بهترین محرک های طبیعی برای تحریک و افزایش رشدمو

مو نه تنها باعث زیبایی و ظاهری خوشایند می شود بلکه داشتن موهای سالم و ضخیم نشانه سلامت عمومی نیز خواهد بود. متاسفانه امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان از انواع مشکلات مو رنج می برند که به جز عوامل وراثتی و هورمونی، تغییر سبک زندگی هم دلیل اصلی بسیاری از این نوع مشکلات ریزش مو و سفید شدن زودرس و طاسی خواهد بود.اگر به دنبال راهی برای رفع ریزش و رشد سریع مو هستید می توانید از بهترین محرک های طبیعی برای تحریک و افزایش رشد مو استفاده کنید. این بخش از سلامت پوست و موی کلینیک آرتا به ارائه ی روش های کاملا طبیعی به عنوان محرک رشد مو پرداخته است.

محرک رشد مو

1. آهن و زینک بیشتری مصرف کنید.

کمبود زینک و آهن یکی اصلی ترین دلایل کم شدن رشد موهاست و فقط کافی است که مصرف سبزیجات سبز، آنتی اکسیدان ها و گوشت ها را در وعده های غذایی خود افزایش دهید و به این رژیم دقیق پایبند باشید و غذا هایی مصرف کنید که به اندازه کافی حاوی مواد معدنی می باشد.

2. سه بار در روز موهای خود را شانه بزنید.

آیا می دانستید که رشد مجدد موها با شانه کردن دوباره امکان پذیر می باشد ؟ حداقل سه بار در روز موهای خود را شانه کنید و این کار را از ریشه ها آغاز کنید تا به نوک موها برسید . شانه کردن باعث می شود که پوست سر شما ماساژ داده شود و در نتیجه جریان خون در آن افزایش پیدا کنید. در نهایت فولیکول ها تحریک به رشد بیشتری می شوند .

 بهترین محرک های طبیعی برای تحریک و افزایش رشد

3. موها و پوست سر خود را تمیز نگه دارید.

اگر عاشق موهای ضخیم و سالم هستید ، حتما مراقبت خوبی از موهای خود داشته باشید و از یک شامپوی معمولی برای تمیز کردن پوست سر خود استفاده کنید و پوست سر تان را روغن بزنید اما حواستان باشد که روغن را به خوبی بشویید و اجازه ندهید که روی پوست سر به مدت طولاتی باقی بماند.

4. استفاده از وسایل داغ را به حداقل برسانید.

این لوازم به طور کلی آسیب زننده هستند. حال اگر به طور نامناسبی از آنها استفاده کنید ، این آسیب قطعا بیشتر می شود. موهای شما با استفاده غلط از لوازم داغ مو حالتی وز به خود می گیرند و بنابراین قبل از استفاده حتما از یک ژل یا مرطوب کننده مو استفاده کنید تا داغی اتو به طور مستقیم به موهای شما نچسبد. بهترین کار این است که استفاده از این لوازم را به حداقل برسانید.

5. موهایتان را تغذیه رسانی کنید.

بعضی از غذا های خاص وجود دارند که رشد موی فرد را تحریک می کنند . خوردن این غذا ها برای رشد سالم مو بسیار مهم است. غذا هایی را انتخاب کنید که حاوی مقدار کافی بیوتین یا ویتامین ب 7 باشد.بعضی از غذاها مانند زرده تخم مرغ، ماهی هالیبوت، آجیل و عدس نیز می توانند موهای شما را تغذیه رسانی کنند. این مواد غذایی همگی حاوی زینک و سلنیوم هستند که رشد مو را افزایش می دهند. همچنین اسید چرب امگا3 در سالمون، آووکادو و گردو نیز جزء همین مواد غذایی اساسی برای مو می باشد.

6. یوگا

فواید یوگا برای همگان اثبات شده است. یوگا می تواند روی تک تک قسمت های بدن شما تاثیر مثبت بگذارد که موهایتان نیز از این قاعده مستثنی نیستند . برای رشد مجدد موها یوگا را امتحان کنید که این ورزش به تحریک فولیکول های مو کمک می کند و این کار را غیر مستقیم انجام می دهد.

7. یک آرایشگاه مناسب انتخاب کنید.

حتما مراقب موها باشید و به هر سالن آرایشی نروید و از طرفی موهای خود را هر چند وقت یک بار قیچی کنید تا دوباره سالم و سرزنده شوند و رشد خود را از سر بگیرند.

8. میزان استفاده از محصولات حالت دهنده مو را کاهش دهید.

هرگونه لوازم حالت دهنده مو را با خود حمل نکنید. محصولات حالت دهنده همیشه برای سلامت موهای شما مفید نیستند. مخصوصا اگر این محصول را نمی شناسید و از اعتبار برند آن آگاهی ندارید.

9. از یک متخصص پوست و مو مشاوره بگیرید.

اگر کنترل ریزش موی خود را ندارید، حتما از یک متخصص پوست و مو مشاوره بگیرید . ممکن است که پزشک متخصص داروهایی را به شما تجویز کند که یا خوردنی است و یا این که باید شبیه به ماسک مو از آن استفاده کنید . مو نیز مانند بقیه قسمت های بدن نیاز به مراقبت و توجه دارد. برای این که موهای زیبا داشته باشید، باید به درون بدن خود نیز توجه کنید و هر چیزی را وارد آن نکنید.

10. از قرص های مولتی ویتامین استفاده کنید.

قرص های مولتی ویتامین کمبود ویتامین و مواد معدنی بدن فرد را جبران می کنند . قرص های مشخصی از مولتی ویتامین وجود دارند که رشد مو را تحریک می کنند و می توانید به اندازه یک ماه از آنها استفاده کنید تا شاهد رشد خوب موهایتان باشید.

قرص مولتی ویتامین

11. ماساژ دادن

یک ماساژ حرفه ای و عمیق در پوست سر می تواند در طی 3 الی 4 روز رشد موها را تحریک کند. به شرطی که این ماساژ با روغن نارگیل و کرچک همراه باشد. بهتر است که در طی این ماساژ روی قسمت هایی تمرکز کنید که موی آن را ریخته است. بعد از ماساژ با روغن سر خود را با حوله بپوشانید. بعد از 5 دقیقه حوله را بردارید و سر خود را بین پاهایتان بگیرید تا جریان خون در پوست سر شما افزایش یابد.

12. شیر نارگیل

شیر نارگیل سرشار از آهن ، پتاسیم و چربی های ضروری است و بهتر است که خودتان شیر را از نارگیل بگیرید و آن را اماده و بسته بندی شده خریداری نکنید . این شیر را با چند قطره لیمو و 4 قطره روغن لاوندر مخلوط کنید. سپس اجازه دهید که 4 الی 5 ساعت روی پوست سرتان بماند و بعد آن را بشویید.

شیر نارگیل

13. میوه های سرشار از ویتامین A

ویتامین A سبب گردش خون بهتر و عملکرد بهتر سیستم ایمنی می شود و پوست سر و موها را در برابرخشکی محافظت و به تقویت و رشد موها کمک می کند پس بهتر است میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین A  مانند هویج، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، هندوانه، خربزه، هلو و پاپایاو … را در برنامه غذایی خود بگنجانید .

هشدار

  • هرگز موهای خود را به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار ندهید و اگر مجبور به این کار هستید، چند قطره آب لیمو به آن بزنید.
  • هرگز با ماسک مو بیرون نروید و حتما مو را کامل آب بکشید.
  • قبل از استفاده از هرکدام از روغن های ضروری کمی از آن را روی پوست خود تست کنید و به این صورت که چند قطره از ان را روی پوست خود بریزید که پوست داخلی مچ و آرنج محل مناسبی برای این کار است. 48 ساعت صبر کنید و اگر هیچ نشانه ای از آلرژی ندیدید، با خیال راحت از آن برای پوست سر خود استفاه کنید

بیشتر بخوانید:

حقیقت درمان ریزش مو با مزوتراپی

چه مواردی را رعایت کنیم تا موهای ما خوب رشد کند؟

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *