خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای مو

از جمله در این شاخه از علم پزشکی، استفاده از روغن های گیاهی برای رفع مشکلات مختلف بدن از جمله برای تقویت پوست و مو بسیار توصیه می شود.

از جمله در این شاخه از علم پزشکی، استفاده از روغن های گیاهی برای رفع مشکلات مختلف بدن از جمله برای تقویت پوست و مو بسیار توصیه می شود. روغن آرگان یکی از این روغن های مورد اشاره است که هر چه از خواص روغن آرگان بگوییم باز هم جای بحث دارد.

روغن آرگان که طلای مایع هم نامیده می شود یک محصول ارگانیک است که از هسته های میوه درخت آرگان که بومی مراکش است استخراج می شود. این روغن حاوی خواص سودمند و ویتامین های متعدد است که در کنار هم ترکیبی قدرتمند برای حفظ سلامت مو، پوست و … ایجاد می کنند. در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای مو را توضیح می دهیم.

خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای مو

 نرم کننده طبیعی مو

روغن آرگان به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو شناخته می شود، همچنین روغن آرگان می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای موخوره استفاده شود.

 تقویت و رشد مو

روغن آرگان غنی از فنول های طبیعی و ویتامین E است به بهبود سلامت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد موها می شود. روغن آرگان اصل روی پوست سر ماشاژ داده و اجازه دهید یک شب به عنوان ماسک روی پوست سر بماند. این کار باعث بهبود رشد، افزایش ضخامت و درخشندگی موهایتان خواهد شد.

خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای مو

درمان شوره سر

این مایع طلایی می تواند تولید چربی پوست سر را تنظیم کند بنابراین موثرترین راه برای مبارزه با شوره سر است. ترکیبات فعال طبیعی موجودد ر روغن آرگان به تسکین التهاب پوست سر، کاهش خارش و قرمزی و تمیزی پوست سر کمک می کند. برای این که نتیجه بهتری بگیرید می توانید چند قطره از روغن آرگان اصل را بعد از شستشو به موهایتان بزنید.

درمان خشکی مو

اگر موهای خشک و شکننده دارید یک بار در هفته از ماسک مو روغن آرگان استفاده کنید تا خشکی مو درمان شود. 4 تا 10 قطره روغن آرگان بر روی موهای خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح موهای خود را با آب و شامپو بشویید. اگر شوره سر دارید این روش را دو بار در هفته استفاده کنید.

 درمان ریزش مو

از دست دادن مو می تواند برای هر شخصی تبدیل به یک وضعیت نگران کننده شود. استفاده از روغن آرگان تاثیر فوق العاده ای روی تقویت فولیکول های مو داشته و ریزش مو را به مقدار زیادی کاهش می دهد. روغن آرگان از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت موی سر می شود.

خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای مو

 محافظت از آسیب های سشوار

استفاده مرتب از سشوار باعث ایجاد آسیب به موها می شود و حالت دادن به موها را سخت می کند. استفاده منظم از روغن آرگان از موها در مقابل آسیب های ایجاد شده بر اثر حرارت محافظت نموده و مشکل شما را حل می کند.

 آبرسانی و فرم دهی به موها

استفاده از روغن آرگان مو باعث آبرسانی مناسب به موها و پوست سر می شود و باعث ترمیم موهای وز، شکننده و خشک شما می شود. مقدار بالای اسید اولئیک موجود در روغن آرگان باعث آبرسانی و تغذیه کامل موها شده و ظاهری زیبا و خوش حالت به موها می دهد.

نحوه استفاده از روغن آرگان

روش های مختلفی برای استفاده از خواص روغن آرگان برای سلامت مو وجود دارد. روغن آرگان یک ماسک فوق العاده برای موهای خشک، حالت دادن به مو، درخشان کردن و تقویت مو است. وقتی از روغن آرگان برای مو استفاده می کنید کافی است ۲ تا ۳ قطره را به کف سر زده ماساژ دهید. در صورتی که موهای بلندی دارید از ۸ تا ۱۰ قطره استفاده کنید تا علاوه بر کف سر همه موها به روغن آغشته شود. بگذارید روغن روی موهای تان بماند. نیازی به شست و شوی آن ندارید. پس بهترین زمان استفاده از روغن آرگان بعد از حمام است. می توانید از این روغن به عنوان رایحه درمانی استفاده کنید. در این صورت می توانید آن را به تنهایی یا همراه با روغن های دیگری مثل اسطوخودوس استفاده کنید.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *