جوش های صورت به ما چه می گویند؟

کلینیک زیبایی آرتا قصد دارد الگوی کامل از جوش های صورت و روش های درمان آن را در اختیار شما بگذارد. با ما همراه باشید.

جوش ها و آکنه های صورت را نمی توان بدون داشتن آگاهی کامل از آنها، پیشگیری و درمان کرد. کلینیک زیبایی آرتا قصد دارد الگوی کامل از جوش های صورت و روش های درمان آن را در اختیار شما بگذارد. با ما همراه باشید.

الگوهای جوش های صورت چیست؟

جوش های صورت معمولا در یک الگو و مناطق خاصی ظاهر می شوند که هرکدام علت و روش های درمان متفاوتی دارد. الگوهای خاصی از پزشکی های باستانی چینی وجود دارد که هر کدام بخش خاصی را مورد بررسی قرار می دهد. این بخش ها را امروز به صورت کامل برای شما همراهان گرامی معرفی خواهیم کرد.

 

جوش های صورت به ما چه می گویند؟

  • جوش پیشانی

اولین علت جوش روی پیشانی، اختلالات هورمونی می باشد. اختلالات هورمونی سبب ایجاد اختلال در ترشحات چربی پوستی می شود. اما باید به خاطر داشته باشیم که اختلالات هورمونی، تنها پیشانی را تحت تاثیر نمی گذارند.

دومین علت جوش های روی پیشانی، مو و بهداشت مو می باشد. اشخاصی که دارای موهای چتری می باشند، تماس دائمی موهای آنها با پیشانی ممکن است سبب ایجاد تحریک خفیف در پوست پیشانی شده و سبب ایجاد آکنه شود. همچنین می تواند نشانه این باشد که شامپویی که برای موی سر استفاده می کنید با پوست صورت شما سازگار نیست یا می توان به علت شستشوی ناکافی و نامناسب باشد.

سومین علت جوش های پیشانی، مرتبط با معده و روده می باشد. اشخاصی که مشکلاتی مانند رفلاکس یا سوءهاضمه دارند غالبا شاهد جوش های پیشانی می باشند. این اشخاص باید از رژیم های غذایی کم چرب استفاده نمایند.

  • شقیقه و ابروها

علت شایع جوش های شقیقه و ابروها، مصرف الکل می باشد. نوشیدنی های الکلی بر روی کبد فشار وارد می کند. از نشانه های فشار بر روی کبد ظهور جوش بر روی این مناطق می باشد. نوشیدنی های الکلی و مواد غذایی فرآوری شده و چرب معمولا سبب ایجاد فشار بر روی کبد می شوند.

بنابراین برای کاهش جوش های شقیقه و ابروها، باید مصرف نوشیدنی های الکلی را کاهش داده و رژیم غذایی خود را تغییر دهیم.

  • گونه ها

گونه ها بزرگترین قسمت صورت ما می باشند. همچنین این نواحی دارای بیشترین غدد چربی بوده که سبب ترشح چربی بیشتری از منافذ پوستی و ایجاد جوش و آکنه می شوند.

گونه ها غالبا تحت تاثیر دمای بدن می باشند. بنابراین اگر معمولا احساس گرما در گونه ها و اطراف آن می کنید، احتمال بوجود آمدن آکنه بیشتری در این نواحی خواهید شد. همچنین عواملی مانند در معرض گرمای اجاق یا خورشید قرار گرفتن نیز سبب افزایش دمای گونه ها شده و آکنه را افزایش می دهد.

آلودگی نیز سبب افزایش آکنه در این نواحی می شود. گوشی های تلفن معمولا آلوده می باشند و استفاده مداوم از آنها جهت مکالمه سبب آلوده شدن گونه ها و افزایش آکنه می شود. عواملی چون استفاده از لوازم ارایش آلوده، لمس گونه ها با دستان آلوده و تمیز نبودن بالشت نیز سبب ایجاد این آلودگی می شود.

علاوه بر این عوامل خارجی، شیوع آکنه بر روی گونه ها می تواند مرتبط با هضم غذا در روده بزرگ باشد. اگر دچار سندروم روده تحریک پذیر هستید یا درگیر مشکلاتی از قبیل آلرژی های غذایی و یبوست می باشند، این نواحی صورت بیشتر دچار آکنه خواهند شد.

  • بینی

جوش های روی بینی معمولا با جریان خون ضعیف در بدن یا مشکلات قلبی مرتبط می باشند. همچنین یبوست و مشکلات روده نیز سبب ایجاد آکنه بر روی بینی می شوند. علاوه براین، روی بینی منافذی وجود دارند که گاهی سر آنها مسدود و سیاه رنگ می باشد. اگر این منافذ مسدود تمییز نشوند، سبب ایجاد جوش های چرکی در این نواحی خواهند شد.

  • اطراف لب و دهان

جوش های اطراف دهان می تواند بر اثر مشکلات هضم غذا و یا مصرف غذاهای تند و روغنی ایجاد شود. همچنین استفاده از خمیردندان آلوده و نامناسب نیز سبب ایجاد آلودگی و آکنه در این نواحی شود.

  • چانه

جوش های روی چانه یکی از متداول ترین جوش ها به خصوص در خانم ها می باشد. دلیل اولیه ایجاد این گونه جوش ها، افزایش یا اختلال در هورمون های جنسی خانم ها می باشد. زمانی که هورمون های زنانه افزایش می یابد، این جوش ها ظاهر می شوند. دلیل دوم ایجاد این گونه آکنه ها، مشکلات کبدی می باشد. بنابراین برای پیشگیری آکنه های روی چانه، باید هورمون های زنانه تنظیم شده و یا کبد را با استفاده از دمنوش های گیاهی و سبزیجات درمان کرد.

چگونه جوش ها را درمان کنیم؟

جوش های صورت به ما چه می گویند؟

 

اکنون که جوش های نواحی صورت و عوامل بوجود آورنده آن را می دانیم، قدم اول برای درمان آنها، استفاده از یک رژیم غذایی سالم، پرهیز از استفاده از غذاهای آلوده، فرآوری شده، سرشار از قند و چربی و آلرژی زا مانند لبنیات و آجیل می باشد.

علاوه بر این، انجام فعالیت های ورزشی منظم نیز می تواند تاثیرات مفید فراوانی داشته باشد. ورزش می تواند باعث افزاش عملکرد روده، معده، ریه ها و قلب شود. با پزشک خود در رابطه با آکنه های صورت خود مشورت کرده و از او بخواهید رژیم غذایی مناسب و برنامه ای برای انجام فعالیت های ورزشی متناسب با متابولیسم بدن شما در اختیارتان بگذارد.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *