بهترین روش بستن منافذ صورت

منافذ صورت به مرور زمان بر اثر عوامل مختلف باز تر می شود. در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا چند روش حرفه ای برای از بین بردن منافذ پوست را شرح می دهد

منافذ پوست یک عملکرد مهم در پوست را دارا هستند. آنها اجازه می دهند مواد سمی و روغن را از طریق پوست شما خارج شود در واقع منافذ پوست همان فولیکول های مو هستند، گرچه برخی افراد ظاهر آنها را در بعضی نواحی دوست ندارند.راه حل قطعی برای از بین بردن آنها وجود ندارد  اما راه هایی وجود دارد که آنها را روی پوست شما کم رنگ تر نشان دهد.در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا چند نکته‌ و روش حرفه‌ای به شما می‌آموزد تا به کمک آن منافذ باز پوست خود را نامرئی کنید و پوست زیباتری داشته باشید.

۱. پوست خود را پاکیزه نگه دارید

پوست های چرب اغلب منافذ پوستشان توسط چربی های اضافی مسدود می شود. با استفاده شستشو دهنده ها می توانید این چربی اضافی را پاک نموده. فقط باید دقت داشته باشید از یک شستشو دهنده مناسب پوست خودتان استفاده نمایید. شستشو بیش از حد صورت یا استفاده از شستشو دهنده نامناسب سبب خشکی بیش از حد پوست می شود.

2.مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده برای پوست سالم مهم است. همچنین مانع از خشک شدن پوست می شود، در نتیجه از ظاهر شدن منافذ پوست پیشگیری می کند.
اگر پوست حساس دارید، باید از خرید مرطوب کننده هایی که حاوی رنگ یا رایحه است خود داری کنید، زیرا سبب تحریک می شوند.

بهترین روش بستن منافذ صورت

۳. با پوست خود با ملایمت رفتار کنید

چناچه با خشونت پوست خود را تمیز کنید، پوست چروک می‌شود. به‌علاوه این رفتارها سبب افزایش جوش صورت را هم می شود. رفتار خشن با پوست به منافذ هم آسیب می‌رساند. اسانس ضد التهابی، مانند گل میخک و روغن پوست پوست دارچین، نشان داده شده است که باکتری ها را از پوست شما بیرون بکشند.

۴. از ماسک های خانگی استفاده کنید

«درمان‌های خانگی مانند ماسک در بلند مدت می‌توانند خیلی مؤثر باشند. ماسک‌هایی که در خود خاک رس یا زغال دارند، می‌توانند چربی‌ها را از منافذ بیرون بکشند». اگر مشکلات متعددی در بخش‌های مختلف پوست دارید، می‌توانید از روش چند ماسکی استفاده کنید. (با توجه به نوع پوست‌تان، می‌توانید از انواع ماسک صورت برای پوست چرب، ماسک های مناسب پوست خشک یا ماسک های سفت کننده پوست و … استفاده کنید.)

بهترین روش بستن منافذ صورت

۵. به‌طور منظم لایه‌برداری کنید

تمیز نگه داشتن پوست اهمیت زیادی دارد. وقتی لایه‌برداری می‌کنید، سلول‌های مرده‌ی پوست را برمی‌دارید. این باعث می‌شود تا پوست ظاهر خیلی زیبایی پیدا کند. پاک‌کننده‌های ملایمی وجود دارند که مقدار کمی اسید سالیسیلیک (۵٪ – ۱٪) یا اسید لاکتیک یا گلیکولیک (۵/۲٪ – ۵٪) دارند. این اسید‌ها پوست را تحریک می‌کنند تا منافذ را پاک ‌کند.

۶. پوست خود را آب‌رسانی کنید

 توجه به سلامتی نقش مهمی در کیفیت پوست شما ایفا می کند. نوشیدن مقدار زیادی آب، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن به طور منظم برای از بین بردن سموم و حفظ پوست سالم و روشن لازم است.
برخی از غذاها برای سلامت پوست شما مفید است. اگر پوست چرب  و مستعد آکنه داشته باشید، از خوردن غذاهای ناسالم و رژیم غذایی با چربی بالا پرهیز کنید.

بهترین روش بستن منافذ صورت

۷. برای مراقبت پوست از رتینوئید استفاده کنید

محصولات با ترکیبات رتینوئید استفاده کنید. این محصولات معمولا یکبار در روز استفاده می شوند. استفاده از رتینوئید ها اغلب می تواند پوست شما را تحریک کند، سبب ایجاد قرمزی، خشکی و انقباض شود، و همچنین موجب افزایش احتمال بروز آفتاب سوختگی می باشد

۹. در هر شرایطی از ضدآفتاب استفاده کنید

بارها و بارها شنیده‌اید که استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب بسیار مهم است و واقعا حقیقت دارد. SPF باید در مواد آرایشی شما وجود داشته باشد. دکتر لویس می‌گوید: «اشعه‌های ماوراء بنفش کلاژن و الاستین پوست را تجزیه می‌کند. این کار منافذ را بزرگ‌تر می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از بزرگ‌شدن منافذ این است که از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید».

هشدار: برخی ضدآفتاب‌ها می‌توانند پوست را درخشان‌تر و چرب‌تر کنند. این کرم‌ها منافذ باز پوست را بزرگ‌تر می‌کنند. در این موارد از زیرسازی، فونداسیون و یا پودر مات کننده استفاده کنید. این محصولات رنگ درخشان ضدآفتاب را خنثی می‌کنند.کرم ضد آفتاب هر روز و هر دو ساعت تمدید کنید بسیاری از مردم این را درک نمی کنند، اما اشعه UV  به کلاژن پوست آسیب می رساند .
شما می توانید هر روز با استفاده از کرم های ضد آفتاب از پیری پوست جلوگیری کنید. هنگامی که وقت زیادی را در خارج از منزل می گذرانید، باید از یک کلاه و عینک آفتابی نیز برای حفاظت بیشتر از اشعه های مضر نور خورشید استفاده کنید.

۱۰. با مراجعه به متخصص پوست لیزردرمانی کنید

لیزر واقعا می‌تواند اندازه‌ی منافذ باز پوست را کوچک‌تر کند. به گفته متخصصان پوست : «درمان با لیزرهای غیرفرسایشی می‌تواند در پوست کلاژن بسازد. کلاژن منافذ را کوچک‌تر می‌کند و پوست را پر می‌کند. به‌علاوه این درمان خیلی سریع انجام می‌شود.»

 

بهترین روش بستن منافذ صورت

۱۱.پوست خود را بخور دهید

استفاده از فرآورده های بخار. درمان Steam  برای کم کردن ظاهر منافذ بسیار عالی است. این به این علت است که بخار گرم منافذ را باز می کند وهرگونه خاک و روغن را از سطح پوست خارج می کند.برای ایجاد بخار، آب را روی شعله گاز قرار دهید تا به نقطه جوش خود برسد. اگر پوست شما دارای آکنه باشد، چند قطره روغن درخت چای را اضافه کنید.
چهره خود را روی کاسه قرار دهید و حوله را روی سرتان قرار دهید. حدودا ده دقیقه صورت خود را در معرض بخار آب قرار دهید. در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید این کار سبب کوچک تر شدن منافذ صورت می شود.

.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *