارای ترکیبات زیر است:

  • ویتامین ها ومواد معدنی
  • آنزیم هایی مانند کلاژنازو هیالورونیداز
  • هورمون ها و آمینواسیدها
  • عصاره های گیاهی

مزوتراپی مو با توجه به بررسی ها و با توجه به شرایط فرد تجویز می شود. به عبارتی دیگر مزوتراپی ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسید ها و … که طی آن نواقص و کمبود هایی که نتیجه آن ریزش مو بوده جبران می کند. این روش تقریبا بدون درد بوده و برای بسیاری از افراد تاکنون به خوبی نتیجه داده است. 

نحوه استفاده مزوتراپی مو چگونه است؟

انجام مزوتراپی مو در افراد با توجه به شرایط بدنی و وضعیتشان متفاوت است. معمولا به شکل عادی درمان در سه جلسه با فاصله زمانی دو هفته  انجام می شود و مدت زمان آن یک بازه زمانی 20 الی 40 دقیقه می باشد. عموما یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب یک درمان زمان بازدهی و نتیجه آن می باشد در مزوتراپی معمولا پس از اتمام جلسات و گذراندن 3 الی 4 روز تاثیر نسبی مثبت قابل مشاهده می باشد اما اگر زمان مناسبی را برای جواب دهی مزوتراپی مو بخواهیم تعیین کنیم ، 3 ماه پس از انجام آن می باشد. 

پی آر پی

مطالعات کلینیکی مختلف نشان داده اند که استفاده از PRP در طاسی سر می تواند موجب رویش مجدد و طبیعی مو در مناطق طاس پوست سر شود. این کار موجب تقویت شکل و قوام و کیفیت فولیکول های موجود، طولانی کردن دوره آناژن و افزایش عمر موهای موجود می شود. از مزایای این روش آن است که برای انجام آن (برخلاف روش کاشت مو) نیازی به کوتاه کردن موی سر شخص نیست و هیچگونه آثار اسکار جراحی و خونریزی ایجاد نمی شود.

PRP مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است که طی آن خون از بیمار گرفته شده و پس از غنی سازی با پلاکت هایی که ۳ تا ۵ برابر غلیظ شده، مجدد به فرد تزریق می شود.محلول حاصل از پی آر پی حاوی مواد پروتیینی مانند سیتوکین ها و دیگر فاکتورهای رشد است که عامل اصلی در فرآیند ترمیم و بازسازی بافت ها هستند. این محلول با تغذیه فولیکول و ساقه مو به رویش موهای طبیعی، افزایش ضخامت، پر پشت شدن و جلوگیری از ریزش آنها کمک می کند. معمولا پی آر پی مو در کنار دیگر فرایندها و روش های ترمیم مو به کار برده می شود.

ریزش مو و طاسی مشکلی است که سال‌های سال است مردان و حتی زنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کلاه گیس‌های مختلف، استفاده از محصول‌های ریزش مو و قرص و داروها و در نهایت روش PRP مسیر تحولی است که مردان و زنان کم مو و بی مو طی کرده‌اند تا بلکه بتوانند طاسی سر خود را پنهان کرده و زیبایی خود را بیابند.

ریزش شدید مو

کاشت مو

کاشت مو آخرین مرحله برای کسانی است که موهای خود را به طور غیرمنتظره از دست داده اند، حتی برای کسانی که می خواهند  حالت موهای خود را تغییر دهند تا ظاهری جذاب تر داشته باشند بسیار مناسب می باشد.

ریزش شدید مو

 

جهت مشاهد سایر نمونه های کاشت مو کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا به گالری این مجموعه مراجعه نمایید.

 حقایق مربوط به کاشت مو:

۱) موهای پیوند شده بین دو تا چهار هفته پس از پیوند مو، طبیعی رفتار می کنند. پس از آن ریشه ها شروع به رشد طبیعی مو می کنند و همچنان به مدت طولانی ادامه خواهند داد.

۲) استفاده از بیهوشی محلی، آن را یک روش بدون درد می کند و بیمار می تواند در همان روز به خانه برگردد.

۳)  نتیجه پیوند مو در هر فرد ممکن است متفاوت باشد و همچنین نتیجه آن به کیفیت موی  طبیعی  فرد بستگی دارد..

۴)  هر مورد از طاسی یک راه حل در پیوند مو ندارد. این کاملا بستگی به نوع طاسی دارد.

۵)  هزینه روش بستگی به تعداد پیوند دارد.

 

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *