بهترین درمان تعریق بدن

یکی از بهترین روش های پیشگیری از تزریق بدن، تزریق بوتاکس می باشد. کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا دراین مقاله توضیحات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

بعضی افراد خصوصا نوجوانان و جوانان دچار تعریق شدید و بیش از حد در مناطق خاص مانند زیر بغل یا کف دست و پا هستند و این حالت در افراد بسیار ناخوشایند می باشد به طوری که حتی در فصول سرد هم از زیر بغل یا دست‌های این افراد دچار تعریق می شوند در نتیجه به علت اضافه شدن عفونت‌های میکروبی ترشحات عرق این افراد زرد و عفونی می‌شود. این حالت در تمام فصول دیده می‌شود ولی هنگام هیجان‌های روحی و استرس‌ها و هوای گرم شدیدتر می‌شود و بعضا باعث کاهش اعتماد به نفس وحتی گوشه‌گیری و افسردگی می‌شود.
جدا از آن که تعریق زیاد زیر بغل و کف دست و پا در بعضی مواقع ممکن است به علت بیماری‌های غددی و عصبی خاص باشد در اغلب موارد این بیماری شخص هیچ مشکل یا بیماری زمینه‌ای ندارد و به علت استعداد یا زمینه‌های سرشتی و ژنتیکی خاص در سن نوجوانی و جوانی دچار این مشکل زجرآور می‌شود. علت آن هم ترشح بیش از حد استیل کولین از پایانه‌های عصبی است که به غدد عرق متصل هستند. کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله قصد دارد توضیحات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

بهترین درمان تعریق بدن

ابتدا فوق تخصص جراحی پلاستیک با رقیق سازی 100 واحد پودر بوتاکس کاسمتیک در 4 سی سی سالین استریل اقدام به ترکیب مواد می نماید و بعد از پاکسازی ناحیه ای زیر بغل اقدام به تزریق در آن می نماید. دوز شروع در مردان و زنان یک واحد و اندازه است و در هر نقطه در کل 20 آگزیلا تزریق می شود.گفته می شود که این پروسه نیاز به بیهوشی ندارد و با بی حس نمودن ناحیه اقدام به تزریق می کنند. به منظور رفع قرمزی و تورم بعد از تزریق فوق تخصص جراحی پلاستیک به بیمار کمپرس یخ می دهد تا با قرار دادن در ناحیه مدنظر از میزان تورم و کبودی بکاهد.

در این پروسه هیچ گونه وسایل خاصی نیاز ندارد و با آوردن یک سوزن ظریف و استاندارد و مواد توکسین بوتولینوم اقدام به این تزریق می شود.هرچه تبحر و تجربه ای پزشک در این پروسه زیاد باشد، از نتایج بهتری بهره مند خواهد شد.توصیه ای پزشک براین است در صورت ایجاد هر گونه علائم غیر طبیعی و ایجاد رنگ خاصی بهتر است مجددا به پزشک مراجعه کرده و مورد را بررسی نماید.

روش کار تزریق بوتاکس در زیر بغل

به منظور تزریق بوتاکس زیر بغل ابتدا فرد روی تخت دراز می کشد و کل ناحیه زیر بغل را با یک محلول ید دار خشک می کنند و سپس پودری به رنگ بنفش را در زیر بغل منتشر می کنند که باید 10 دقیقه در آن قرار گیرد و بعد با برس پاک می کنند بعد از این که نواحی هایپرهیدروتیک را با رنگ بنفش  پاکسازی کردند، پوست را برای تزریق آماده می کنند.

درمان تعریق با بوتاکس

به دلیل مشکلات و محدودیت‌هاى روش‌هاى درمانی دارویی (اثر کم و عوارض زیاد) و جراحی (تهاجمی و گران)، مشخص مى‌شود که چرا تا پیش از این، درمان تعریق بیش از حد زیر بغل، کف دست و پا، چندان رضایت‌بخش نبوده است؛ تا اینکه معجزه بوتاکس، تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کرد.به طوری که درحال حاضر، خط اول درمان تعریق بیش از حد زیر بغل، کف دست و پا؛ تزریق بوتاکس (دیسپورت) در پوست ناحیه مبتلا می باشد.

مزایای بوتاکس

  • عوارض و مشکلات درمان‌های دارویى و جراحى را ندارد
  • غیرتهاجمى می باشد
  • دوره نقاهت ندارد
  • درمطب انجام مى‌شود
  • ساده و ارزان  می باشد

این روش معمولاً درد ندارد ولی درصورت حساسیت بیمار، بی حسی موضعی اعمال می شود. ٢۴ تا ۴٨ ساعت بعد از تزریق، تأثیر بوتاکسدر قطع ترشح عرق شروع شده و تا یک هفته کامل مى‌گردد. دو هفته بعد، پوست ناحیه مبتلا، مورد ارزیابى قرار مى‌گیرد و در صورت مشاهده نقاطى که ترشح عرق در آن‌ها ادامه دارد، تزریق بوتاکس در آن نقاط انجام مى‌شود.

هدف درمانى؛ خشک شدن پوست و توقف ترشح عرق است. اثر بوتاکس ٩ تا ١٢ ماه باقى مى‌ماند و بعد از چند نوبت تزریق (تقریبا سالی یکبار)، تعریق تا حد زیادى کاهش خواهد یافت، بطوریکه مختصر تعریق باقى مانده، با درمان دارویى موضعى به خوبى قابل کنترل است.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *