روش های جادویی برای پرپشت شدن و تقویت رشد سریع ریش و سبیل

امروزه بسیاری از آقایان ترجیح می دهند که برای جذابیت بیشتر، ریش و سبیل داشته باشند. جالب است بدانید که ریش و سبیل برای سلامت پوست مفید بوده و با افزایش رطوبت پوست باعث جوان سازی صورت می شود.ما در این مقاله از سایت کلینیک زیبایی آرتاراه ها و روش های خانگی و طبیعی برای رشد سریع ریش و سبیل وتقویت و پرپشت شدن آن هارا  ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

توجه : پیش از مصرف ماسک های ذکر شده، ابتدا با مالیدن آن ها بر روی قسمتی از پوست دست از نداشتن حساسیت نسبت به آن ها مطمئن شوید و سپس بر روی صورت بمالید.

رشد سریع ریش و سبیل

روغن های طبیعی برای تقویت رشد موی ریش و سبیل

1- روغن نارگیل

ماساژ صورت با روغن نارگیل یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای تقویت رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها می باشد؛ در واقع روغن نارگیل به آبرسانی صورت کمک کرده و با افزایش گردش خون در پوست به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث رشد موی ریش و سبیل می شود.یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با دو قطره روغن رزماری ترکیب کنید و بر روی مو های ریش و سبیل بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این روش را سه بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

2- روغن آرگان

روغن آرگان یکی دیگر از مواد طبیعی مفید برای پرپشت شدن ریش و سبیل محسوب می شود.دو قاشق غذا خوری روغن آرگان را با 7 قطره روغن اسطوخودوس و 5 قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

رشد سریع ریش و سبیل

3- روغن اوکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس یکی دیگر از روغن های مفید برای افزایش رشد ریش و سبیل است.2 قطره روغن اوکالیپتوس را با یک قاشق غذا خوری روغن حامل (روغن زیتون یا کنجد) ترکیب کنید و بر روی پوست و مو های ریش و سبیل ماساژ دهید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

4- روغن رزماری و اسطوخودوس

ترکیب روغن رزماری و اسطوخودوس به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی که دارد به تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل کمک می کند.6 قطره روغن رزماری را با 6 قطره روغن اسطوخودوس و 3 قاشق چای خوری روغن جوجوبا (روغن حامل) ترکیب کنید و بر روی مو های ریش و سبیل ماساژ دهید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

روش های طبیعی و خانگی برای رشد ریش و سبیل

5- لیمو ترش و دارچین

ترکیب لیمو ترش و دارچین می تواند به تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل ها کمک کند.یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با دو قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

6- بهترین مواد غذایی برای رشد ریش و سبیل

مواد غذایی حاوی پروتئین به تقویت رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها کمک می کنند؛ از مواد غذایی گیاهی سرشار از پروتئین می توان به انواع لوبیا (لوبیا سیاه، لوبیا سفید، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز)، کینوآ، شاهدانه، آجیل و مغزیجات خام و میوه ها و سبزیجات تازه اشاره کرد.علاوه بر این، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E هم با افزایش گردش خون در صورت به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد ریش و سبیل می شوند.میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؛ میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به رشد ریش و سبیل کمک می کنند.

7- تاثیر ورزش بر رشد ریش و سبیل

ورزش منظم گردش خون در بدن و پوست صورت را افزایش داده و باعث رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها می شود.توصیه می شود که هر روز حداقل 20 دقیقه ورزش روزانه داشته باشید تا زودتر نتیجه بگیرید.

8- مرطوب کردن پوست

آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست صورت علاوه بر اینکه باعث پاک سازی صورت از سلول های مرده و آلودگی ها می شود، باعث تقویت فولیکول های مو شده و به رشد سریع تر ریش و سبیل کمک می کند.

رشد سریع ریش و سبیل

9- به اندازه کافی آب بنوشید

متخصصان توصیه می کنند که برای تقویت و افزایش رشد موی ریش و سبیل، آب زیاد بنوشید؛ نوشیدن مقدار کافی آب به آبرسانی پوست صورت کمک کرده و با تحریک فولیکول های مو باعث افزایش رشد و پرپشت شدن ریش و سبیل می شود.

10- خواب کافی داشته باشید

خواب کافی یکی از عوامل مهم در افزایش رشد ریش و سبیل است چون به سلول ها این امکان را می دهد که خود را ترمیم و بازسازی کنند.علاوه بر این خواب کافی به درمان استرس و اضطراب کمک می کند که از عوامل مهم ریزش موی ریش و سبیل در مردان محسوب می شوند.متخصصان توصیه می کنند که هر شب 7 الی 8 ساعت بخوابید.

بیشتر بخوانید:

کاشت ریش و سبیل

کاشت ابرو و مراحل انجام آن

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *