باز شدن منافذ پوست و درمان آن

بسیاری از افراد از منافذ پوست صورت خود شکایت دارند. این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع تر است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می شوند.

منافذ پوست صورت به زبان ساده دود کش پوست هستند. بطوریکه چربی هایی که زیر پوست توسط غدد یا سباسه ترشح میشود از طریق این منافذ ریز به سطح پوست می رسد. و علاوه بر تبادل حرارتی باعث مرطوب شدن سطح پوست هم میشود. در ضمن این چربی تمام پوسته های صورت و آلودگی های محیطی مثل دود و گرد و خاک و غبار و غیر را در خود حل میکند .

بسیاری از افراد از منافذ پوست صورت خود شکایت دارند. این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع تر است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می شوند.

مکان های شایع منافذ پوست
شایع ترین مناطقی که منافذ باز در آنها دیده می شود، روی بینی و پوست اطراف آن و روی گونه هاست. غدد سباسه (چربی) پوست که در کنار فولیکول های مو وجود دارند، از طریق لوله ای، ترشحات چربی خود را به سطح پوست انتقال می دهند. این ترشحات علاوه بر چربی، حاوی سلول های مرده جدار لوله نیز هستند. اگر مسیر خروج ترشحات به هر دلیل بسته شود، مشکلاتی مانند گشادشدن منافذ خروجی این لوله ها در سطح پوست ایجاد می شود و جوش های سرسیاه و سرسفید و گاه جوش های التهابی در سطح پوست بروز خواهند کرد. رنگ سیاهی که اغلب روی منافذ باز دیده می شود، گاه به دلیل رنگ موهای کرکی خارج شده و گاه به دلیل اکسیدشدن چربی محتویات منافذ است.

اصلی ترین دلایل باز شدن منافذ پوست
۱. ژنتیک
۲. پوست چرب
۳.تعریق زیاد
۴. دست زدن به آکنه های پوست
۵. پاک کردن نادرست پوست
۶. ستفاده از لوازم آرایش نامناسب
۷. سیگار کشیدن
۸. داشتن ارایش هنگام ورزش

چگونه می‌توان منافذ باز پوست را درمان کرد؟
منافذ بازی که بر روی پوست شما تشکیل می‌شود را می‌توان با استفاده از عمل لایه برداری با لیزر فرکشنال که یک فناوری جدید در زمینه جراحی زیبایی به شما می‌رود، درمان نمود. در این روش از انرژی حاصل از پرتوهای بسیار ریز لیزر برای تخرب بافت اپیدرم پوست استفاده می‌شود که در نتیجه آن، پوست جدید و سالم به جای پوست قدیمی در ناحیه مورد عمل رشد می‌کند. در این روش جدید نیز نتایجی مشابه با روش لایه برداری با مواد شیمیایی یا لیزرهای ابلاتیو به دست می‌آید، و علاوه بر آن عوارض بستن منافذ باز پوست مانند ناراحتی و یا زمان طولانی استراحت بعد از عمل که در آن روش‌ها وجود دارد را به دنبال ندارد. همچنین با توجه به آنکه پوست با استفاده از قابلیت طبیعی خود ترمیم و بهبود پیدا می‌کند، لایه جدید پوست ظاهری بسیار روشن‌تر و درخشان‌تر خواهد داشت که باعث می‌شود شما جوان‌تر به نظر برسید. بلافاصله بعد از انجام این عمل می‌توان از مواد آرایشی بر روی پوست استفاده کرد و هیچ گونه آثار زخم یا جراحت بر روی پوست شما باقی نمی‌ماند.

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *