بهترین روش درمان خطوط خنده

امروزه از روش‌های مختلف غیرجراحی می‌توان برای درمان و بر طرف کردن خطوط خنده و صاف کردن پوست صورت استفاده کرد.جهت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ظاهر تبسم و لبخند زدن افراد می‌تواند شخصیت آن‌ها را تعریف کرده و بر طرز فکر سایرین نسبت به آن‌ها تاثیر داشته باشد. به هر حال خندیدن بی‌هزینه نیست و در نتیجه آن معمولاً با گذشت زمان خطوط لبخند یا خطوط نازولابیال به صورت چین و چروک‌های پرانتزی شکل در گوشه‌های دهان ظاهر خواهد شد. این چین و چروک‌ها بیشتر در زمان لبخندزدن فرد یا ایجاد کشیدگی در دهان نمایان می‌شوند، اما به تدریج با افزایش سن این خطوط حتی در حالت عادی نیز برای سایر افراد قابل مشاهده خواهند بود. متخصصان پوست عوامل متعدد را در ایجاد خطوط لبخند موثر می‌دانند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارثی
  • مسائل ژنتیک
  • از دست دادن چربی پوست
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید

به هر حال اکثر افراد اعتقاد دارند دلیل اصلی ایجاد خطوط لبخند به خاطر نشان دادن مداوم احساس در صورت (به خصوص خندیدن) است که باعث می‌شود خطوط مشخص در روی پوست ایجاد شود. به هر حال، امروزه از روش‌های مختلف غیرجراحی می‌توان برای درمان و بر طرف کردن خطوط خنده و صاف کردن پوست صورت استفاده کرد.کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله انواع روش های برطرف نمودن خطوط خنده را برای شما عزیزان توضیح می دهد .

بهترین روش درمان خطوط خنده

تزریق ژل

یک شیوه کمتر تهاجمی جوانسازی پوست می باشد که به عنوان یک راهکار موقت یا نسبتا طولانی مدت برای رفع مشکلات چین و چروک پوست از طریق تزریق های متعدد مقدار اندک مواد پر کننده در نواحی خاص صورت مورد استفاده قرار می گیرد . تزریق ژل می تواند فرورفتگی های پوست در نواحی مشخصی را پر کند که با از بین رفتن بافت چربی مواجه شده اند. اسید هیالورونیک یک ماده پر کننده طبیعی در بدن انسان است. هنگامی که چین و چروک در خط خنده و اخم عمیق تر شود و خطوط زیبای صورت از بین برود ، لب ها شروع به نازک شدن می کنند و گوشه لب ها دچار افتادگی می گردد و صورت شخص ، جوانی و شادابی خود را از دست خواهد داد. ژل های پر کننده اسید هیالورونیک زیر این چین ها تزریق می شود تا به این روش بتوان حجم از بین رفته را جایگزین کرده و ظاهر جوان تری برای صورت ایجاد نمود.

تزریق چربی

اگرچه درمان خط خنده با تزریق چربی کار نسبتا جدیدی است، ولی ثابت شده بسیار موثر است. معمولا پس از یک تا سه بار انجام این روش، نتایج می تواند دائمی شود.بنابراین به خصوص بری کسانی که به دنبال اثرات دراز مدت و نتایج طبیعی هستند انتخاب بسیار با ارزشی به شمار می آید.

بهترین روش درمان خطوط خنده

ا

هایفوتراپی

هایفو تراپی کلاژن پروتئینی طبیعی است که پوست را جوان و سفت نگه‌داشته و حالت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند. با افزایش سن، کلاژن خاصیت کشسان و قدرت خود برای ایستادگی در برابر نیروی جاذبه را ازدست‌داده و پوست دچار افتادگی می‌شود. روش اولتراپی می‌تواند فرایند تولید کلاژن تازه را تحریک کرده و موجب رفع بسیاری از مشکلات زیبایی پوست از جمله درمان خط لبخند شود.

بهترین روش درمان خطوط خنده

بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش رفع خط خنده و ضد پیری بدون جراحی رایج است که در طی آن محلول رقیقی از سم بوتولینم به عضلات صورت تزریق می‌شود. بوتاکس خط خنده باعث مسدود شدن پایانه‌های عصبی و نرسیدن پیام انقباض به عضلات اطراف دهان می‌شود.

لیفت با نخ

برای آن دسته از افرادی که دوست ندارند به زیر تیغ جراحی بروند ولی می‌خواهند نتایج اعمالی چون لیفت صورت و لیفت گردن و  برطرف کردن خط خنده را بلافاصله به دست بیاورند، روشی به نام لیفت با نخ یا لیفت بخیه‌ای وجود دارد. همان‌طور که از نامش پیداست، در این عمل از نخ های مخصوص ساخته‌شده از مواد بخیه، به‌منظور بالا بردن پوست ابروها، صورت، گونه‌ها و گردن استفاده می‌شود.

برخلاف عمل لیفت صورت، لیفت با نخ یک روش ضد پیری و رفع خط خنده بدون جراحی است که با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. پس از انجام عمل لیفت بخیه‌ای، نیازی به پانسمان نبوده و دوره‌ی بهبودی این عمل تنها بین ۲ تا ۳ روز زمان می‌برد.

لیزر CO2

لایه‌برداری پوست با لیزر، جدیدترین روش درمانی در مبارزه با پیری و رفع خط لبخند است. در این روش ضد پیری بدون جراحی، از یک پرتو لیزر استفاده‌شده که به پرتوهای کوچک‌تری شکسته می‌شود. این پرتوهای کوچک بر روی منطقه‌ی موردنظر تابانده شده و روند بهبودی بافت آن ناحیه و بافت‌های اطراف آن را تسریع می‌کنند.

در مناطق مورد هدف، لیزر باعث تحریک کلاژن سازی شده و باعث رفع چروک صورت می گردد. این روش نسبت به لیفت صورت بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از عوارض جانبی این عمل زیبایی می‌تواند به قرمزی و ورم پوست اشاره کرد که خفیف بوده و پس از یک یا دو روز از بین می‌روند.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *