بهترین درمان لک صورت

آکنه یا جوش صورت یک اختلال پوستی است که ممکن است در هر سنی بروز کند و باعث ایجاد لک در صورت شود. دراین مقاله یکی از بهترین درمان لک صورت را توضیح می دهیم.

جوش صورت یکی از متداول ترین مشکلاتی پوستی است که افراد در هر سنی مانند نوزادی، نوجوانی و میانسالی ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند. به عنوان مثال بین سنین 11 تا 30 سال  از هر 4 نفر 3 نفر  جوش صورت و یا جوش بدن را تجربه می کنند. جوش صورت به خودی خود بیماری پوستی خطرناکی نیست اما جای جوش صورت ممکن است به زیبایی افراد لطمه وارد کند. با توجه به اهمیت این بیماری کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا به اختصار به توضیح درمان جای جوش می پردازد.

به منافذ بسته شد‌‌‌‌ه غد‌‌‌‌د‌‌‌‌ چربی (د‌‌‌‌انه‏ های سرسیاه و سرسفید‌‌‌‌)، جوش‏ها و ضایعات عمیق‏تر (کیست‏ها یا ند‌‌‌‌ول‏ها) که د‌‌‌‌ر صورت، گرد‌‌‌‌ن، سینه، پشت، شانه‎ها و حتی بازوها بروز می‏کنند‌‌‌‌، اصطلاحاً (آکنه) گفته می‏شود‌‌‌‌. کم و بیش اکثر نوجوانان به آکنه مبتلا می‏شوند‌‌‌‌.با این‏ حال این بیماری به گروه سنی خاصی محد‌‌‌‌ود‌‌‌‌ نمی‏شود‌‌‌‌ و بزرگسالان حتی تا ۴۰ سالگی نیز می‏توانند‌‌‌‌ به آن مبتلا شوند‌‌‌‌.

بهترین درمان لک صورت

اگر چه آکنه معمولاً بعد‌‌‌‌ از چند‌‌‌‌ سال خود‌‌‌‌‌بخود‌‌‌‌ خوب می‏شود‌‌‌‌ ولی نمی ‏توان آن را به حال خود‌‌‌‌ رها کرد‌‌‌‌. زیرا آکنه‏ای که د‌‌‌‌رمان نشود‌‌‌‌، ممکن است تا پایان عمر جوشگاه‏ هایی بد‌‌‌‌شکل بر روی پوست بماند‌‌‌‌. البته این جوشگاه‏ ها نیز قابل ترمیم می‏باشند‌‌‌‌. آکنه می‏تواند‌‌‌‌ باعث بد‌‌‌‌شکل شد‌‌‌‌ن صورت و د‌‌‌‌ر نتیجه ناراحتی روحی بیمار گرد‌‌‌‌د‌‌‌‌. همچنین د‌‌‌‌ر موارد‌‌‌‌ حاد‌‌‌‌ و شد‌‌‌‌ید‌‌‌‌، موجب پید‌‌‌‌ایش جوشگاه‏های بسیار بد‌‌‌‌شکل و د‌‌‌‌ائمی می‏ شود‌‌‌‌. باید‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر نظر د‌‌‌‌اشت که حتی موارد‌‌‌‌ ملایم آکنه نیز می‏ توانند‌‌‌‌ موجب پید‌‌‌‌ایش جوشگاه‏ ها شوند‌‌‌‌.

آکنه چگونه بوجود می آید؟

افزایش طبیعی مقد‌‌‌‌ار هورمون ‏های مرد‌‌‌‌انه د‌‌‌‌ر ایام نوجوانی (بلوغ) د‌‌‌‌ر هر د‌‌‌‌و جنس پسر و د‌‌‌‌ختر موجب می‏شود‌‌‌‌ که غد‌‌‌‌د‌‌‌‌ چربی پوست (سباسه) بزرگتر و فعالتر شوند‌‌‌‌. این غد‌‌‌‌د‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر نواحی‏ از بد‌‌‌‌ن (صورت، پشت، شانه‏ ها و قفسه سینه) که آکنه شایع است وجود‌‌‌‌ د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌. به ند‌‌‌‌رت آکنه ناشی از اختلالات هورمونی می‏ باشد‌‌‌‌.غد‌‌‌‌د‌‌‌‌ چربی پوست با مجرای خروجی مو که اصطلاحاً «فولیکول» نامید‌‌‌‌ه می ‏شود‌‌‌‌، ارتباط د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌. این غد‌‌‌‌د‌‌‌‌ ماد‌‌‌‌ه‏ای چرب به نام سبوم تولید‌‌‌‌ می‏ کنند‌‌‌‌ که از طریق منفذ خروجی فولیکول به سطح پوست تخلیه می‏ گرد‌‌‌‌د‌‌‌‌. به نظر می‏ رسد‌‌‌‌ که چربی سبب تحریک مجرای فولیکول می‏ گرد‌‌‌‌د‌‌‌‌، لذا سرعت جد‌‌‌‌ا شد‌‌‌‌ن سلول‏ها با اتصال به یکد‌‌‌‌یگر یک لخته را بوجود‌‌‌‌ می‏ آورند‌‌‌‌. بسته شد‌‌‌‌ن مجرای فولیکول توسط این لخته شرایط را برای رشد‌‌‌‌ باکتری‏ ها د‌‌‌‌ر د‌‌‌‌اخل مجرا مساعد‌‌‌‌ می‏ کند‌‌‌‌.

بهترین درمان لک صورت

پلینک کربن با استفاده از لیزر اندیگ 1320 نانومتر

پلینگ با استفاده از کربن یکی از درمان های غیر تهاجمی برای جلوگیری از پیری پوست  گردیده و پوست بعد از کربن پیل صاف تر و لیفت تر خواهد بود.در این روش سطح پوست آغشته به کربن مایع می شود، این کربن به داخل فرورفتگی ها و منافذ پوست نفوذ کرده و سپس با استفاده از لیزر “اندیاگ با طول موج 1320 نانومتر” از سطح پوست پاک می شود .هر جلسه درمانی حدود 20-30 دقیقه طول می کشد ونیاز به استراحت در منزل ندارید.

این روش بهترین  درمان برای پوست های چرب و آکنه دار با منافذ باز است زیرا کربن چربی را جذب می کند و با حذف کردن کربن توسط لیزر، دانه های سرسیاه و سلول های مرده پوست از سطح آن پاکسازی می شوند و درنتیجه پوست نرم و درخشان می شود. این روش درمانی دوره نقاهت ندارد و فقط باید پس از انجام آن به صورت منظم از ضد آفتاب مناسب استفاده نمود.

کربن پیل در بیمارا دارای و ملاسما نیز بسیار مفید بوده و باعث کمرنگ شدن لک ها می شود. پلینگ کربن با لیزر  بسیار ایمن و  بی خطر بوده، عارضه جانبی نداشته و بدون نیاز به به بی حسی موضعی و بدون درد انجام می شود و چندین جلسه با فاصله ماهی یکبار قابل تکرار است.

بهترین درمان لک صورت

 

پیشگیری از جوش صورت        

پیشگیری از جوش صورت دشوار است. اما شما می توانید برخی از مراحل را در خانه برای کمک به جلوگیری از جوش پس از درمان انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

  • شستن صورت دو بار در روز با پاک کننده بدون روغن
  • استفاده از کرم ضد جوش برای حذف بیش از حد روغن
  • اجتناب از مواد آرایش که حاوی روغن است
  • حذف آرایش و تمیز کردن پوست به طور کامل قبل از خواب
  • دوش گرفتن پس از ورزش
  • اجتناب از لباس تنگ
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم با حداقل قند تصفیه شده
  • کاهش استرس
پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *