انتخاب بهترین ضد آفتاب

روزهای آفتابی نزدیک است، در این روز هاعلاوه بر عینک آفتابی اطمینان حاصل کنید که در لوازم خود کرم ضد آفتاب داشته باشید. به گفته مراکز کنترل بیماری، سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در ایالات متحده است

روزهای آفتابی نزدیک است، در این روز ها علاوه بر عینک آفتابی اطمینان حاصل کنید که در لوازم خود کرم ضد آفتاب مناسب پوست جهت پیشگیری آسیب جدی به پوست داشته باشید. به گفته مراکز کنترل بیماری، سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در ایالات متحده است.قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد علائم قابل توجهی از پیری مانند چین و چروک و هیپرپیگمانتاسیون می شود. کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله قصد دارد در این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب و نحوه استفاده از آن را توضیح دهد.

انتخاب بهترین ضد آفتاب

کدام ضد آفتاب برای شما مناسب تر است؟

متخصصین پوست توصیه می کنند ضد آفتاب می بایست حاوی طیف گسترده ای محافظ در برابر اشعه های  UVA و UVB باشند.اشعه یووی باعث پیری زود رس پوست شما می شود درنتیجه سبب ایجاد چین و چروک و لکه های پیری می شوند، در حالی که اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی می شود. قرار گرفتن در معرض هر دو می تواند به سرطان پوست منجر شود.

 فاکتور حفاظت خورشید (SPF) را در نظر بگیرید.

SPF یک اندازه گیری از میزان نور UVB است که یک کرم ضد آفتاب می تواند فیلتر کند.متخصصین پوست توصیه می کنند که از SPF حداقل 30 استفاده کنند،  زیرا SPF 15  تقریبا حدود 93 درصد اشعه UVB را به دام می اندازد.، در حالی که SPF 30 حدود 97 درصد از اشعه ADA را نیز به دام می اندازد. البته، کرم ضد آفتاب تنها در صورتی موثر است که از آن رو تمام سطح پوست (به جز در نواحی دور چشم)استفاده کنید.

مهم است که کرم های ضد آفتاب را هر روز برای هر گونه پوشش پوستی استفاده کنید. در روزهایی که برای مدت زمان طولانی در خارج از منزل قرار می گیرید،  نیم ساعت قبل از خروج از خانه وسپس هر دو ساعت بعد تجدید کنید. به یاد داشته باشید، هیچ کرم ضد آفتاب نمی تواند به طور کامل شما را از خورشید محافظت کند بنابراین مهم است که همیشه در طول روز مجددا استفاده کنید.

انتخاب بهترین ضد آفتاب

برای انتخاب ضد آفتاب به نوع پوست خود توجه داشته باشید

محققان زیبایی و بالینی، پوست می گوید: “اگر پوست آکنه یا چرب دارید، مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب شما به عنوان” free oil “برچسب گذاری شده باشد درحالیکه اگر پوست خشک دارید،  کرم های ضد افتاب حاوی مرطوب کننده و یا ضد آفتاب های حاوی ترکیبات مایع استفاده کنید.برای پوست حساس، انتخاب یک کرم ضد آفتاب حاوی مواد معدنی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم برای محافظت از پوست است. این دو مواد تشکیل دهنده چشمان شما را نمی سوزاند آنها روی پوست شما واز پوست شما محافظت می کند.از طرف دیگر، کرم ضد آفتاب شیمیایی با مواد تشکیل دهنده ای مانند آواوبنزون و اکسی بنزن تشکیل شده است که اشعه های UV را جذب می کند تا آنها از نفوذ پوست شما جلوگیری کنند.اگر شما مستعد ابتلا به حساسیت هستید، این مواد گاهی ممکن است موجب تحریک شود، اما آنها تمایل دارند که نسبت به اعمالشان آسان تر باشند.

آهن:

اگر رژیم غذایی شما مقدار معینی از آهن نداشته باشد، ممکن است که باعث آسیب و ریختن مژه ها شوند. خوردن غذاهای غنی از آهن باعث افزایش رشد مژه و جلوگیری از شکستگی آن می شود. لوبیا، میوه های خشک ،مرغ، سبزیجات با برگ سبز تیره، غلات حاوی آهن و غذاهای دریایی نمونه هایی از غذاهایی هستند که غنی از آهن می باشند.

همچنین قرص زینک با تجویز پزشک نیز سرشار از اهن می باشد و به تقویت مو کمک میکند.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *