انواع روغن های مفید برای تقویت مو

کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله قصد دارد به انواع روغن های مفید برای تقویت مو و خواص آنها بپردازد. با ما همراه باشید.

همه‌ ما  دوست داریم با هزینه خیلی کم و تا حد امکان رایگان، موهای سالم و درخشانی داشته باشیم. خانمها، قرن‌ها  پیش شیوه های خانگی را برای تقویت مو با روغنهای طبیعی  بکار می بردند. علاوه بر این هزینه های گزاف مواد شیمیایی و مضرات استفاده از این مواد، سبب گرایش بیشتر افراد به درمان با روغن های طبیعی شده است.

کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا در این مقاله قصد دارد به انواع روغن های مفید برای تقویت مو بپردازد. با ما همراه باشید.

انواع روغن های مفید برای تقویت مو

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل را می‌توان چند منظوره استفاده کرد. این روغن، بهترین روغن مناسب برای تمام انواع مو‌ها است، حتی مو‌های چرب، این روغن باعث می‌شود پوست سر نیز سالم بماند. روغن نارگیل حاوی کربوهیدرات، انواع مواد معدنی و ویتامین است و کمک می‌کند ساقه‌ی مو‌ها تقویت شود. استفاده‌ی هفتگی از آن می‌تواند به رشد مو نیز کمک کند.

روغن نارگیل

  • روغن ریحان

این یک روغن اساسی دیگر برای درمان و رشد مو است. هنگامی که در ترکیب با شنبلیله استفاده می‌شود باعث بهبود گردش خون در بافت مو می‌شود که رشد مو را بهبود می‌بخشد. خواص آنتی‌اکسیدان این گیاه برای پوست سر و فولیکول‌های مو مفید است. به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل می‌کند و باعث درخشش موهای خشک می‌شود.

روغن ریحان

  • روغن بادام تلخ

استفاده از روغن بادام تلخ برای موها، سبب افزایش رشد موها می شود. اگر می‌خواهید رشد موهایتان افزایش یابد، باید دست‌کم یک بار در ماه، از روغن بادام تلخ استفاده کنید.

این روغن سرشار از مواد مغذی برای فولیکول‌های مو است. علاوه برا این، پوست سر را در برابر اشعه‌های خطرناک UV و آلاینده‌های خطرناک محیط حفظ می کند.  روغن بادام تلخ علاوه بر تسریع در رشد مو، سبب افزایش ضخامت و سلامت موی سر خواهد شد.

روغن بادام تلخ

  • روغن سیاهدانه

روغن سیاه دانه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که مانع از تخریب سلول های رنگدانه ای در فولیکول های مو شده و احتمال سفیدی زودرس مو ها را کاهش می دهد. مقادیر بالای مواد مغذی موجود در روغن سیاه دانه به تقویت فولیکول ها کمک کرده و ریزش مو را درمان می کند.

روغن سیاهدانه

  • روغن کرچک

اسید لینولئیک موجود در روغن کرچک خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و موجب حفاظت از مو در برابر کلیه قارچ‌ها و باکتری هایی که در عدم رشد موها موثر هستند می شود. این روغن از منافذ پوست و فولیکول های مو عبور کرده و اسید های چرب امگا ۹ موجود در آن برای تغذیه پوست و مو بسیار موثر است. خواص روغن کرچک برای مو کاوری مناسب برای مو ها می باشد که از ریزش مو نیز جلوگیری می کند.

روغن کرچک

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *