بهترین روش درمان میگرن و سردرد

میگرن یکی از شایع ترین انواع سردردها می باشد. برخی اوقات درد در قسمت پیشانی، اطراف چشم و یا در پشت سر دیده می شود. برای اطلاع از درمان آن با ما همراه باشید.

میگرن سردردی شدید است که می‌تواند بصورت ضربه و تپش در سر رخ‌ دهد و ممکن‌ است باعث حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا شود. حملات میگرنی می‌تواند باعث درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید بوده که فرد دوست دارد فقط در جایی ساکت و تاریک استراحت کند. در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا مطالبی در زمینه علائم میگرن و بهترین درمان آن در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

سردرد میگرنی یکی از شایع ترین انواع سردردها می باشد. برخی اوقات درد در قسمت پیشانی، اطراف چشم و یا در پشت سر دیده می شود، ولی معمولا درد میگرن در یک طرف سر است. هنگامی که سیستم عصبی، سیستم عروقی و جابجایی مواد شیمیایی در مغز با هم تداخل پیدا می کنند، سردرد میگرنی بروز می کند. بعضی از انواع بیماری میگرن، ممکن‌است همراه با علایم حسی هشداردهنده، چون صاعقه‌ها و فلاش‌های نور،  نقاط کور و یا سوزن‌سوزن شدن دست‌ها و پاها رخ‌ دهد. داروهایی برای کاهش میزان درد و دفعات رخ‌ دادن حملات میگرن موجود‌ است. بهترین نتیجه این داروها زمانیست‌ که با ترکیبی از تغییرات سبک‌ زندگی و درمان‌های خانگی استفاده شوند.

بهترین روش درمان میگرن و سردرد

علائم بیماری میگرن متفاوت‌اند و ممکن است یکی و یا ترکیبی از علایم زیر باشند:

  • سر دردی ضربان دار و تپش‌دار که معمولا به شکل دردی مبهم شروع شده و تبدیل به دردی تپنده و کوبنده می‌شود.
  • درد معمولا با حرکت کردن بیشتر می‌شود.
  • درد ممکن است از یک طرف سر به طرف دیگر حرکت کند، یا جلوی سر و یا کل سر را تحت تاثیر قرار دهد. بیشتر حملات میگرن با سردرد همراه است.
  •  سردرد میگرنی معمولا در یک طرف شقیقه همراه با درد شدید و ضربان دار می باشد.
  • برخی اوقات درد در پیشانی، اطراف چشم و یا در پشت سر قرار دارد. ولی معمولا درد در یک طرف سر قرار دارد، گر چه در یک سوم موارد، درد در هر دو طرف سر قرار دارد.

 

تزریق بوتاکس برای درمان سردرد های مزمن میگرنی

در سال 2011 تزریق بوتاکس به عنوان یکی از درمانهای موثر و بی عارضه در درمان میگرن مزمن، مورد تائید سازمان غذا و داروی (FDA)آمریکا قرار گرفت.تزریق بوتاکس می تواند باعث قطع و یا طولانی شدن فاصله حملات به مدت 3-4 ماه شود. اثر بوتاکس در درمان میگرن حدود 4 ماه دوام دارد و بعد از 4 ماه نیاز به تزریق مجدد است. تحقیقات نشان دهنده کاهش در میزان و شدت سردرد، همراه با کاهش در میزان استفاده از مسکن ها بعد از تزریق بوتاکس است.حدود 100 واحد بوتاکس بین ابرو و شقیقه ها، ناحیه پس سر و نقاطی که شروع سردرد از آنجاست، تزریق می گردد.

نکته بسیار مهم 

در بیشتر مطالعات از نظر اثر بخشی بوتاکس روی سر دردهای میگرنی تفاوت چشمگیری بین دو روش تزریق برای زیبایی و تزریق برای میگرن مشاهده نشده است، بنابراین این تزریق برای زیبایی وکاهش چین و چروک صورت و میگرن بسیار موثر می باشد.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *