بهترین درمان تعریق کف دست و پا

تعریق بدن در حالت عادی باعث ناراحتی در افراد می شود چه بسا در برخی موارد فرد دچار بیماری های غددی می باشد ودر نواحی کف دست و پا نیز دچار تعریق زیاد می شود.

یک بیماری بانام هایپرهیدروزیس (بیماری غدد عرقی) وجود دارد که گریبانگیر ۲ تا  ۳درصد از کل جمعیت است و بیشتر از طریق کف دست و پا خود را نشان می دهد. این بیماری همچنین می تواند در زیر بغل و یا سایر نقاط بدن نیز ظاهر شود. معمولاً از دوران نوجوانی به بعد قابل تشخیص بوده و تعرق بیش از اندازه دست و پا از سن ۱۳ سالگی به بعد در بیماران کاملاً مشهود خواهد بود.

اگر این بیماری تحت درمان قرار نگیرد، فرد ما بقی عمر خود را با وجود این بیماری سر می کند و این احتمال وجود دارد که ناراحتی های بی شمار دیگری نیز برایش به وجود آید. به عنوان مثال افرادی که دچار انواع تشدید یافته این بیماری هستند، حتی در گرفتن فرمان ماشین نیز دچار مشکل می شوند.گاهی اوقات هم در هنگام دست دادن با افراد پس از یک جلسه کاری مهم دچار مشکل خواهند شد.کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله یکی از بهترین روش های درمان تعریق بیش از حد کف پا را برای شما ارائه می دهد.

 

بهترین درمان تعریق کف دست و پا

تزریق بوتاکس جهت درمان هیپر هیدروزیس یا تعریق بیش از حد کف دست و پا

هیپرهیدروز حالتی است که در آن تعریق فرد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و می تواند مشکلاتی روحی و اجتماعی برای فرد ایجاد کند.

افزایش تعریق در بسیاری از نقاط بدن رخ می دهد که از جمله آن در کف پا است که باعث مرطوب بودن همیشگی پاهای فرد و ایجاد عوارض ثانویه به آن ازجمله بوی نامطبوع پا خواهد شد.

بهترین درمان تعریق کف دست و پا

این مشکل درمان های موضعی وجود دارد.اما جدید ترین درمان هیپرهیدروز پاها تزریق بوتاکس در کف پا است که با توجه به غلظت بسیار کم بوتاکس مورد نیاز، این درمان بسیار ایمن و کم عارضه است. تزریق بوتاکس به کف پا در افراد دچار تعریق زیاد کف پا انجام شده نشان دهنده کاهش تعریق به میزان حدود 70درصد چند روز پس از تزریق است و اثرات آن تا حدود 6ماه پس از درمان باقی خواهند ماند و اکثریت بیماران از ان درمان رضایت داشتند.

تزریق ها هر 12تا 6 ماه تکرار می شود ولی تجربه بیماران و مطالعات نشان می دهد که بیماران زمانی که برای تزریق مجدد مراجعه می کنند، نسبت به قبل از تعریق اول درجه کمتری از هیپرهیدروزیس دارند.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *