انجام مزو تراپی برای درمان و جلوگیری از ریزش مو

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری افراد دچار آن می شوند ریزش مو می باشد. به کمک مزوتراپی سر می‌توانید تنها در چند جلسه موهایتان را دوباره بدست بیاورید.

آیا موهایتان شروع به ریزش کرده؟ به کمک درمانی به نام مزوتراپی یا درمان ریزش موی سر می‌توانید تنها در چند جلسه موهایتان را دوباره بدست بیاورید. در این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و موی آرتا اطلاعات مفیدی در زمینه مزوتراپی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

برخی دلایل ریزش مو عبارتند از کاهش گردش خون در پوست سر، کمبود موادی مغذی ضروری و به هم خوردن تعادل هورمون‌ها که بر فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارد، مثل تولید بیش از اندازه آندروژن DHT که علت ریزش موی سر زنان می‌شود. البته موارد ذکر شده می‌تواند علت ریزش مو در مردان هم باشد و خوشبختانه، می‌توان با استفاده از مزوتراپی به کاهش و همچنین جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و در عین حال فولیکول‌ها را برای رشد موهای جدید تحریک کرد. درمان ریزش مو با مزوتراپی  یک روش غیرتهاجمی است که در آن موادی با استفاده از سوزن‌های بسیار ریزی به زیر لایه اپیدرم پوست سر تزریق می‌شوند. از آنجا که مزوتراپی مزودرم، یعنی لایه میانی پوست انسان، را هدف قرار می‌دهد، سوراخ‌های ایجاد شده در پوست، سطحی هستند.

مزوتراپی یکی از روش های درمانی بدون درد و در اغلب موارد بدون نیاز به بی حسی موضعی است که داروهایی مانند ویتامین ها و ریز مغذی و عوامل ضد چروک و ضد لک و فاکتور های رشد در مقادیر بسیار کم و با سوزن های بسیار ریز به تعداد زیاد در زیر پوست تزریق می شود.

انجام مزو تراپی برای درمان و جلوگیری از ریزش مو

از این روش درمانی در موارد زیر استفاده می شود:

1.درمان ریزش مو و تقویت مو ها

2.کاهش تیرگی دور چشم

3.لک های صورت

4.جوانسازی و  شفاف کردن پوست

5.کاهش سلولیت و چربی های اضافه  زیر پوست

6.آب شدن غبغب زیر چانه

آیا مزوتراپی روش درمان دایمی است؟

این یک روش درمان قطعی و دائمی نیست و برای پاسخ دهی مناسب لازم است که بیمار باید چند بار برای درمان مراجعه کند.معمولا فواصل تزریق در نوبت اول و سپس با فواصل هفتگی و سپس ماهانه انجام می شود.مثلا در مزوتراپی برای ریزش و تقویت، تزریق و دمان باید دنباله دار و مکرر باشدکه می تواند تا حد قابل توجهی ریزش مو را کاهش دهد و حتی شاهد رشد مجدد مو نیز خواهیم کرد.

انجام مزو تراپی برای درمان و جلوگیری از ریزش مو

میزان پاسخ دهی به روش درمان مزوتراپی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و قابل پیش بینی نمی باشد مثلا ممکن است مزوتراپی در درمان لک های یک بیمار خوب و موثر باشد ولی برای بیمار دیگری رضایت بخش نباشد.

چه موادی برای مزوتراپی استفاده می شود؟

  • ویتامین ها و مواد معدنی
  • آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • هورمون ها و آمینواسیدها
  • آنتی بیوتیک ها  وآنتی اکسیدان ها
  • عصاره های گیاهی

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *