تزريق ژل لب

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن تغییراتی در آن به وجود می آید. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد. حجم لب، ارتفاع و برجستگی آن تحت تاثیر سن قرار خواهند گرفت.

علت تزریق ژل

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن تغییراتی در آن به وجود می آید. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد. حجم لب، ارتفاع و برجستگی آن تحت تاثیر سن قرار خواهند گرفت. لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. در تزریق ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق ژل لب افزوده می شود.

تزریق ژل لب چگونه انجام می‌شود؟

قبل از شروع درمان، ناحیه مورد نظر تمیز شده و از مواد بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه قبل از انجام تزریق‌ها استفاده می‌شود. در ادامه پزشک متخصص مقدار مناسب از ژل را به زیر پوست بیمار تزریق می‌نماید تا به میزان برجسته‌سازی و فرم مورد نظر برسد. مقداری کبودی، ورم و درد پس از درمان طبیعی است که ظرف ۶ تا ۱۰ روز برطرف می‌شود. معمولا بعد از تزریق ژل‌ به استراحت نیازی نیست یعنی شما می‌توانید بلافاصله بعد از تزریق به سرکار و زندگی روزانه خود بازگردید.

تزریق ژل لب برای چه کسانی مناسب است؟

برخی افراد بطور طبیعی دارای لب‌های نازک ، ضعیف و مسطح هستند و این امر بر زیبایی صورت آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است. علاوه بر این، با افزایش سن از حجم لب‌ها کاسته شده و خط مرطوب لب پایین می‌آید. اگر شما هرکدام از موارد مذکور را دارا هستید کاندید مناسبی برای این جراحی به حساب می‌آیید. لازم به ذکر است که در بیمارانی که دیابت، لوپوس یا بیماری‌های بافت هم‌بند دارند یا در بیمارانی که فشارخون شدید و غیر کنترل‌شده یا عفونت‌های مروبط به تبخال یا تبخال فعال دارند، برجسته‌سازی لب‌ها انجام نمی‌شود. همین طور در افراد سیگاری به دلیل آنکه روند ترمیم زخم کندتری دارند، انتظار بروز عوارض بیشتر است.

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

وقتی برای انجام تزریق ژل لب تنها از کرم های بی حسی موضعی استفاده شود، درد آن زیاد خواهد بود و تمایل افراد به تزریق ژل کم خواهد شد. اما اگر عصب لب به طور کامل بی حس شود هیچ دردی هنگام تزریق ژل احساس نخواهید کرد اگرچه تزریق در این روش پیجیده تر می باشد. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد لیفت صورت بدانید.

مراقبت های لازم برای تزریق ژل لب

بعد از تزریق ژل لب ، چون خون رسانی در آن زیاد است احتمال خون مردگی وجود دارد که برای جلوگیری از این حادثه چند روز قبل از اینکه تزریق ژل را انجام دهید باید از کمپرس یخ استفاده کنید و داروهایی مثل ویتامین ای، ضد انعقاد خون، امگا 3 و مسکن هایی مثل ناپروکسن، آسپرین، ژلوفن، دی پیریدامول را مصرف نکنید. در لب یک شبکه عصبی وجود دارد که بسیار قوی است. برای اینکه به دلیل وجود این شبکه عصبی درد در حین تزریق ژل ، فرد را اذیت نکند از بلوک عصب سه قلو استفاده می کنند. این بی حسی به مدت 45 دقیقه اثر خود را روی لب حفظ می کند به همین دلیل در هنگام خوردن غذا ممکن است دچار گازگرفتگی شوید و به لب آسیب بزنید. در این مدت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا بی حسی از بین برود.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

– پس از تزریق ژل بهتر است موارد زیر رعایت گرد:

– تا ۲۴ ساعت پس از تزریق از استحمام خودداری شود.

– تا ۳ روز پس از تزریق در معرض هوای گرم یا سرد (مثل اسکی یا سونا) قرار نگیرید.

– تا ۳ روز از خوردن مواد خوراکی سفت خودداری و از خنده دایم نیز پرهیز شود.

– احتمال کبودی موضعی بسیار خفیف در محل تزریق در ۴ روز اول وجود دارد.

– از خوابیدن روی محل تزریق در ۲ روز اول خودداری شود.

– ماساژ ناحیه ترزیق به شکل‌گیری هرچه بهتر محل تزریق کمک می‌کند.

یک نکته دیگر در مراقبت های پس از تزریق ژل لب

گاهی اوقات افراد ظاهر بسیار برجسته و توپر لب را دوست دارند. اگر مایل به برجسته تر کردن لب هایتان هستید، پس از گذشت ۲ تا ۴ هفته پس از تزریق اول می توانید مجدد عمل تزریق را انجام دهید. اما تمام جوانب را بسنجید. بهتر است عجله را کنار گذاشته و محافظه کارانه شروع کنید. در این صورت نتیجه ای اغراق آمیز و یا منفی از شما دور خواهد شد.

اصول مهمی که در تزریق ژل لب باید بدانید

دو اصل مهم را در تزریق ژل‌ها باید بدانیم:

١. برای تزریق این نوع ژل‌ها فقط متخصصان پوست و مو و جراحان پلاستیک صلاحیت دارند و تزریق این ژل‌ها توسط پزشکان عمومی، دندانپزشکان و حتی متخصصان بی‌هوشی‌ به صلاح بیماران نیست؛ زیرا که در بسیاری از موارد اگر عارضه کم‌خطر و کوچکی هم در اثر تزریق ژل رخ دهد، متخصصان پوست و مو بهتر می‌توانند آن را برطرف نمایند.

٢. بیمار باید از نوع ماده تزریق شده آگاهی داشته باشد. پزشک متخصص باید برای بیمار توضیح دهد که از چند نوع ژل استفاده خواهد کرد، زمان ماندگاری آن چقدر است و چه عوارض احتمالی خواهد داشت.

از تزریق ژل‌های متفرقه و بدون نام و نشان جدا بپرهیزید. نام ژل مصرف شده را نیز یادداشت کنید تا اگر به هر دلیلی به پزشک متخصص دیگری مراجعه نمودید، بدانید که چه ژلی برای شما تزریق شده است.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *