دانستنی های بوتاکس

با گذشت از سال‌های مختلف زندگی و افزایش سن، برخی از علائم مانند چین و چروک پوست روی صورت نمایان می‌شود که تا حدی می‌تواند زیبایی ذاتی را تحت تأثیر قرار دهد.

هر فردی ترجیح می‌دهد زیباتر از آنچه که هست، نشان داده شود و این خصوصیت را در خود ارتقا دهد. با گذشت از سال‌های مختلف زندگی و افزایش سن، برخی از علائم مانند چین و چروک پوست روی صورت نمایان می‌شود که تا حدی می‌تواند زیبایی ذاتی را تحت تأثیر قرار دهد. البته که برخی از عوامل دیگری به غیر از سن، مانند نور آفتاب، اخم کردن و عادت‌های خنده هم می‌توانند برخی خط و خطوط را روی پوست صورت ایجاد کنند. تزریق بوتاکس و ژل یک عمل دفاعی است که پوست صورت را در برابر چین و چروک مصون می‌دارد و خصوصاً اگر برای پیشگیری از خطوط پیشانی تزریق شود، حالت تدافعی بیشتری نشان می‌دهد. اما آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟ عوارض تزریق بوتاکس چیست؟ در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا توضیحات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های به دست آوردن جوانی و زیبایی است که نسبت به بسیاری از اعمال جراحی هزینه کمتری دارد، بی‌خطر است و به سرعت و به راحتی در مطب پزشک انجام می‌شود. آنچه در مورد بوتاکس اهمیت دارد این است که ظاهر فرد بعد از تزریق، همچنان طبیعی به نظر برسد و چهره‌ای سرد و بی‌احساس نداشته باشد.

بوتاکس یا سم بوتولیسم یک پروتئین است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. تزریق مقادیر خیلی کم از آن در عضلات زیر پوستی انسان که انقباض این عضلات مسئول اخم و چروک پیشانی و دور چشم و… هستند، باعث ضعیف شدن قدرت انقباضی این عضلات و مسئول اثرات درمانی و زیبایی شامل کم شدن یا محو خطوط و چروک دینامیک روی پوست است.

 

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

  1. خانم های باردار و شیرده
  2. بیماران با نارسایی حاد کلیوی
  3. بیماری های عصبی عضلانی مانند: میانستنی گراویس، سندرم ایتون لامبرت و ALS
  4. مصرف کنندگان داروهای ضد انعقاد مثل هپارین و وارفاین
  5. کسانیکه داروهای آمینو گلیکوزید (مانند جنتامایسین و آمیکاسین) طی یک هفته قبل از بوتاکس مصرف کرده باشند. این افراد بعد از یک هفته از قطع دارو  می توانند بوتاکس تزریق نمایند.

کاربرد بوتاکس

بوتاکس

 

برخی از علائم رایجی که بعد از تزریق بوتاکس دیده می‌شود قرمزی پوست، تورم، التهاب و احساس سنگینی یا ناراحتی در نقطه تزریق سوزن است. حتی گاهی ایجاد کبودی در پوست‌های حساس در نقاط تزریق بوتاکس در صورت، به دلیل وارد شدن سوزن به پوست ایجاد می‌شود که بعد از گذشت چند روز تا یک هفته درمان می‌شود. توصیه می‌شود برای پیشگیری از عوارض تزریق بوتاکس به پیشانی، بعد از انجام کامل تزریق، محل را با کیسه یخ سرد کنید. قبل از تزریق بوتاکس در پیشانی و سایر قسمت‌های صورت، از پماد بی‌حسی استفاده کنید تا درد را کاهش دهد.

 

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *