بهترین زمان برای مراقبت از پوست صورت

پوست صورت یکی از قسمتهای مهم بدن است که بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد، بنابراین توجه به سلامت و زیبایی آن بسیار مهم است.از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه به این موضوع مهم  دست پیدا کنید و پوست سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در این بخش از سلامت پوست   آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما کمک خواهد کرد.زیبایی پوست صورت

 

در این مقاله به کمک کلینیک پوست و مو آرتا بهترین زمان برای مراقبت از پوست را خدمت شما عزیران ارایه می نماییم.

 

مراقبت های پوست

 

شب هنگام بدن در آرامش است و به خوبی می تواند خود را احیا کند وبهترین زمان برای مراقبت از پوست صورت ،مو، ناخن، لب و… قبل از خواب شبانه است.

از صبح تا شب، آلودگی های مختلفی روی پوست مان می نشیند و علاوه بر آلودگی های محیطی، لوازم آرایشی، کرم ها و محصولات دیگری که در طول روز استفاده می کنیم روی پوست باقی می ماند.برای همین به نظر می رسد حتما پیش از خواب باید صورت را شست،

بسیاری از مردم خصوصا خانم ها عادت دارند قبل از خواب صورت شان را با محلول های پاک کننده تمیز کنند و بعد از پوشاندن پوست شان با لایه ای از مرطوب کننده به خواب شیرین سلام دهند. ..

 

مراقبت های پوست

 

در اینجا به چند مطلب مراقبتی پیش از رفتن به رختخواب  اشاره می کنیم:

1- پوست صورت خود را کاملا پاک کنید

 

مراقبت های پوست

 

در ابتدا اگر آرایشی روی صورت دارید با استفاده از پاک کننده ها، و پنبه، آن را پاک کنید، بهتر این است که از پاک کننده های گیاهی استفاده کنید و نگذارید که هیچ آرایشی روی صورتتان بماند، این قانون را به خصوص در شب هنگام بیشتر رعایت کنید، زیرا در فاصله بین شب تا صبح، فرصت زیادیست برای این که مواد مضر آرایشی، جذب پوستتان شود و زیبایی و طراوت آن را نابود کند.

سوالات متداول:

 

ایا پاک نکردن آرایش پیش از خواب زمینه خشکی پوست را فراهم میکند؟

بله، اگر موارد آرایشی سنگین باشد، مثلاً کرم پودرهای گریم، جلوی رطوبت رسانی به پوست را می گیرند و باعث خشکی آن می شوند.

گاهی نیز حساسیت به این مواد باعث قرمزی و خارش می شود که خود زمینه ساز خشکی پوست در دراز مدت می شوند.

 

چند ساعت آرایش روی صورت به پوستمان صدمه نمی زند؟

غالب محصولات آرایشی حاوی مواد شیمیایی متعددی هستند. بنابراین استفاده بیش از ۲ الی ۳ ساعت در روز می تواند تاثیرات جبران ناپذیری به شادابی و سلامت پوست شما بزند.

استفاده از کرم پودر و کرم های آرایشی مخصوص گریم که در اغلب جشن و مهمانی ها کاربرد دارد نیز نباید بیش از این مدت روی پوست بماند و فورا باید پاکشان کرد تا منافذ پوتی مهلت تنفس پیدا کند

 

 

2- از مرطوب کننده استفاده کنید

 

 

مراقبت-های-پوست

 

 قبل از خواب باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کرم ها نقش بسیار مهمی در حفظ جوانی پوست دارند. به عبارت دیگر محصولاتی که باعث آبرسانی به پوست می شوند به هیچ عنوان منافذ پوستی رو مسدود نمی کنند و به خوبی جذب پوست خواهند شد.

بهتره مرطوب کننده هایی رو انتخاب کنید که حاوی اسید هیالورونیک هستند؛ زیر این محصولات به پوست کمک میکنند تا رطوبت رو خیلی بهتر حفظ کنه.

 

 

3-  استفاده ازکرم دور چشم

مراقبت های دور چشم

 

استفاده از کرم چشم فقط به منظور کاهش چین و چروک در اطراف چشم نیست. بلکه شما میتونید این محصول رو از سنین پایین (مثلا بیست سالگی) برای مراقبت از پوست نازک اطراف چشم شروع کنید تا با افزایش سن، پوست اطراف چشم دیرتر دچار چین و چروک شود. بهتره برای این منظور محصولاتی رو انتخاب کنید که فوق العاده آبرسان هستند و مرطوب کنندگی خوبی رو برای این قسمت از پوست ایجاد می کنند.

 

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *