بهترین روش از بین بردن اسکار بخیه جراحی

اسکار بخیه در نتیجه عمل جراحی در نواحی مختلف بدن آزار دهنده می باشد. دراین مقاله از کلینیک تخصصی آزتا یکی از بهترین روش های حذف اسکار بخیه را معرفی می کنیم.

پوست، عضو زنده بدن است که دارای چند لایه است. بالاترین لایه پوست اپیدرم است که از سلول های مرده پوست تشکیل شده و سطح پوست را می سازد. هر فرد سالم در هر دقیقه حدود 30 هزار سلول پوست مرده اش می ریزد. با این حال سلول های پوست زنده به طور مداوم در قسمت زیرین اپیدرم تولید شده و جای سلول های مرده را می گیرند. منظور از لایه زیر اپیدرم، درم است که حاوی عروق خونی، اعصاب و لایه چربی است.
به دلیل این پویایی هرگاه زخمی روی پوست ایجاد شود، ترمیم می شود و جای زخم یا اسکار از بین می رود اما بسته به نظر جراحان پلاستیک، درمان اسکار طیف وسیعی دارد و شامل اقدامات غیر جراحی و جراحی است که همه این اقدامات در جهت بهبود ظاهر اسکار انجام می شود. در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا ضمن مراقبت های اولیه از بخیه یکی از بهترین روش های از بین بردن اسکار بخیه ناشی جراحی، سوختگی و… برای شما عزیزان توضیح خواهد داد.

مراقبت از بخيه :

بخيه هايي كه براي بستن بريدگي هاي عميق در پوست مـورد استفاده قرار ميگيرند بايد به طور مناسب مورد مراقبت قـرار گيرند .

براي مراقبت از بخيه ها به اين نكات توجه داشته باشيد :

  • بخيه ها را تميز و خشك نگه داريد.
  • اگر پزشك شما توصيه كرد، پس از 24 ساعت، زخم را بـه آرامي با آب پاك كنيد، آن را كاملا خشك كنيد و دوباره آن را پانسمان كنيد.
  • اگر مايع زرد روشني از زخم بيرون بزند، ممكن است لازم باشد، زخم را پوشيده نگه داريد.
  •  در صورت تاييد پزشك، از مقداري پماد آنتي بيوتيك روي زخم استفاده كنيد تا خطر عفونت كاهش پيدا كند.

 

بهترین روش از بین بردن بخیه جراحی

 

اگر از جای زخم،بخیه و..روی پوستتان ناراحت هستید یکی از موثر ترین روش ها را درادامه معرفی میکنیم.

یکی از درمانهای های اصلی و پیشرو در درمان اسکار های آکنه، اسکار سوختگی و سالک و اسکار ناشی از تصادفات و عمل های جراحی، استفاده از لیزر های فرکشنال تخریبی و غیر تخریبی است. در این روش از پالس نور لیزر جهت انعقاد مویرگ های خونی زخم و تحریک کلاژن سازی پوست جهت ایجاد بافت سالم و جدید استفاده می شود. دستگاه لیزر “یولیزر” یکی از قوی ترین و موثر ترین دستگاه های لیزر است که با ترکیب دو تکنیک تهاجمی و غیر تهاجمی (تابش همزمان دو طول موج”سی او تو” 10600 نانومتر تخریبی و اربیوم 1540 نانومتر غیر تخریبی) با کمترین آسیب به پوست و کوتاه ترین دوره نقاهت، بیشترین تاثیر را در درمان اسکار ها و جوانسازی دارد.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *