روش های درمان چاقی

همه ما دوست داریم بدون نیاز به انجام تمرین های حرکتی شدید، در مدت زمان کوتاه لاغر شویم .دراین مقاله به چندروش درمان سریع لاغری می پردازیم.

امروزه به دلیل کاهش فعالیت روزانه، تغذیه نامناسب، اختلال هورمون ها، تیروئید و یا بصورت ژنتیکی افراد زیادی دچار چاقی می شوند و این موضوع سبب کاهش اعتماد به نفس، بیماری قلبی و عروقی و…. می شود. بطور کلی درمان چاقی به دوصورت امکان پذیر است:

۱. درمان در مدت طولانی

۲.درمان سریع

 درمان طولانی یا همان رژیم غذایی و ورزش می باشد، که ممکن است قطعی نباشد و بعد از مدتی، چاقی به صورت واضح تر پدید آید. این مسئله ذهن فرد را همواره نسبت به درمان خود مردد و نا امید خواهد کرد. طولانی شدن مدت درمان بدون اخذ نتیجه مطلوب پس از مدتی فرد را خسته خواهد کرد.

در بیشتر موارد فرد دچار چاقی ژنتیکی و افراطی می شود و این نوع درمان مناسب نمی باشد.حتی در صورت انجام فعالیت های ورزشی شدید، ممکن است ازبین بردن بعضی از چربی های جمع شده در نواحی مختلف بدن دشوار باشد.

اما درمان سریع مرسوم به روش هایی است که در چند جلسه و یا یک عمل جراحی انجام می پذیرد. کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا مفتخر است در این مقاله چندین روش سریع درمان لاغری را برای شما همراهان عزیز توضیح دهد.

مزوتراپی

مزوتراپی یک روش درمانی است که در آن از تعداد زیادی تزریق های بسیار کوچک برای کاهش چربی ناخواسته و سلولیت و نیز بهبود وضعیت و ساختار پوست استفاده می شود. مایع تزریق شده در این حالت ترکیبی از ویتامین ها، آمینو اسیدها و داروهای مفید است که چند میلی متر زیر پوست به منظور تجزیه سلول های چربی تزریق می شود. این روش درمانی بطور خاص برای درمان سلولیت مفید است، اما همچنین می تواند بافت چربی جمع شده در ناحیه شکم، ران ها، چانه، و پهلو را حداقل نماید. مزوتراپی به حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان با توجه به اندازه ناحیه تحت درمان نیاز دارد و معمولاً این درمان برای دستیابی به بهترین نتایج باید چند جلسه تکرار شود.

لیپوساکشن (لیپوماتیک)

لیپوساکشن (لیپوماتیک) یک روش درمانی برای کاهش سریع وزن در درمان لاغری موضعی  نیست، بلکه این روش به منظور اصلاح و بهبود ظاهر بدن طراحی شده و بطور خاص برای افرادی مناسب است که وزن مناسب داشته باشند، اما نواحی مختلف بدن آنها دچار تجمع چربی شده و این چربی نسبت به رژیم غذایی و تمرین های ورزشی از خود مقاومت نشان می دهد. جراحی لیپوساکشن قدیمی تحت بی هوشی عمومی انجام می شود و نیازمند دوره طولانی ریکاوری است. به هر حال، امروزه روش های جدید لیپوساکشن همچون عمل لیپوماتیک  طراحی شده که می تواند با بی حسی موضعی بر روی بیمار انجام شود و نیاز به دوره استراحت کوتاه تر دارد. در پیکرتراشی با لیپوماتیک با لرزش اینفراسونیک و با استفاده از یک کانول مخصوص به آرامی چربی‌های بدن برداشته می‌شود، بدون اینکه محل تحت درمان عمل لیپوماتیک بسوزد یا بریده شود و همچنین در هنگام برخورد به بافت‌های غیر چربی دستگاه از کار باز می‌ایستد. در این روش زخم در هنگام برداشتن چربی‌ها کاهش می‌یابد. همچنین عوارض لاغری با لیپوماتیک از سایر روش ها کمتر میباشد.

کویتیشن

دستگاه کویتیشن لاغری (لاغری با اولترا سوند) یک تکنولوژی خارج کردن چربی از بدن بدون نیاز به بی حسی، ایجاد شکاف، ناراحتی، و استراحت است و می تواند یک روش درمانی جایگزین بی خطر برای لیپوساکشن  در لاغری موضعی باشد. نتایج این روش درمانی با کاهش سریع سلول های چربی همراه است.

کویتیشن لاغری یک روند طبیعی است که در آن از امواج مافوق صوت (اولترا سوند) دارای فرکانس کوتاه استفاده می شود. این امواج می توانند حباب هایی در مایع سلول های چربی ایجاد نمایند. این حباب ها به تدریج بزرگ شده و با رسیدن به یک اندازه مشخص، می ترکند. انرژی آزاد شده در این حالت به شکل گرما است و می تواند فشار مشخصی را به سلول چربی وارد کند. با توجه به اینکه سلول های چربی از نظر ساختاری امکان تحمل کردن لرزش ایجاد شده در کویتیشن را ندارند، تاثیر ناشی از کویتیشن با تجزیه ساده سلول های چربی بدون وارد شدن آسیب به رگ ها، بافت عصبی و عضلانی همراه است.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *