بهترین روش برای جلوگیری از ریزش ابرو

داشتن ابروهای پهن یکی ازویژگی های زیبایی صورت محسوب می شود.ابروهای پهن ومرتب سبب افزایش زیبایی شما می شوددرحالیکه ابروهای نازک سن شما رابیشترنشان می دهد.

از سال ها پیش داشتن ابرو های پهن یکی از ویژگی های زیبایی صورت محسوب می شود. ابروهای پهن و مرتب سبب افزایش زیبایی شما می شود  در حالیکه ابرو های نازک سن شما را بیشتر و کسل کننده تر می کند.

عواملی که سبب ریزش ابرو می شود.

  • کمبود تغذیه و کاربردهای آرایشی می تواند سبب ضعیف شدن تار های ابرو شوند.
  •  مشکلات پزشکی مانند اگزما، آلوپسی و کم کاری تیروئید می توانند باعث نازک شدن ابرو ها شوند.
  • اگر یک فرد مبتلا به سرطان مبتلا باشد، ممکن است از درمان های شیمی درمانی استفاده کند که باعث می شود ریزش مو در ابرو ها نیز رخ دهد.

اگر ابروهای نازک دارید، باید راهنمایی های زیر را در مورد چگونگی رشد ابرو خود در نظر بگیرید.کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله به توضیح چند درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش ابرو می پردازد.

لیمو

از آنجا که لیمو به طور طبیعی پر از ویتامین C و B، اسید فولیک و بسیاری از مواد مغذی دیگر است، می توانند روند رشد ابرو را سرعت بخشند.به مدت 15 تا 20 دقیقه عصاره لیمو را روی ابرو های خود بمالید سپس با آب ولرم بشویید.بعد از استفاده از لیمو بهتر است به مدت دوساعت از نور خورشید پرهیز کنید

بهترین روش برای جلوگیری از ریزش ابرو

زرده تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین هستند، و از آنجایی که موهای ابروها در واقع از پروتئین کراتین تشکیل شده است، زرده تخم مرغ می تواند کمک کند که ابروها ضخیم تر شود.یک عدد تخم مرغ را برداشته و زرده آن را از سفیده جداکنید. داخل ظرف مجزا زرده را آنقدر هم بزنید تا بافت آن خامه ای شکل شود. زرده را روی مقداری پنبه آغشته و روی ابرو بمالید بعد از سی دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. زرده تخم مرغ بزرگ ترین منبع پروتئین است، می توانید آن را دو بار در هفته استفاده کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از ریزش ابرو

روغن کرچک

روغن کرچک یک راه عالی برای کمک به رشد و ضخیم شدن ابرو است.روغن کرچک حاوی ویتامین ها، پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که با تغذیه فولیکول های مو به رشد مو کمک می کند.روغن کرچک همچنین با مقاومت در برابر میکروارگانیسم ها که مانع رشد موی ابرو می شود سبب رشد سریع تر ابرو می شود.

روغن کرچک را رو بر روی مقداری پنبه آغشته و آن را به مدت چند دقیقه بر روی ابرو به آرامی ماساژ دهید. این درمان را یک بار در هفته به مدت دو ماه انجام دهید.به یاد داشته باشید چناچه روغن کرچک  پوست شما را  سوزاند یا تحریک کرد، استفاده از آن را متوقف کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از ریزش ابرو

کپسول ویتامین E

به راحتی یکی از کپسول های ژله ای را باز کنید و دو بار در روز بر روی ابروهایتان بمالید. این کپسول را به راحتی می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از ریزش ابرو

سعی کنید از انجام حرکات زیر بپرهیرید:

  • اجتناب از وکس یا برداشتن بیش از حد ابرو.
  • از حرکات ملایم و دایره ای برای ماساژ ابرو استفاده کنید.
  • انواع روغن ها می توانند ابرو های شمارا مرطوب و آبرسانی کنند.حداقل دوتا سه بار در هفته از روغن به مقدار کم استفاده کنید.
  • از اعمال هرگونه فشار بر روی ابرو های خود بپرهیزید.
  • به اندازه کافی استراحت کنید و سعی کنید تنش را در زندگی خود کاهش دهید، زیرا هر دو عامل می توانند بر رشد مو تاثیر بگذارند.
  • آب زیادی را بنوشید تا بدن شما هیدراته شود.
پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *