درمان موهای زیر پوستی

موهای زیرپوستی مانند برآمدگی های برجسته و قرمزرنگ ظاهر می شوند، بسیار شبیه جوش هستند و لمس آنها هم اغلب دردناک است.جهت درمان موهای زیر پوستی با ما همراه باشید

جوش اصلاح! این یک اصطلاح پزشکی برای موهای زیرپوستی است، همان برجستگی های آزاردهنده ای که پس از تیغ زدن و یا اپیلاسیون موها ظاهر می شوند.

هنگامی که یک مو به جای رشد مستقیم از فولیکول، پیچ بخورد و زیر پوست رشد کند، به آن موی زیر پوستی می گویند. موهای زیرپوستی مانند برآمدگی های برجسته و قرمزرنگ ظاهر می شوند و بسیار شبیه جوش هستند و لمس آنها هم اغلب دردناک است. در برخی موارد ممکن است مقداری چرک نیز درون این برجستگی جوش مانند وجود داشته باشد. این موهای زیر پوستی همچنین ممکن است باعث قرمزی، التهاب، ورم، درد و زخم در این ناحیه گردند. در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا یکی از بهترین روش های درمان موهای زیر پوستی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

درمان موهای زیر پوستی

شایع ترین عوارض موهای زیرپوستی، ایجاد زخم و جوش روی پوست می باشد. افرادی که موهای ضخیم و فر دارند، بیشتر دچار موهای زیر پوستی می شوند. در اکثر موارد، موهای زیر پوستی خودبخود از پوست بیرون می آیند. اما برخی درمان های خانگی و ساده  برای این مشکل وجود دارند که می توانند فرایند بهبود را سرعت بخشیده و التهاب و قرمزی پوست را در این نواحی از بین ببرند. زمانی که این موهای زیر پوستی رشد کرده و از سطح پوست خارج شدند، می توانید به سادگی با استفاده از موچین آنها را از پوست خارج کنید. هرگز قبل از بیرون آمدن نوک این موها آنها فشار ندهید و پوستتان را نکنید.

درمان موهای زیر پوستی

عوارض موهای زیر پوستی:

در بیشتر موارد این موها مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و خود به خود از بین می‌روند. اما در برخی از افراد وجود این موها در زیر پوست باعث ایجاد خارش، التهاب، قرمزی و تورم می‌شود. در مواردی هم چرکی شده و نهایتا بعد از بهبود لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست باقی می‌گذارند که این لکه‌ها می‌توانند ماه‌ها و سال‌ها بر سطح پوست بمانند و از مشکلاتی را از جنبه زیبایی ایجاد کنند.

موهای زیر پوستی در چه نواحی شایع هستند؟

خانم‌ها بیشتر در ساق پا ، ناحیه عانه و خط مایو دچار موهای زیر پوستی می‌شوند .در آقایان هم اکثرا در ناحیه ریش و گردن و پشت سر موی زیر پوستی دیده می‌شود. این اتفاق بیشتر بعد از اصلاح کردن‌های مکرر و پی در پی دیده می‌شود.

این وضعیت بیشتر زمانی اتفاق می افتد که افراد برای رهایی از شر موهای زائد، آنها را اصلاح  می کنند، نظیر موهای ریش، پاها، زیر بغل و اندام تناسلی. پوشیدن لباس تنگ و به کار بردن روش های اشتباه برای اصلاح موهای بدن و صورت می تواند باعث  ایجاد موهای زیر پوستی گردد. «موهای زیرپوستی ناشی از اصلاح غلط مو است و افرادی که بر خلاف جهت رویش مو، اصلاح می کنند بیشتر دچار موهای زیرپوستی می شوند. البته روش اصلاح مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است برخی با اصلاح خلاف جهت رویش مو دچار موهای زیرپوستی نشوند، اما اکثر موارد با این روش اصلاح به این مشکل دچار می شوند.

درمان موهای زیر پوستی

درمان موی زیر پوستی:

در خیلی از موارد موهای زیر پوستی خود به خود بهبود می یابند. از دستکاری مو های زیر پوستی و فشار دارن آنها پرهیز باید کرد زیرا ممکن است منجر به التهاب و ورود میکرب ها و عفونت شود .اگر موی زیر پوستی نزدیک به سطح پوست باشد می توان بعد از ضد عفونی کردن موضع با نیدل آن را خارج کرد. در صورتیکه موی زیر پوستی منجر به ایجاد فولیکولیت یا همان التهاب پیاز مو شود چند روز صبر کنید و اصلاح را به تعویق بیندازید و اگر بهبود نیافت برای درمان به متخصص پوست مراجعه کنید. در این موارد معمولا ترکیبی از داروهای ضد التهاب و ضد باکتری برای شما تجویز می شود. برای درمان قطعی بهتر است از روشی استفاده کنید که برای همیشه این مشکل را در شما حل کند و آن لیزر کردن موها است. لیزر موها را به طور دائمی از بین می‌برد و دیگر موئی نیست که به زیرپوست رشد کند. لک‌های قهوه‌ای هم که بر اثر موهای زیرپوستی ایجاد شده است ، به مرور زمان  خود به خود از بین خواهد رفت، البته تجویز داروهای ضد لک و لایه بردار می تواند به تسریع بهبود لک ها کمک کند.

بیشتر مردم دنبال بهترین و  بی عارضه ترین راه ممکن برای درمان موهای زیر پوستی با وجود شیو کردن و حذف موهای زائد می گردند، امروز لیزر مو بهترین جایگزین برای روش های سنتی برداشتن مو مورد توجه و تایید می باشد. لیزر فولیکول موها را می کشد، بنابراین با برداشتن فولیکول مو، آسیب های ناشی از آن نیز دیگر و جود نخواهد داشت. البته باید توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید جلسات را کامل کنید.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *